Hoi,
vanmiddag ineens "Wire Missing" op m'n Worx Landroid WR165E.
LED op basis station is rood wanneer de maaier niet gedockt is.
LED is groen knipperend (wordt geladen) wanneer maaier gedockt is (normaal).
Wanneer ik de maaier aanzet gaat ie na enkele minuten op "outside working zone".
Nu wordt het interessant:
- als eerste een aparte lus (as per instructions) in beide terminals gestoken; idem: rode led. Hierdoor kan ik een kabelbreuk elimineren.
- voeding: gekend probleem. Echter, laadstation rechtstreeks op regelbare labvoeding aangesloten, voltage van 20V DC tot 24V DC opgetrokken, zelfde probleem.
!! De binnenzijde van het basisstation zat VOL aarde. Mieren...
Zie foto: ik meet op de draad terminals 24V DC. Echter, een testlamp gaat NIET aan.
:strip_exif()/f/image/58Al63XOLATYqDkKtdfqQdj1.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn vermoeden is dat de printplaat defect is. Ook de "kit" in dewelke de print is gegoten is door de blootstelling aan de vochtige aarde losgekomen en ik vermoed vocht insijpeling.
TLDR, voeding lijkt me niet het probleem. Kabelbreuk is het zeker niet.
Wat denken jullie? Printplaat vervangen? Enige tips waar te halen?
vanmiddag ineens "Wire Missing" op m'n Worx Landroid WR165E.
LED op basis station is rood wanneer de maaier niet gedockt is.
LED is groen knipperend (wordt geladen) wanneer maaier gedockt is (normaal).
Wanneer ik de maaier aanzet gaat ie na enkele minuten op "outside working zone".
Nu wordt het interessant:
- als eerste een aparte lus (as per instructions) in beide terminals gestoken; idem: rode led. Hierdoor kan ik een kabelbreuk elimineren.
- voeding: gekend probleem. Echter, laadstation rechtstreeks op regelbare labvoeding aangesloten, voltage van 20V DC tot 24V DC opgetrokken, zelfde probleem.
!! De binnenzijde van het basisstation zat VOL aarde. Mieren...
Zie foto: ik meet op de draad terminals 24V DC. Echter, een testlamp gaat NIET aan.
:strip_exif()/f/image/58Al63XOLATYqDkKtdfqQdj1.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn vermoeden is dat de printplaat defect is. Ook de "kit" in dewelke de print is gegoten is door de blootstelling aan de vochtige aarde losgekomen en ik vermoed vocht insijpeling.
TLDR, voeding lijkt me niet het probleem. Kabelbreuk is het zeker niet.
Wat denken jullie? Printplaat vervangen? Enige tips waar te halen?