Vraag

• Pepijn123
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 19-01-2024
Beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een moederbord. Ik heb op veel websites gekeken, YouTube-tutorials, enzovoort, maar ik kom er niet uit. Ik zoek een moederbord dat geschikt is voor een Nvidia GTX 1650 4GB en een Intel i5 10400f. Ook moet er minimaal 16 GB RAM en een 512 GB SSD M.2 aanwezig zijn. Het is niet moeilijk om daarvoor een moederbord te vinden, maar wel als je een behuizing hebt met 4 RGB-fans (Zalman I3 Neo Black ATX Mid Tower PC Case). Ik hoop dat iemand mij kan helpen bij het vinden van een geschikt moederbord.

Vriendelijke groet,
Pepijn

Beste antwoord (via Pepijn123 op 27-09-2023 16:26)

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 16:21
Eerste vraag is welke processor. Het moederbord heeft namelijk een processorslot/socket. En daarin moet je processor passen.

Elk modern moederbord kan 16GB ram aan. Welk ram ligt aan je moederbord. Voor je grafische kaart heb je pcie slot nodig.

Dit allemaal is in te vullen midden bovenin in de 'pricewatch' (snelle link: categorie: Moederborden ). Kies daar voor 'atx' formfactor, pcie uitbreidingslots minimaal 1x x16 en rgb headers (zoals je kast nodig heeft, ff googlen. Eerste door mij uitgeprobeerde antwoord had 4 rgb headers). En natuurlijk je processorsocket. Klik ook opslag ff aan en selecteer m.2 (met type van jouw ssd).

Dan heb je een keuze van moederborden. Selecteer ook andere opties aan en speel daarmee. Ik raad zelf 4 ddrslots aan. Succes met je zoektocht!

Alle reacties

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Welke processor heb je op het oog? Niet onbelangrijk voor de keuze.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Pepijn123
Sorry! Een Intel i5 10400f.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 16:21
Eerste vraag is welke processor. Het moederbord heeft namelijk een processorslot/socket. En daarin moet je processor passen.

Elk modern moederbord kan 16GB ram aan. Welk ram ligt aan je moederbord. Voor je grafische kaart heb je pcie slot nodig.

Dit allemaal is in te vullen midden bovenin in de 'pricewatch' (snelle link: categorie: Moederborden ). Kies daar voor 'atx' formfactor, pcie uitbreidingslots minimaal 1x x16 en rgb headers (zoals je kast nodig heeft, ff googlen. Eerste door mij uitgeprobeerde antwoord had 4 rgb headers). En natuurlijk je processorsocket. Klik ook opslag ff aan en selecteer m.2 (met type van jouw ssd).

Dan heb je een keuze van moederborden. Selecteer ook andere opties aan en speel daarmee. Ik raad zelf 4 ddrslots aan. Succes met je zoektocht!

• Pepijn123
Bedankt! Wel zijn ze nu 110-120+ ipv 65. Maar blijkbaar is dat nodig! Thanks!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Nog maar een keer dion_b in "Welk moederbord kopen?" uit je vorige topic, want je post dus in de verkeerde subcategorie en een shortlist met jouw eigen selectie met voors en tegens ontbreekt. Werk aan de winkel dus :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.