[Microsoft 365] Agenda rechten per groep

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• zerox123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:44
Ik zou graag hebben dat alle gebruikers in een groep de agenda in kunnen zien van iedereen in diezelfde groep. Standaard kun je alleen bezet/vrij zien.
Voorheen hadden we een Exchange 2016 server. Hierbij had ik een mail-enabled Universal Security groep.
Na het toevoegen van de gebruiker draaide ik een script dat bij iedereen in de groep de groep toegevoegd wordt.
Dit werkte perfect.

Nu werken we met Microsoft 365. Ik heb het script aangepast zodat het weer werkt. De groep wordt weer netjes toegevoegd aan de agenda's van de gebruikers. Echter krijgt niemand effectief de rechten. Niemand kan dus bij elkaar in de agenda kijken.

Als ik handmatig in outlook een groep wil toevoegen aan de agenda machtigingen, kan ik aan het icoontje zien dat die groep niet toegevoerd kan worden.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan realiseren zonder dat iedereen, iedereen handmatig moet toevoegen aan de machtigingen?

Alle reacties

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Het is maar waar je zin in hebt. Ik zou de gebruikers dit lekker zelf laten beheren.

• zerox123
In dit geval is het een wens van de directie. We werken ook al jaren zo en dat gaat goed. Agenda punten die niemand mag zien worden als persoonlijk ingesteld.

Ik kan me haast niet voorstellen dat dit niet meer mogelijk is.

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-04 12:04
Sethro schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:25:
Het is maar waar je zin in hebt. Ik zou de gebruikers dit lekker zelf laten beheren.
Hier ook hetzelfde. Zo leer je ze zelf verantwoordelijkheid nemen en niet alles aan de ICT over laten.

Bij ons was het namelijk zo dat een gebruiker uit dienst ging, en op het laatste moment nog aan ICT doorgeeft: Och, deze moet nog naar die gebruiker en die naar die etc.

Nu doen ze het zelf en regelen ze het zelf voordat ze uit dienst zijn.

• zerox123
Dat van verantwoordelijkheid klopt natuurlijk.
Maar we willen gewoon dat het voor iedereen openstaat.

Mijn gedachte van kantoorautomatisering is dat zoveel mogelijk automatisch gaat.
Ik zie de uitdaging voornamelijk om zelf zo min mogelijk te hoeven doen. Ik wil graag dat de computers mijn werk doen😉

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Kijk is naar Microsoft 365 groepen, dan wordt er een soort team gemaakt met een SharePoint site en teams group en kun je instellen war ze van elkaar kunnen vziw

[ Voor 64% gewijzigd door Turdie op 27-09-2023 16:23 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:56

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

https://m365scripts.com/e...ice-365-using-powershell/

En kijjk even naar het stuk: Set Default Calendar Permissions for Office 365 Users

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• zerox123
Question Mark schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:33:
https://m365scripts.com/e...ice-365-using-powershell/

En kijjk even naar het stuk: Set Default Calendar Permissions for Office 365 Users
Bedankt, ik was al van plan om het met powershell te gaan regelen.
Of te wel de default aanpassen, of bij iedere gebruiker van de groep iedere gebruiker toe te voegen bij de rechten. Erg veel werk om met de hand te doen. Erg weinig werk met een powershell script ;)

Jouw genoemde site is een mooi overzicht van de benodigde functies.
Pagina: 1