Worx Landroid - hulp bij diagnose fout (wss basisstation)

Pagina: 1
Acties:

• Milton1
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-04 09:11
Hoi,

vanmiddag ineens "Wire Missing" op m'n Worx Landroid WR165E.

LED op basis station is rood wanneer de maaier niet gedockt is.
LED is groen knipperend (wordt geladen) wanneer maaier gedockt is (normaal).

Wanneer ik de maaier aanzet gaat ie na enkele minuten op "outside working zone".

Nu wordt het interessant:

- als eerste een aparte lus (as per instructions) in beide terminals gestoken; idem: rode led. Hierdoor kan ik een kabelbreuk elimineren.

- voeding: gekend probleem. Echter, laadstation rechtstreeks op regelbare labvoeding aangesloten, voltage van 20V DC tot 24V DC opgetrokken, zelfde probleem.

!! De binnenzijde van het basisstation zat VOL aarde. Mieren...

Zie foto: ik meet op de draad terminals 24V DC. Echter, een testlamp gaat NIET aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0PrrgriM7JLJn4vXMIhYUGtG-eo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/58Al63XOLATYqDkKtdfqQdj1.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vermoeden is dat de printplaat defect is. Ook de "kit" in dewelke de print is gegoten is door de blootstelling aan de vochtige aarde losgekomen en ik vermoed vocht insijpeling.

TLDR, voeding lijkt me niet het probleem. Kabelbreuk is het zeker niet.

Wat denken jullie? Printplaat vervangen? Enige tips waar te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 08:33
@Milton1 Heb je dit probleem ondertussen opgelost?
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn WR141E

Ik had een kabel breuk, die heb ik gemaakt. Het duurde toen lang voordat het station groen aangaf, wat ik gek vond want ik wist zeker dat de kabel breuk gemaakt was. Echter na een te lange tijd groen en alles werkte weer.

Enige tijd hierna (dagen / weken, helaas weet ik dit niet precies) stopt de maaier.
- Groen met maaier in station
- Rood zodra de maaier er niet in staat.
Als ik de 2 ijzeren oplaad peddles naar rechts druk dan springt hij weer op groen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milton1
The Source schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:46:
@Milton1 Heb je dit probleem ondertussen opgelost?
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn WR141E

Ik had een kabel breuk, die heb ik gemaakt. Het duurde toen lang voordat het station groen aangaf, wat ik gek vond want ik wist zeker dat de kabel breuk gemaakt was. Echter na een te lange tijd groen en alles werkte weer.

Enige tijd hierna (dagen / weken, helaas weet ik dit niet precies) stopt de maaier.
- Groen met maaier in station
- Rood zodra de maaier er niet in staat.
Als ik de 2 ijzeren oplaad peddles naar rechts druk dan springt hij weer op groen.
update: het was de printplaat in het laadstation. Deze vervangen en alles functioneert terug zoals vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
@Milton1 Heb je alles ingestuurd of hebben ze de printplaat toegestuurd zodat het zelf vervangen kan worden? Of heb je de printplaat buiten het officiele kanaal om gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milton1
The Source schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:22:
@Milton1 Heb je alles ingestuurd of hebben ze de printplaat toegestuurd zodat het zelf vervangen kan worden? Of heb je de printplaat buiten het officiele kanaal om gevonden?
Besteld op eBay. Had geen zin in ALLES in een doos te stoppen en op te sturen om dan weken kwijt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Bij mij was het de draad die niet goed in het laadstation zat. Eerst al mee gefrot maar toen had ik niet het idee dat het de draad was. Na de post hier toch nog even met een kort stukje draad getest en dat gaf geen problemen. Daarna de draad opnieuw aangepunt en in het laadstation gestoken. Opgelost. FYI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yelti
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-05 17:25
@Milton1 : wat heb je voor de printplaat betaald als ik vragen mag?
Ik heb een worx S500 met een defect laadstation :-s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikker39
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 16-02 21:07
Ik heb hetzelfde probleem.

In de logfile alleen maar meldingen: handmatige stop, thuis, etc en af en toe kabel ontbreekt.

Gemeten: de voeding geeft constant 19.6 v

Het laadstation wisselend 18.8 - 0 18.8 - 0

Welk printplaatje heb je besteld dat wil ik namelijk ook wel proberen.

Met groet,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milton1
Heb specifiek de print in het laadstation via eBay.de besteld voor de WR165E. Voor verschillende Worx machines zijn er specifiek printplaatjes, dus zeker op letten.
Pagina: 1