Ik zou graag de collectieve wijsheid hier gebruiken om te voorkomen dat ik iets over het hoofd zie. Ik ben al enige tijd in contact met een dakkapelleverancier. Ze claimen dat het dak een Rc waarde haalt van 6,3 m2/K/W. De opbouw is als volgt:
Zie ik hier iets over het hoofd, of doe ik hier iets fout? Als mijn uitwerking klopt, dan klopt de claim van de leverancier dus niet.
:fill(white):strip_exif()/f/image/t7lSpWCWoZpg7XyXEo6CuBr2.png?f=user_large)
Ik heb het Ubakus rapport gedeeld en ze gevraagd of ik dit goed heb uitgewerkt. De reactie die ik hierop krijg is:
Om dan nog maar niet te beginnen over hoe verstandig het is om hout tussen twee dampdichte lagen op te sluiten.
- EPDM dakbedekking
- Regelwerk waartussen PIR gespoten wordt. De balken zijn 45x145mm en zijn 350mm hoh geplaatst. De laag PIR is dus maximaal 145mm hoog
- PE dampdichte folie
- Binnenbeplating 30min WBDO
Zie ik hier iets over het hoofd, of doe ik hier iets fout? Als mijn uitwerking klopt, dan klopt de claim van de leverancier dus niet.
:fill(white):strip_exif()/f/image/t7lSpWCWoZpg7XyXEo6CuBr2.png?f=user_large)
Ik heb het Ubakus rapport gedeeld en ze gevraagd of ik dit goed heb uitgewerkt. De reactie die ik hierop krijg is:
Ik heb gevraagd naar de technische details van het gebruikte isolatiemateriaal, dan wel elke vorm van documentatie die hun claim onderbouwt. Dit kunnen of willen ze dus niet geven. Overigens zijn andere leveranciers er helemaal niet zo geheimzinnig over.We begrijpen dat sommige technische berekeningen, zoals isolatiewaarden, mogelijk complex zijn en verwarring kunnen veroorzaken zonder de juiste context. Bovendien is belangrijk op te merken dat sommige technische informatie vertrouwelijk is of betrekking heeft op bedrijfsspecifieke processen en leveranciersrelaties.
Er zijn enkele technische details die we om zakelijke redenen niet kunnen verstrekken.
Om dan nog maar niet te beginnen over hoe verstandig het is om hout tussen twee dampdichte lagen op te sluiten.