Safari geeft vraagtekens bij sommige afbeeldingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op sommige pagina's geeft Safari geen plaatje maar een klein blauw vraagtekentje.
Online al gevonden dat het zou kunnen zijn dat de afbeelding niet goed is maar met een andere browser (Google Chrome) geen problemen.

Ook hier worden de meeste plaatjes goed geladen maar Henk zie ik bijvoorbeeld niet:

https://tweakersgear.net/...ited-edition-t-shirt-henk

Ik heb al een oudere MacBook met macOS Catalina Versie 10.15.7 en Safari Versie 15.6.1 en beiden zijn niet meer te updaten. Wellicht dat daar de oplossing in zat.
Heb al bij de instellingen gekeken maar kon de oplossing niet vinden, ook geen plugin actief.
Is er nog een manier of moet ik Safari gedag zeggen? (nog geen andere MacBook in aantocht).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:58
https://browser.kagi.com

gebruiken, is ook webkit based (net als safari) en heel erg privacy vriendelijk. als je verstandig bent blijf je uit de buurt van Chrome (als privacy en data je lief is)

sowieso moet je je afvragen of je kwa beveiliging nog wel op zo'n oude machine wilt werken maar dat is iets wat je zelf moet overwegen

A wise man's life is based around fuck you

• hemiparo
  • Niet online
Zwelgje schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:33:
https://browser.kagi.com

gebruiken, is ook webkit based (net als safari) en heel erg privacy vriendelijk. als je verstandig bent blijf je uit de buurt van Chrome (als privacy en data je lief is)

sowieso moet je je afvragen of je kwa beveiliging nog wel op zo'n oude machine wilt werken maar dat is iets wat je zelf moet overwegen
Dat laatste is een andere discussie maar had het idee dat het nog wel veilig was. Chrome was me bekend maar even als voorbeeld of het bij alle browsers hetzelfde was.
Heb Orion geïnstalleerd en even de pagina met Henk geprobeerd en weer meteen de vraagtekens bij de plaatjes...

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:23
Dan is een WebKit browser dus een probleem op jouw systeem. Veroudering zou me niets verbazen... Je kan ook Firefox overwegen.

• hemiparo
  • Niet online
Archer_VC10 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:52:
Dan is een WebKit browser dus een probleem op jouw systeem. Veroudering zou me niets verbazen... Je kan ook Firefox overwegen.
Veroudering zou idd kunnen maar het is dus niet altijd. Heb al gedacht aan een instelling of iets wat ik ooit heb gedaan maar kan daar ook niks een vinden.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kun je de "Web Inspector" openzetten op het "Network" paneel en dan een pagina bezoeken waar de plaatjes niet laden en dan een screenshot maken (van de hele browser) en die hier posten?
https://webkit.org/web-inspector/enabling-web-inspector/

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• hemiparo
  • Niet online
Was al blij dat ik het kon openzetten, is dit wat je bedoeld?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l6gZtdRYENlS4YBlKwQO20XfOBM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yyRvJ0WTuovrwRZCYyhnO5hz.png?f=fotoalbum_large

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ja dat bedoel ik.
Die 3 rode regels... die zijn verdacht.
Staat daar geen verdere info bij?
Een statuscode of een error melding als je ze aanklikt?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:23
WebP images zijn vanaf Safari 14 ondersteund volgens mij... ik dacht even dat het daar aan zou kunnen liggen. Er zit ook niet ergens een filter op de lijn welke specifieke domeinen tegenhoudt? Dat zou dan ook bij andere browsers zo moeten zijn, maar wellicht heb je iets extra's in Safari geinstalleerd ooit?

• hemiparo
  • Niet online
Juup schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:57:
Ja dat bedoel ik.
Die 3 rode regels... die zijn verdacht.
Staat daar geen verdere info bij?
Een statuscode of een error melding als je ze aanklikt?
Als ik daar op klik krijg ik:

Voorvertoning:
Er heeft zich een fout voorgedaan bij het laden van de bron

En dit bij console:
Refused to connect to https://westeurope-5.in.a...ights.azure.com//v2/track because it does not appear in the connect-src directive of the Content Security Policy.
Archer_VC10 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:52:
WebP images zijn vanaf Safari 14 ondersteund volgens mij... ik dacht even dat het daar aan zou kunnen liggen. Er zit ook niet ergens een filter op de lijn welke specifieke domeinen tegenhoudt? Dat zou dan ook bij andere browsers zo moeten zijn, maar wellicht heb je iets extra's in Safari geinstalleerd ooit?
Bij een andere browser ook dus wellicht iets aan mijn kant maar kan geen plugins of addons vinden... en een 'terug naar standaard' optie voor Safari ook niet.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:25

Speedmaster

Make my day...

Dit probleem heb ik nu ook op mijn IPhone 13 mini met iOS 17. De foto’s in dit topic Waar is de + en - van een auto achteruitrij licht? zie ik dus niet

• hemiparo
  • Niet online
Speedmaster schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:26:
Dit probleem heb ik nu ook op mijn IPhone 13 mini met iOS 17. De foto’s in dit topic Waar is de + en - van een auto achteruitrij licht? zie ik dus niet
Ik ook niet. Op mijn iPhone SE2020 ook niet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert o
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 23-03 13:49
Beetje laat, maar heb zelfde probleem: in firefox geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Hubert o schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:49:
Beetje laat, maar heb zelfde probleem: in firefox geen probleem.
Als je in 2025 ook nog macOS Catalina gebruikt dan wordt het wel tijd voor een upgrade. De nieuwste Mac die niet verder kan is uit 2013, dus na 12 jaar is dat geen schande.

Catalina is EOL en onveilig.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1