• Gamefan Gaming
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-03-2024
Op het moederbord dat ik wil kopen zit onder andere een usb 3.2 G2 header. Op de behuizing die ik wil kopen zit een usb 3.2 G2x2 aansluiting op het frontpanel. Is het mogelijk om de aansluiting op het frontpanel van de behuizing aan te sluiten op de aansluiting van het moederbord?

Op het internet heb ik het volgende al kunnen vinden:
https://www.technewstoday.com/usb-headers-on-motherboard/
Hier staat onder andere
Like the USB 3.0 header, the USB 3.1 or 3.2 Gen 2 can be located either on the bottom or right side of the motherboard.

While both the previous generations had pin arrangement, the USB 3.1 do not have such a configuration. Instead, they adopt a unique metal casing with no pins sticking out.
...
Basically, USB 3.2 Gen 2×2 header is the advanced form of the USB 3.2 Gen 2 header. However, one thing to keep in mind is that they are located only on the motherboard’s right side.

Well, the only difference between these two headers lies in the channel. While the USB 3.0, 3.1, and 3.2 headers are single-channeled, the USB 3.2 Gen 2×2 supports dual channels.
Het lijkt dus alsof usb 3.2 g2 en usb 3.2 g2x2 dezelfde aansluiting hebben, maar dat dus de ene single channel is en de andere dual channel. Maar dan zou het toch mogelijk moeten zijn om usb 3.2 g2x2 aan te sluiten op usb 3.2 g2?

Als extra informatie, hieronder nog het moederbord en de behuizing die ik wil kopen:
https://tweakers.net/pric...-x670e-tomahawk-wifi.html
https://tweakers.net/pric...si-meg-prospect-700r.html

Excuses voor dat het verhaal zo onsamenhangend is, maar ik heb geprobeerd het zo duidelijk mogelijk te beschrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Ja, dat is de header onder je ATX24 aansluiting. Die aansluiting is voor usb 3.2 gen2, je hebt alleen zoals je zegt iets minder bandbreedte maar dat is niet erg :)

I reject your reality and substitute my own

• Gamefan Gaming
nelizmastr schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:09:
Ja, dat is de header onder je ATX24 aansluiting. Die aansluiting is voor usb 3.2 gen2, je hebt alleen zoals je zegt iets minder bandbreedte maar dat is niet erg :)
Thx! Wat ik trouwens was vergeten te zeggen, is dat die aansluiting gebruikt zal worden voor mijn Asus ROG Delta S. Ik denk dat 10gb/s ipv 20gb/s dan niet zo erg is :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Gamefan Gaming schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:20:
[...]

Thx! Wat ik trouwens was vergeten te zeggen, is dat die aansluiting gebruikt zal worden voor mijn Asus ROG Delta S. Ik denk dat 10gb/s ipv 20gb/s dan niet zo erg is :) .
Euh nee, een headset over USB heeft genoeg aan USB 1.1 uit 1997 :+

I reject your reality and substitute my own

• Gamefan Gaming
nelizmastr schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:24:
[...]

Euh nee, een headset over USB heeft genoeg aan USB 1.1 uit 1997 :+
Ja dat "ik denk dat dat wel genoeg is" was ook als grapje bedoeld.
In ieder geval bedankt voor je hulp _/-\o_