Vraag

• SniperNL9
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 27-10-2024
Goedendag allen,

Ik heb een vraag waar jullie mij vast mee kunnen helpen:

Ik zit eraan te denken een Oculus Quest 3 te halen, waarbij ik hem op de volgende manier wil gebruiken:

Pc (boven op zolder, verbonden vanuit beneden ( modem : SmartWifi modem Giga: ) en wifi pods van ziggo naar zolder, vanaf wifipod kabel naar pc)

Beneden heb ik de modem staan.

Nu wil ik boven het spel aanzetten en beneden via virtual desktop de spellen spelen.

Is dat mogelijk?

Ik lees veel op internet testen met virtual desktop maar dat mensen er dan op ca 2 meter oid bij staan.

Nu is het bij mij het geval dat mijn internet op mijn PC ( ca 150mbps) slechter is dan mijn wifi die beneden is (ca 250mbps).

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of wat denken jullie, zal dit werken?

Graag hoor ik van jullie.

thx :)

ps. als iemand de vraag steld: waarom game je niet gewoon boven bij je pc. Daar is geen ruimte;)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 08:49
de quest 3 is nieuw, maar werkt volgens mij het zelfde draadloos als de 2.

het probleem is niet je internet snelheid maar je wifi. betste resultaat is een kabel maar dat is waarschijnlijk geen optie. Wifi kan maar ik zou je pc dan bedraad aansluiten. dus kabel helemaal doortrekken naar je pc. ja dit zal waarschijnlijk geen leuke klus zijn en zal de kabel hier en daar zichtbaar zijn.

maar de quest 3 is op zich een standalone deivce je hebt je pc niet nodig. we hebben de quest 2 thuis maar die gebruikne we met draad.

dus pc aansluiten met een lan kabel en dan kan je wifi gebruiken in de huiskamer, dat zou geen probleem zijn. je kan dan het beste een apparte acces point op wifi versie 6 of hoger gebruiken voor je quest 3.

maar ik heb hier geen ervaring mee. in theorie kan het maar dat het ook echt goed en fijn werkt is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperNL9
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 27-10-2024
Bedankt voor de reactie. Ik weet dat de 3 pas ij oktober uitkomt maar als er inderdaad iemand is met een soortgelijke setup is voor de 2 dan hoor ik graag zijn/haar ervaringen.

[ Voor 4% gewijzigd door SniperNL9 op 29-09-2023 18:42 ]