Quickres voor macOS

Pagina: 1
Acties:

• Jeetwee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 22:21
Ik heb sinds kort Quckres aangeschaft omdat ik met mijn 4K scherm voor o.a. de Citrix werkomgeving naar en lagere resolutie moet schakelen. Quickres leek me daarvoor een heel handig programmaatje. Profielen instellen en met een toetsenbordcombi schakelen tussen de resoluties.
Helaas werkt het voor geen meter. Functionaliteiten zoals de profielen werken niet. Niet onder Ventura maar ook nu niet met Sonoma.

Wie heeft ervaring met Quickres en wellicht een oplossing? Van het bedrijf zelf nog niets gehoord op mijn servicecall.

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 07:21
Met Quickres niet, maar wel met EasyRes.
Doet (als ik het zo lees) hetzelfde maar dan zonder kosten.

Tis wel minder uitgebreid, geen ondersteuning voor profielen bijvoorbeeld, maar het doet wat het moet doen.

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:01

• Jeetwee
Dr Pro schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:32:
Met Quickres niet, maar wel met EasyRes.
Doet (als ik het zo lees) hetzelfde maar dan zonder kosten.

Tis wel minder uitgebreid, geen ondersteuning voor profielen bijvoorbeeld, maar het doet wat het moet doen.
Dank voor de suggestie. EasyRes heb ik ook bekeken en geprobeerd. Die is zeker een alternatief als Quickres blijft falen.

• Jeetwee
Jij ook bedankt voor je tip. Ik moet het nog even goed lezen of er een oplossing in te vinden is. Ik heb wel van onze ICT-beheerder gehoord dat zij geen aanpassingen in Citrix doen om dit probleem te verhelpen.

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:01
@Jeetwee Die aanpassing is in macos voor de Citrix client dus die zou je zelf kunnen uitvoeren als je de rechten hebt.
Terugzetten kan door “no” te zetten ipv “yes”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 13:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

ander software alternatief: SwitchResX

• Jeetwee
BernardV schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:31:
@Jeetwee Die aanpassing is in macos voor de Citrix client dus die zou je zelf kunnen uitvoeren als je de rechten hebt.
Terugzetten kan door “no” te zetten ipv “yes”
Heb het op deze manier geprobeerd, maar was niet succesvol. Wellicht omdat ik niet kan inloggen via de Citrix app zoals in de instructie staat., maar alleen via de webbrowser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnbprod
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
https://macmenubar.com/rdm/

RDM (Retina Display Menu) werkt bij mij goed.

[ Voor 16% gewijzigd door rnbprod op 03-10-2023 18:33 ]

Pagina: 1