Upl. bestanden gaat moeizaam met NordVpn zonder port forward

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• txnr636
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-01 00:52
Ik gebruik al geruime tijd een betaald account bij NordVpn naar volle tevredenheid.
Er is een 1tb glasvezelverbinding aanwezig en mijn speedtest snelheid is ongeveer 980 Mbps down en 800 mbps up zonder VPN en 760 down en 500 up met NordVpn aan. Als router heb ik de Experiabox v10 met KPN.

Wanneer ik echter iets wil uploaden of delen via Bittorrent dan lukt dat niet of heel moeizaam.
Nu lees ik dat NordVpn geen Port Forwarding ondersteunt en dat dit wel noodzakelijk is om te kunnen uoploaden of delen.

Mij is aangeraden om PIA (Private Internet Access) te gaan gebruiken als VPN. Deze ondersteund wel Port Forwarding.
Het is mij echter niet geheel duidelijk dat als ik een ander abonnement neem met Port Forwarding ofd mijn upload problemen dan ook opgelost zijn.

Zal ik dan met de volle speedtest up- en downloadsnelheid kunnen werken?
Kunnen jullie mij andere VPN aanbieders adviseren specifiek gericht op p2p up- en downloaden?

Dank voor jullie hulp

Alle reacties

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-08 06:00
ProtonVPN biedt ook p2p ondersteuning. Ik heb geen ervaring met p2p en VPN.

Als je port forwarding op orde is zul je bij Torrent met grotere snelheid kunnen downloaden. Dat zal met een VPN met port forward ondersteuning ook moeten gelden.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:42
Je krijgt bij NordVpn net zoals bij de meeste Vpn providers geen vast ipadres, want je deelt dat Ipadres met meerdere personen die van dezelfde exit server gebruik maken.

Daardoor is het toevoegen van leechers naar jouw torrent onmogelijk en kun je alleen uploaden naar leechers die ook naar jou seeden.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• txnr636
@Ben(V)

Dat lijkt mij onzin. Ik kan gewoon torrents maken en uploaden. Het duurt alleen soms even voordat hij begint te lopen. Ook delen gaat met haperingen, maar het kan wel

• txnr636
@EricJH

NordVpn heeft ook speciale p2p servers echter weken die ook niet altijd. Downloaden gaat ook wel redelijk goed, met ongeveer 75 MB per seconde alleen het uploaden hapert en delen gaat helemaal moeilijk. Als ik de VPN uitzet dan gaat het als de brandweer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Ik geloof dat jij niet weet hoe torrents werken.

Als je een gedeelt ipadres hebt kan geen enkele torrent leecher naar jou connecten, want dan zou er op de exit server van je Vpn provider een port forward naar jouw ipadres gemaakt moeten zijn.
Anders kan dat binnenkomende verkeer niet bij jouw terecht komen.
Maar je deelt dat ipadres met alle andere Vpn gebruiker die van die server gebruik maken.

Alleen leecher waarmee je al een connectie hebben doordat jij naar hen geseed hebt kunnen leechen bij jou, maar nieuwe leecher niet.

En die speciale p2p server veranderen daar niets aan die zijn enkel geoptimaliseerd voor het bittorent protocol.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• txnr636
@Ben(V)
Oke, het wordt me iets duidelijker :-)
Wat heb ik dan wel nodig om gewoon goed snel en probleemloos te kunnen uploaden den delen?

Ik hoor over seedboxen en ook wordt mij PIA Private Internet Access geadviseerd. Deze schijn wel goed te werken het is mij alleen niet duidelijk waarom?

Is het dan dat ik een vpn aanbieder moet hebben die dedicated ip adressen aanbiedt?
NordVpn biedt dit ook aan maar werk ik daar ook volstrekt anoniem mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Je kunt bij de meeste Vpn providers wel een vast ipadres krijgen tegen extra kosten.
Een fixed ipadres is makkelijker te traceren dan een gedeelt ipadres.
Het is natuurlijk inherent aan je probleem, als je wilt dat seeders je kunnen vinden dan kunnen anderen dat ook.

Een seedbox is een oplossing als je zeker weet dat de eigenaar waar je die seedbox van huurt privacy garanties kan geven.
Maar seedboxen komen ook met nog meer extra kosten.

Pagina: 1