Er wordt bij mij een warmtepomp geïnstalleerd, met een 300 liter boiler.
Deze boiler weegt 65kg, dus vol 365kg.
Nu vroeg ik mij ineens (te laat) af of het een probleem zou zijn waar ik dit ding op zolder wil plaatsen.
Locatie waar de boiler moet komen is achter de spijlen die om het trapgat heen zitten. Op deze locatie is de kanalenplaat dus onderbroken. Kan dit makkelijk het gewicht dragen, of moet ik met zorgen maken zodra we hem vol laten lopen.
Vraag 2 is dan, hoe krijg ik het makkelijkst die spijlen daar tijdelijk weg, zodat de boiler de bocht kan maken?
Vraag 3. De installateur is van plan om via de rode lijn op de laatste foto te boren om de leidingen van de buitenunit naar binnen te brengen. Zitten daar nog haken en ogen aan?
Alvast bedankt voor een ieders inzicht en hulp.
:strip_exif()/f/image/vknGQV8sWXdLj5I51iHzRZe1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8L1JimE49py11unDbYHYn2iq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6Ay1gLUirMVmStd2BbjhvXlj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TfingXdIxCgBIFxIaU30dflH.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iz2u5N3a5Nd4VVTLBie0AL2S.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7b0UZIYwLE9kG7Qx7fTWy7sE.jpg?f=user_large)
Deze boiler weegt 65kg, dus vol 365kg.
Nu vroeg ik mij ineens (te laat) af of het een probleem zou zijn waar ik dit ding op zolder wil plaatsen.
Locatie waar de boiler moet komen is achter de spijlen die om het trapgat heen zitten. Op deze locatie is de kanalenplaat dus onderbroken. Kan dit makkelijk het gewicht dragen, of moet ik met zorgen maken zodra we hem vol laten lopen.
Vraag 2 is dan, hoe krijg ik het makkelijkst die spijlen daar tijdelijk weg, zodat de boiler de bocht kan maken?
Vraag 3. De installateur is van plan om via de rode lijn op de laatste foto te boren om de leidingen van de buitenunit naar binnen te brengen. Zitten daar nog haken en ogen aan?
Alvast bedankt voor een ieders inzicht en hulp.
:strip_exif()/f/image/vknGQV8sWXdLj5I51iHzRZe1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8L1JimE49py11unDbYHYn2iq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6Ay1gLUirMVmStd2BbjhvXlj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TfingXdIxCgBIFxIaU30dflH.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iz2u5N3a5Nd4VVTLBie0AL2S.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7b0UZIYwLE9kG7Qx7fTWy7sE.jpg?f=user_large)
[ Voor 11% gewijzigd door FireAge op 27-09-2023 21:22 ]
:strip_exif()/f/image/ErjAuPiJFcLqCrB7kR8up7wD.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/FKt6xg7GPZNz4lOhebTd38Nz.png?f=user_large)
Deze profielen kun je op de uiteinde bij elkaar houden met een draadeind. Ook kun je hiermee stellen hoeveel hoger het buffervat komt te liggen. Ter bescherming van het buffervat zou je nog iets van rubber op de hoeken van het kokerprofiel kunnen leggen./f/image/sDemFKfzZvXX1QQXMO5w247J.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/BbRcAzIsyVXYtviZSbh4Yc8l.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jQveu0RYYeGqx3SSH9Z7g1pI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZMiHPJeeeOwXLRIzmkOjCidz.jpg?f=fotoalbum_large)
Eigenlijk komt het erop neer dat je de groene balkjes (hoekprofielen)zover mogelijk richting de muur wil laten doorlopen. Je wil vermijden dat het grootste gedeelte van de belasting in het blauwe gedeelte valt. Daarbij heeft verhoudingsgewijs meer belasting op de onderste kanaalplaat de voorkeur aangezien deze een oplegging vormt tussen twee dragende muren.