Homewizzard energie display

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael007
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-01-2024
Vandaag de homewizzard energy Display gekregen maar hij stopt de hele tijd op de helft van de update.
Wifi verbinding verloren geeft hij dan aan de hele tijd op hetzelfde punt.
Heeft iemand een oplossing of het zelfde probleem
...

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14:09
Neem even contact op met HomeWizard klantenservice (met 1 ‘z’) op hun website. Die helpen je graag 😉.

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-03 17:45

TTZ

Dat had ik ook, heb paar minuten gewacht totdat de app de installatie voortgang op 100% weergaf. Toen stekker eruit en weer opgestart en hij deed het.

Ik heb nu nog wel het probleem dat hij steeds de wifi verbinding verliest wanneer scherm uitgaat, weer opnieuw opstarten enige fix en wifi signaal vol :( Heb HW al bericht gestuurd hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:25
Had ik ook, toen ik hem 2 weken geleden binnen kreeg.

Ik had hem aan een USB C adaptor aangesloten, zodat hij aangaat en via de App geconnect op de telefoon. Daarna heeft hij de firmware update uitgevoerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTZ
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-03 17:45

TTZ

TTZ schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:06:
Dat had ik ook, heb paar minuten gewacht totdat de app de installatie voortgang op 100% weergaf. Toen stekker eruit en weer opgestart en hij deed het.

Ik heb nu nog wel het probleem dat hij steeds de wifi verbinding verliest wanneer scherm uitgaat, weer opnieuw opstarten enige fix en wifi signaal vol :( Heb HW al bericht gestuurd hierover.
Update: Heb reactie van HW, het wifi probleem komt doordat WPA3 aanstaat. Ik heb mn router net op WPA2 gezet dan updaten naar laatste firmware (1.15) en daarna wifi opnieuw instellen. Nu lijkt t goed te gaan..

[ Voor 12% gewijzigd door TTZ op 29-09-2023 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-06 23:17
Ik heb ook problemen met het display. Op een gegeven moment is het display geheel donker en reageert het niet meer. Als ik goed naar het display kijk staat het scherm nog wel aan, maar de backlight niet meer. Wanneer ik de stekker eruit trek doet het display het weer, maar dimt het scherm in plaats van uit te gaan. Wanneer ik via de app de timer instel gaat het display na enkele minuten weer uit en moet ik het proces weer herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:36
michael007 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:48:
Vandaag de homewizzard energy Display gekregen maar hij stopt de hele tijd op de helft van de update.
Wifi verbinding verloren geeft hij dan aan de hele tijd op hetzelfde punt.
Heeft iemand een oplossing of het zelfde probleem
...
Dit had ik eerst ook, blijkbaar was mijn WiFi niet stabiel genoeg.

Pas toen ik hem met mijn mobiele hotspot verbond kwam de update erdoor, daarna de WiFi in via de app aangepast.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m4v3r1ck_nl
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:51
TTZ schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:44:
[...]

Update: Heb reactie van HW, het wifi probleem komt doordat WPA3 aanstaat. Ik heb mn router net op WPA2 gezet dan updaten naar laatste firmware (1.15) en daarna wifi opnieuw instellen. Nu lijkt t goed te gaan..
Hartelijk dank TTZ voor het posten van de feedback van HW! Heb mijn WiFi aangepast naar alleen WPA2, de update gedaan naar v1.19. Daarna de WiFi weer teruggezet naar WPA2/WPA3.

edit: De HWE-DSP houdt de verbinding niet vast met WPA2/WPA3, WiFi weer teruggezet naar WPA2.

Erg blij dat er een (tijdelijke) oplossing is. _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door m4v3r1ck_nl op 01-11-2023 13:13 . Reden: edit ivm verlies internetverbinding ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ritsl
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 26-05 01:06
m4v3r1ck_nl schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:04:
[...]

Hartelijk dank TTZ voor het posten van de feedback van HW! Heb mijn WiFi aangepast naar alleen WPA2, de update gedaan naar v1.19. Daarna de WiFi weer teruggezet naar WPA2/WPA3.

edit: De HWE-DSP houdt de verbinding niet vast met WPA2/WPA3, WiFi weer teruggezet naar WPA2.

Erg blij dat er een (tijdelijke) oplossing is. _/-\o_
De procedure staat nu ook op hun helppagina's: https://helpdesk.homewiza...seer-ik-de-energy-display - maar ik had deze draad eerder gevonden.

Bij mij werkte de update ook pas nadat ik WPA3 had uitgezet en opnieuw de Wifi-verbinding had ingesteld. Om terug te gaan naar WPA3 lukte het niet direct om de Wifi-verbinding in te stellen, maar het lukte wel nadat ik de display had gereset (knop heel lang ingedrukt houden).

Overigens, ook als je dat doet, en de Display uit de app ook hebt verwijderd, zodra je hem weer toevoegt met dezelfde naam komen de bestaande instellingen voor de display weer tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4v3r1ck_nl
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:51
ritsl schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:31:
[...]

De procedure staat nu ook op hun helppagina's: https://helpdesk.homewiza...seer-ik-de-energy-display - maar ik had deze draad eerder gevonden.

Bij mij werkte de update ook pas nadat ik WPA3 had uitgezet en opnieuw de Wifiverbinding had ingesteld. Om terug te gaan naar WPA3 lukte het niet direct om de Wifiverbinding in te stellen, maar het lukte wel nadat ik de display had gereset (knop heel lang ingedrukt houden).

Overigens, ook als je dat doet, en de Display uit de app ook hebt verwijderd, zodra je hem weer toevoegt met dezelfde naam komen de bestaande instellingen voor de display weer tevoorschijn.
Dank voor je update en de link naar de Home Wizard pagina. Wifi weer naar WPA2/WPA3 gezet en de pairing mode gebruikt. Het display maakte weer verbinding en de instelling waren gelijkgebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbas
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-05 13:38
Het is wel jammer dat met de update naar versie 1.22 dit probleem nog steeds niet is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 16:03
Vandaag zo'n display ontvangen en loop al 30 minuten te kloten om hem te installen.
WPA2 bied ook geen oplossing.

Klaar mee, en die gaat terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiefDeveloper
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 15-03 12:39
Op zich een leuke ding dat HomeWizard Energy Display, maar het heeft nog wel wat verbeteringen nodig. Zo reageert de setting (Low, Medium, High) totaal niet als je hem nodig hebt, als het donker is. De enige oplossing is dan om hem even in het licht te zetten. Super annoying. Heb al een nieuwe gekregen, maar die doet precies hetzelfde. Tja 🤷‍♂️

Nog zo’n ding. Wij hebben meerdere HomeWizard kWh meters en energy sockets, maar op het display is maar plaats voor zes vakjes met data. Waarom kan je bijvoorbeeld niet meters bij elkaar optellen? Dat zou echt handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertBoontjes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-09-2024
Werkt dit display ook icm een accu van zonneplan? De accu laad en ontlaad wilkekeurig en ben bang dat dat conflicteert met de meetwaardes. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrenkema
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-06 18:33
Mijn energie display start niet meer op. Ik kon hem nog configureren, maar als de display uitgaat wordt hij niet meer wakker.
Stekker in en uit stopcontact werkt ook niet. Display is en blijft zwart.
Reset knop een tijdje ingedrukt houden, geen respons.

Iemand een idee?

Fijn weekend, Marten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:18

Prosperot

Today is a gift...

Ik heb precies hetzelfde probleem, wifi blijft wegvallen op de display. Ik heb de display al op een apart WPA2 IOT netwerk gezet, maak de verbinding valt na een uurtje of wat toch weer weg (en komt dan ook niet terug)
Pagina: 1