Windows 11 installatie lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• L van Straten
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-01 11:38
Hoi iedereen,

Ik heb net een nieuwe pc en heb een Windows installatie programma overgezet van oude laptop naar nieuwe pc. Ik heb een windows 11 pro oem code gekocht op cd-keys.nl
Nu is het probleem dat er staat: Windows 11 kan niet worden uitgevoerd op deze pc
'deze pc voldoet niet aan de minimale systeemvereisten voor de installatie van deze versie van Windows' (11)
het verwijst me door naar https://aka.ms/WindowsSysReq waar je de systeemvereisten ziet maar voor mijn gevoel heb ik gewoon de goede onderdelen gekocht

Weet iemand hoe ik dit kan fixen?

alvast bedankt,

Luc

hier specs van mijn pc:

intel i5-13400
16 gb ram 3200 ddr4
Lexar nm710 ssd (1tb, pci express 4X4 NVMe)
Asus Rog Strix B760-A gaming wifi d4
ik gebruik op dit moment geen videokaart maar gewoon ingebouwde graphics

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-05 15:52
Hieronder de minimalrsysteemeisen:

Heb je TPM wel aangezet in het BIOS?

Minimale systeemvereisten en uw pc
Dit zijn de minimale systeemvereisten aan uw pc om een geweldige computerervaring mogelijk te maken:

Processors/cpu's (Centrale verwerkingseenheden): 1 Ghz of sneller met 2 of meer kernen en wordt weergegeven in onze lijst met goedgekeurde CPU's. De processor op uw pc is een belangrijke bepalende factor voor het uitvoeren Windows 11. De kloksnelheid (de vereiste 1 Ghz of sneller) en het aantal kernen (2 of meer) zijn inherent aan het processorontwerp terwijl deze is gemaakt en worden niet beschouwd als upgradable onderdelen.

RAM: 4 GB. Als uw pc minder dan 4 GB geheugen heeft, zijn er soms opties voor een upgrade om extra RAM-geheugen te krijgen. Mogelijk wilt u de website van de fabrikant van uw pc of met een verkoper raadplegen om te kijken of er eenvoudige en betaalbare opties zijn om te voldoen aan de minimumvereisten voor Windows 11.

Storage: 64 GB of groter opslagapparaat. Als uw pc niet voldoende opslagstation heeft, zijn er soms opties voor het upgraden van het station. Misschien wilt u de website van de fabrikant van uw pc of met een verkoper raadplegen om te kijken of er eenvoudige en betaalbare opties zijn om te voldoen aan de minimumvereisten voor Windows 11.

Systeemfirmware: UEFI (for Unified Extensible Firmware Interface, a modern version of the PC BIOS) and Secure Boot capable. Als uw apparaat niet aan de minimumvereisten voldoet omdat het niet veilig opstarten kan, kunt u dit artikel lezen om te zien of er stappen zijn die u kunt ondernemen om dit in te stellen. Secure Boot kan alleen worden ingeschakeld met UEFI en in dit artikel kunt u inzicht krijgen in mogelijke opties om instellingen te wijzigen om dit mogelijk te maken.

TPM: Trusted Platform Module (TPM) versie 2.0. Als uw apparaat niet voldoet aan de minimumvereisten vanwege TPM, kunt u dit artikel lezen om te zien of er stappen zijn die u kunt ondernemen om dit te corrigeren.

Grafische kaart: Compatibel met DirectX 12 of hoger met WDDM 2.0-stuurprogramma.

Weergave: High definition -weergave (720p) die groter is dan 9 inch diagonaal, 8 bits per kleurenkanaal. Als uw schermgrootte kleiner is dan 9 inch, is de beoogde gebruikersinterface van Windows mogelijk niet volledig zichtbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:22
Wat betekent dit:
"Ik heb net een nieuwe pc en heb een Windows installatie programma overgezet van oude laptop naar nieuwe pc. "

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:09

nelizmastr

Goed wies kapot

Update even je BIOS/UEFI van je moederbord, grote kans dat bij de nieuwste update Secure Boot en de TPM standaard aan staan, dan hoef je minder te zoeken. CSM/legacy modus altijd uit.

Zonder die opties gaat W11 niet installeren :)

Als er nog mensen hieronder commenten dat je hier met Rufus omheen kunt: ja, maar dat is niet ondersteund en dus zonde van de moeite als je "gewoon" ondersteunde hardware hebt. Dan maak je het jezelf onnodig lastig bij toekomstige major updates.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:13

TheVMaster

Moderator WOS
nelizmastr schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:31:
Update even je BIOS/UEFI van je moederbord, grote kans dat bij de nieuwste update Secure Boot en de TPM standaard aan staan, dan hoef je minder te zoeken. CSM/legacy modus altijd uit.

Zonder die opties gaat W11 niet installeren :)

Als er nog mensen hieronder commenten dat je hier met Rufus omheen kunt: ja, maar dat is niet ondersteund en dus zonde van de moeite als je "gewoon" ondersteunde hardware hebt. Dan maak je het jezelf onnodig lastig bij toekomstige major updates.
👆 Dit dus ohw en dit is ook wel wat onduidelijk 👇 (wat bedoel je daarme @L van Straten ?)

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 02-10-2023 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:13

TheVMaster

Moderator WOS
zetje01 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:25:
Wat betekent dit:
"Ik heb net een nieuwe pc en heb een Windows installatie programma overgezet van oude laptop naar nieuwe pc. "
Pagina: 1