• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 05:25
heb zojuist mijn S95C (QD-OLED) ontvangen, afgelopen vrijdag en het was wat sleutelen aan de instellingen om een geweldige beeldkwaliteit te krijgen (mijn 1e Sammy, afkomstig van 2 LG's en Philips OLED's)

Mijn mediaspeler, Xbox, PS5 en streaming-apps werken allemaal prima, al lijkt de Sammy wel een eigen mening te hebben en keert soms terug naar eerdere instellingen (zet ruisonderdrukking aan en dergelijke) en verandert soms het tv-geluid, naar inclusief mijn Samsung soundbar in de slaapkamer (raar!)

MAAR gisteren heb ik mijn pc-verbinding (Nvidia RTX 3080) geprobeerd (loopt via Marantz SR6010 AVR) en dit werkt NIET goed, maar werkte eerder wel met mijn LG OLED77CS6LA (ook 4x HDMI 2.1) en andere 4k OLED's daarvoor.

Ik heb gegoogeld en op een Sammy-pagina gelezen dat ik UHD op alle HDMI-poorten moet inschakelen, wat ik deed en dat hiervoor 3840 x 2160 @ 60 Hz (of 120 / 144 Hz) vereist is. Deze resolutie (@60hz) werkt prima, behalve wanneer ik een UHD-videobestand start. (Ik gebruik het liefst MadVR, maar zelfs met VLC of een andere mediaplayer-app werkt het niet > het scherm wordt zwart, maar ik heb wel geluid via de AVR)

Ik heb RGB FULL 10 bit, 8 bit en 4:2:0 geprobeerd, maar ik krijg het gewoon niet aan de praat met HDR, TENZIJ ik Windows (11) HDR inschakel, maar dat ziet er vreselijk uit :-( (+ I heb dit nooit op andere tv's hoeven doen. De mediaspeler Classic + MadVR zou HDR moeten activeren) Als dit de enige manier is voor de Sammy, dan zou dat zonde zijn, aangezien ik mijn dure GPU heb gekocht voor MadVR-weergave van hoge kwaliteit)

Eventuele suggesties?

Bij voorbaat hartelijk dank !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
nobody ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Hi Sven,

ik kom toevallig dit topic tegen. Ik heb ook issues met de S95C en Windows 11 instellingen. Echter gebruik ik het niet voor video bekijken zoals jij maar voor gamen. Ik heb het probleem met een scherm wat steeds uit en weer aan gaat ook in combinatie met HDR.

Voorheen gebruikte ik een RTX 3070TI en ben nu over naar een 4080 Super maar een identiek probleem. Soms denk ik de oplossing gevonden te hebben maar begint het toch weer.

Ben jij wat verder gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
Hey Kenny, nee, ik heb dat probleem niet meer

updated Sammy & Nvidia drivers en wat meer kennis vh Sammy OS

hier vind je de beste support https://www.avsforum.com/...ice-talk.3267261/page-341