Beste tweakers,
Ik ben onze fileserver aan het hergruperen en zou graag wat input, tips willen vanuit jullie kant.
Hoe jullie bijvoorbeeld de naming conventions hebben gemaakt betreft security groups ettc.
De vorige beheerders van bedrijf waren duits waardoor alle groups in het Duits zijn.
Nu willen we dit veranderen omdat we meer richting Group level gaan.
Onze situatie is dat we nog enkele branches in Spanje en Italie hebben.
De fileservers die we nu hebben zijn per branch eentje. Dit willen we veranderen naar 1 server hier in Luxembourg en dan alles toewijzen.
Ik vroeg me eens af hoe jullie dit hebben staan? en waarom zo specifiek.
De shares worden
Organisatie - Data - Prog
Onder Organisatie en Data komt dan 3 folders LUX, Spanje, Italie
En onder die de departments.
Prog wordt door alle 3 dan gedeeld
Dit is wat ik in gedachte heb staan. En dan uiteraard mappins toewijzen.
Ik vroeg me af, de locatie in de security groups is dat verstandig, of kan dit beter. Hier twijfel ik erg over.
Ook over RW, RO later of er iets wat niet gaan passen etc. Tot nu toe heb ik een flowchart gemaakt, en die is op zich prima, alleen weet ik niet dit een ideale manier van toepassen is. Elk bedrijf heeft zijn eigen, maar er geldt denk ik wel een rule ?
Wil wat vernieuwing, ouderwetse dingen wil ik eigenlijk vervangen, vandaar de vraag.
Vernieuwing, kijkend van een ander perspectief.
Persoonlijk had ik het volgende in kop.
Accounting_Org_All
Accounting_Org_LUX
Accounting_Org_BES
Accounting_Org_BIT
Operations_Data_All
Operations_Data_LUX
Operations_Data_BES
Operations_Data_BIT
etc
Ik ben onze fileserver aan het hergruperen en zou graag wat input, tips willen vanuit jullie kant.
Hoe jullie bijvoorbeeld de naming conventions hebben gemaakt betreft security groups ettc.
De vorige beheerders van bedrijf waren duits waardoor alle groups in het Duits zijn.
Nu willen we dit veranderen omdat we meer richting Group level gaan.
Onze situatie is dat we nog enkele branches in Spanje en Italie hebben.
De fileservers die we nu hebben zijn per branch eentje. Dit willen we veranderen naar 1 server hier in Luxembourg en dan alles toewijzen.
Ik vroeg me eens af hoe jullie dit hebben staan? en waarom zo specifiek.
De shares worden
Organisatie - Data - Prog
Onder Organisatie en Data komt dan 3 folders LUX, Spanje, Italie
En onder die de departments.
Prog wordt door alle 3 dan gedeeld
Dit is wat ik in gedachte heb staan. En dan uiteraard mappins toewijzen.
Ik vroeg me af, de locatie in de security groups is dat verstandig, of kan dit beter. Hier twijfel ik erg over.
Ook over RW, RO later of er iets wat niet gaan passen etc. Tot nu toe heb ik een flowchart gemaakt, en die is op zich prima, alleen weet ik niet dit een ideale manier van toepassen is. Elk bedrijf heeft zijn eigen, maar er geldt denk ik wel een rule ?
Wil wat vernieuwing, ouderwetse dingen wil ik eigenlijk vervangen, vandaar de vraag.
Vernieuwing, kijkend van een ander perspectief.
Persoonlijk had ik het volgende in kop.
Accounting_Org_All
Accounting_Org_LUX
Accounting_Org_BES
Accounting_Org_BIT
Operations_Data_All
Operations_Data_LUX
Operations_Data_BES
Operations_Data_BIT
etc
[ Voor 11% gewijzigd door theduke1989 op 27-09-2023 13:52 ]