Toon posts:

supervaag prob. met isdn adapter en onboard sound

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren voor het eerst sinds 4 jaar me systeem weer geupgrade B-), ik heb een moederbordje aopen ak73pro(a) gekocht met oa een processor (duh! ;))...anyway, nu zit er op dat moederbordje onboard sound en was ik van plan die voorlopig te gaan gebruiken....nu blijkt dat mijn isdn adapter (dynalink is64pph(+)) op een of andere manier problemen heeft met de soundblaster en andersom....

afhankelijk van in welk slot ik de isdn adapter stop doet OF de isdn OF de onboard sound het niet...

nu kan ik in de bios het onboardsound kaartje wel uitschakelen, maar dat wil ik niet, ik kan niet handmatig een irq toewijzen aan een slot of aan de soundblaster in de bios (voor zover ik kon vinden)...en in windows hebben ze telkens alletwee eenzelfde irqnr... ook in windows kan ik niks qua irq's wijzigen (voor zover ik weet :))....

hoe los ik dit op? ik kan dus onmogelijk inetten en mp3'tje tegelijk afspelen.... ;(

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Windows NT installeren ?

Mother, will they like this song?

Verwijderd

en in apparaat beheer bij de isdn adapter bij bronnen de i/o of irq veranderen?

Verwijderd

Topicstarter
winnt is geen optie...
Op woensdag 05 september 2001 08:48 schreef arjo_kamp het volgende:
en in apparaat beheer bij de isdn adapter bij bronnen de i/o of irq veranderen?
nope dat lukt dus ook niet...windows zegt ook niet dat er een conflict is, hij zegt dat het stuurapp niet goed geinstalleerd is...maar das bullshit aangezien het afzonderlijk wel werkt...

Verwijderd

Topicstarter
anyone? ik kom er maar nie uit ;(

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
probeer eens in je bios de IRQ waar ze beiden op zitten te blokkeren in je BIOS, misschien dat ze dan ieder een ander ICQ pakken

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 september 2001 22:18 schreef Delta2 het volgende:
probeer eens in je bios de IRQ waar ze beiden op zitten te blokkeren in je BIOS, misschien dat ze dan ieder een ander ICQ pakken
dat kon idd wel, maar dan gaan ze beide ook weer op een ander dezelfde irq zitten

zelfs als ik alle irq's blokkeer behalve bv 10, dan zitten ze alletwee op 10.... echt heel gek....

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg net mailtje van aopen support:
The answer to your question is as follows,
The irq for the onboard sound is set as a locked item, unless you can force
a new irq on the other device you will have to disable the onboard sound and
purchase a new sound card, or not use the other device.
sh*t wat een bagger zooi, ik moet dus persee me isdn kaart op een ander irq zien te krijgen via windows ofzo, de bios kan dit niet...

ik open ff een nieuw topic hoe ik een irq kan forceren aan mun isdnkaartje te hangen

• Kwai_gon_jinn
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

'k heb het zelfde probleempje met met m'n AMD.
Maar je moet dus al je hardware kaarten pci en ect.. eruit rossen ( ja hardwork jah ;) ) en dan 1 voor 1 terug installeren
zodat je pc dus 1 voor 1 de kaarten een IRQ aanwijst. :7

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

Verwijderd

In welke volgorde heb je de on-board geluidskaart en de isdn-modem geïnstalleerd? Dit kan effect hebben, probeer hier eens mee stunten.

Ik werk zelf met een TELES ISDN BRI 16.3 ( :'( ) en een on-board geluidskaart en het is bij het installeren steeds weer gestuntel om de IRQ's goed te krijgen. Onder Windows 95/98 heb ik het werkend gekregen.
Pagina: 1