Sendgrid mails worden geblokt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BPTBPTBPT
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-07 17:42
Mijn vraag
Voor een app die ik heb gemaakt gebruik ik Sendgrid (gratis) om e-mails te versturen. Aanvankelijk kwamen die niet aan bij Hotmail adressen maar dat leek later goed te gaan. Helaas heb ik nu weer een nieuwe situatie van een gebruiker die geen mail krijgt. Geen Hotmail, overigens.
In Sendgrid zie ik dat de mail inderdaad op NOT DELIVERED staat, met als reden dat de mail server van de ontvanger deze heeft geblokt. Het antwoord van de ontvangende server is: "..[IP adres] listed as abusive. See spamauditor[..] for more information [...]"

Dat is natuurlijk heel vervelend. Ik heb een ticket ingeschoten bij Sendgrid maar verwacht dat die met het vingertje gaan wijzen naar de ontvangende mail server.

Overigens gaat het versturen van mails met Sendgrid gelukkig meestal wel goed. Maar dit probleem zou me best wel eens een gebruiker (klant?) kunnen kosten.
Wat kan ik doen?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:39
Met een mail partij in zee gaan die niet misbruikt wordt voor spam.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je kunt niet zoveel doen, maar Sendgrid moet actie ondernemen, omdat ze de service die ze verkopen (met een gratis variant) zo niet kunnen leveren.

Ik kan mij zo voorstellen dat hun service eenvoudig kan worden misbruikt voor spam en daarom misschien sneller wordt geblokkeerd.

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:51
Bij het gratis Sendgrid plan krijg je soms een blacklisted IP. Meestal wordt dit wel snel opgelost, maar het is wel een probleem dat blijft terugkomen. Ik gebruik tegenwoordig Mandrill van Mailchimp, werkt een stuk beter.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:06

Dido

heforshe

Je gebruikt een tool die heel eenvoudig misbruikt kan worden voor spam, en die dus ook veelvuldig misbruikt zal worden voor spam.

Als ik een stapel A4-tjes uitprint met reclame voor mijn product en die zonder op NEE/NEE-stickers te letten door de bus ga duwen bij mensen, dan wordt me dat ook niet in dank afgenomen. En een gratis (mass-)mailer komt gewoon veel NEE/NEE-stickers tegen, en die worden door de plakker van de sticker ook hard gehandhaafd.

Je hebt het over een klant die niet tevreden is - als je dit professioneel doet zul je misschien moeten nadenken over een tool die niet gratis is, en die wel door de meeste mailservers (en clients!) als betrouwbaar wordt gezien.

Wat betekent mijn avatar?

• BPTBPTBPT
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-07 17:42
Duidelijk. Wel balen want dat gaat me dan geld kosten, EN ik moet de boel weer opnieuw configureren (al eens
een eerdere poging gedaan om van Sendgrid te switchen naar een andere partij maar dat is toen niet gelukt).

Ik sta open voor tips voor een alternatief. Mandrill ga ik bekijken.

[ Voor 3% gewijzigd door BPTBPTBPT op 27-09-2023 15:14 ]

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 21:01
Als je voor sendgrid betaald krijg je ook betere IP adressen, wij hebben een betaald account en dat werkt prima.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik gebruik zelf Amazon SES, is niet volledig gratis, maar wel erg goedkoop, op zich kan die ook op een blacklist komen, want het is ook een gedeeld ip adres, maar tot nog toe heb ik daar nog geen last van gehad.

Overigens kun je daar ook een eigen ip adres gebruiken, maar dan zul je ook moeten zorgen dat die een goede reputatie krijgt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:33
BPTBPTBPT schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:14:
Duidelijk. Wel balen want dat gaat me dan geld kosten,
Daar is een spreekwoord voor: voor niets gaat de zon op. Dit soort dingen goed inregelen kost gewoon geld. Als je dat er niet voor over hebt, kun je tegen deze problemen aanlopen.
BPTBPTBPT schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:14:
Ik sta open voor tips voor een alternatief. Mandrill ga ik bekijken.
Ik heb verder ook goede ervaringen met Mailgun. Voor m'n werk gebruiken we deze partij omdat ze ook lekker overweg kunnen met inkomende mails.
Pagina: 1