Vraag

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-05 20:26
Hallo,
Iemand hier ervaring met Medion televisies. Bij de aldimis vanaf zaterdag deze televisie tekoop: https://www.aldi.nl/aanbi...-2011259-1-0.article.html . Veel meer bng for the buck g je niet krijgen denk ik? Ik kan helaas alleen geen reviews vinden. Mijn 10 jaar oude lg 43inch 1080p tv van foen zo’n 400 euro gaat het begeven. In alles lijkt mij dit een upgrade. Plus 3 jaar garantie. Toch mensen die zeggen om voor een ander merk te gaan voor zo’n 500 euro? En zo ja waarom? Deze tv is 55 inch, maar 50 inch vind ik ook goed.

Mocht iemand met medion tvs ervaring hebben hoor ik het graag! Ben ook wel benieuwd of de ingebouwde subwoofer of het geluid voldoende is zodat ik geen externs hoef aan te sluiten. Mijn lude LG deed dat prima! (Natuurlijk niet vergelijkbaar mwt losse boxen)

Mvg,
Joël

Beste antwoord (via Joel22 op 02-10-2023 12:15)

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-05 22:26
Het verschil is:

1: 2023 model dus nieuwere techniek.
2: snellere processor
3: 100hz scherm vs 60hz scherm
4: blacklight - egde vs direct

en zo nog wat dingen. kortom, compleet andere tv..
Dus ik snap wel dat daar z'n prijs verschil in zit.

Het ligt eraan wat je belangrijk vind, en waarvoor je het gebruikt. (en of je het er voor over hebt)
Ik zou sws voor een 100hz/120hz paneel gaan. zijn dus vaak wat duurder, maar je komt dan op zoiets uit

https://www.hellotv.nl/product/philips-50pus8807
Kun je vast nog wel wat afdingen bij ze.

Verder is die LG van 500 prima deal. maar verwacht geen hoogstandje.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:03
Vooral even kijken hoe zwart het zwart is, en of er ghosting is
Verder de speakers, en de afstandsbediening.
Ik zou persoonlijk sowieso een chromecast eraan hangen als je wilt casten - meestal is het interne OS van tv's niet geweldig.

• Joel22
99ruud99 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:06:
Vooral even kijken hoe zwart het zwart is, en of er ghosting is
Verder de speakers, en de afstandsbediening.
Ik zou persoonlijk sowieso een chromecast eraan hangen als je wilt casten - meestal is het interne OS van tv's niet geweldig.
Thx! Zelf nog een televisie voorkeur? Wil best wat meer betalen maar moet dan de kwaliteit wel echt zien 😊.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:03
Nee, sorry :)
Enige wat ik kan zeggen is, probeer het gewoon uit, maar bewaar de bon.
Als het geluid OF het beeld minder is dan je huidige tv, niet doen, want het zou ondertussen toch wel beter moeten zijn...

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Kijk ook hoe diep deze is, zeker als je hem wilt ophangen, er staat bij dat er een subwoofer ingebouwd is, maar de specs van het geluid zijn qua vermogen niet erg hoopgevend. Heb je een soundbar?

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 19:35
Wat ik zo snel kan vinden over deze tv is dat het een contrast heeft van 1300:1. Dan zit er een IPS paneel in. Goede kijkhoeken, slechte zwartwaardes.

Voor rond de € 400 koop je überhaupt niet veel tv. Voor € 100 meer ook niet. Voor een beter model ben je voor 50-55" al gauw € 200 meer kwijt. Dan kom je op een Samsung Q60B of TCL C645 terecht. Dat zijn ook geen kijkwonders, maar die tv's hebben een VA paneel en leveren door het veel betere contrast beter beeld dan die Medion. Ik heb een Q60B op de slaapkamer staan en ben best te spreken over de beeldkwaliteit in het donker. HDR moet je niets van verwachten, omdat dat er hetzelfde uitziet als SDR. Dat is dus marketing. De Q60B ondersteunt HDR, maar je ziet er niks van. Dat is met alle TV's in dat segment zo.

[ Voor 41% gewijzigd door Hulleman op 28-09-2023 08:54 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Eskimoo
Ik zou doorsparen.. bij het merk medion haak ik af.
mocht je heel erg op budget zitten, misschien via marktplaats een te koop met garantie nog in de buurt?
voor jou budget wordt een tv van beetje kwaliteit moeilijk...

• Joel22
Hulleman schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:42:
Wat ik zo snel kan vinden over deze tv is dat het een contrast heeft van 1300:1. Dan zit er een IPS paneel in. Goede kijkhoeken, slechte zwartwaardes.

Voor rond de € 400 koop je überhaupt niet veel tv. Voor € 100 meer ook niet. Voor een beter model ben je voor 50-55" al gauw € 200 meer kwijt. Dan kom je op een Samsung Q60B of TCL C645 terecht. Dat zijn ook geen kijkwonders, maar die tv's hebben een VA paneel en leveren door het veel betere contrast beter beeld dan die Medion. Ik heb een Q60B op de slaapkamer staan en ben best te spreken over de beeldkwaliteit in het donker. HDR moet je niets van verwachten, omdat dat er hetzelfde uitziet als SDR. Dat is dus marketing. De Q60B ondersteunt HDR, maar je ziet er niks van. Dat is met alle TV's in dat segment zo.
Iets kleiner 50 inch is ook goed en bedrag tot 700 euro ook. Is daar al wat beters voor te krijgen? Dank :). Ik ben al blij met mijn 43 inch 1080 p lcd. Maar scherm begint het te begeven (witte vlekken op het scherm). Ik zie gewoon door de bomen het bos niet. Ik hou van een rustig beeld, goede helderheid van stemmen (geluid).

• Joel22
https://www.bol.com/nl/nl...tMMw.4_14.15.ProductTitle Wat maakt dit nu beter dan Medion behalve merknaam? Of deze van Philips? https://www.bol.com/nl/nl...RJ1Q.4_14.28.ProductTitle .
Qua specs allemaal toch ongeveer hetzelfde? 😊

[ Voor 34% gewijzigd door Joel22 op 28-09-2023 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
Die samsung is een europees model. daarom is die goedkoper.
dat zijn ze vaak altijd wel, net zoals bij el vidas. nooit daar kopen!
er zit namelijk verschil in tussen die modellen, google er maar eens op.

De volgende vraag is: waarvoor gebruik je het?
geluid vind je eventueel belangrijk
55 inch prima dus?

• Joel22
Eskimoo schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:58:
Die samsung is een europees model. daarom is die goedkoper.
dat zijn ze vaak altijd wel, net zoals bij el vidas. nooit daar kopen!
er zit namelijk verschil in tussen die modellen, google er maar eens op.

De volgende vraag is: waarvoor gebruik je het?
geluid vind je eventueel belangrijk
55 inch prima dus?
Bedankt voor je reactie! Uiteindelijk toch maar afgezien van die Medion. Blijf graag bij LG. Ik heb er nu 2 van 50 inch uitgezocht. Namelijk deze: https://www.coolblue.nl/p...lf89g%2Caclr_1011lxQa2RWF

En deze: https://www.bol.com/nl/nl...tureListItem#productTitle

Wat win ik nu door 250 euro meer uit te geven aan de QNED boven de UHD91?
Zoals ik het zie:
- snellere processor
- QNED vs uhd
- iets energiezuiniger

Zijn dit soort dingen het waard?

Of komt het vooral doordat het ene model(2023) nieuwer is dan de andere(2022)?
De UHD91 kwam goed uit de tweakers round op en de QNED heeft nog niet heel veel reviews.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
Het verschil is:

Het ligt eraan wat je belangrijk vind, en waarvoor je het gebruikt. (en of je het er voor over hebt)
Ik zou sws voor een 100hz/120hz paneel gaan. zijn dus vaak wat duurder, maar je komt dan op zoiets uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Eskimoo schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:49:
Het verschil is:

toon volledige bericht
Bedankt voor al je hulp uiteindelijk voor deze gegaan: https://www.hellotv.nl/product/philips-43pus8808-2023 . Met korting voor 635. Echt een toptv! Erg genoten van de ambilight, snelle processor en goed scherm vanavond! Enorme stap vooruit op mijn vorige tv. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimoo
Ah mooi! dat scheelt toch weer wat in prijs met de andere tv die 800 was.
120hz panel, dolby vison, en prima beeld voor die prijs!

Veel plezier ermee
Pagina: 1