Stemmen op deals in de Pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:50

ikloon

Product Owner
Topicstarter
Op de prijsdalingslistings in de Pricewatch is het vanaf nu mogelijk om te stemmen op deals. Het wordt steeds moeilijker om tijdens de Black Friday periode de echt goede deals te onderscheiden van minder goede of eigenlijk helemaal geen deals. Tot nu toe gebruikten we onze prijsdata als een voorname parameter om dit onderscheid voor de bezoekers te maken. Je kunt nu deals up- en down-voten. Hiermee komen dan de beste deals bovendrijven in het overzicht van prijsdalers.

Alleen ingelogde users kunnen stemmen en je kunt ook maar een keer op een deal stemmen. Je kunt je stem ook weer ongedaan maken.

Prijsverandering op deals
Wat gebeurt er met je stem als de prijs van de deal opeens flink stijgt of nog verder daalt? Binnen bepaalde marges houden we de gegeven up- en down-votes in stand bij prijsdalingen en stijgingen. Maar bij een significante prijsstijging of daling is de deal waar je op stemde in feite een nieuwe deal geworden. Dan verdwijnen de gegeven stemmen en kan er opnieuw op gestemd worden.

Heb je feedback op deze nieuwe functionaliteit in de Pricewatch? Dat horen we dan graag hier.

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-05 10:32

basdej

OutSystems Consultant

Kun je ook sorteren op de stemmen die gegeven zijn door de community? Het lijkt me interessant om een overzicht te hebben van de meest geupvote deals binnen de pricewatch

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9J-oDjV17ar5wNZAmMXwHHsgcU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rNN0REGbIpEpMPchCZPnABUU.png?f=user_large

Het zou mij meteen een stuk duidelijker lijken als de standaard sortering (lijkt erop dat meest gestemde deals bovenaan staan?) in dit geval niet "relevantie" genoemd wordt. Eerder iets van "meeste stemmen"?

En ik denk dat de layout nog net iets beter kan. Het lijkt nu bijna alsof de stemmen / stemknopjes iets te maken hebben met de prijsdaling in procenten, maar dat is natuurlijk niet zo.

[ Voor 19% gewijzigd door HikariMisako op 26-09-2023 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:47
is het niet gek dat bij een verdere prijsdaling de deal gereset wordt? je zou toch juist zeggen dat hij daarna alleen maar meer stemmen kan krijgen?

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razortek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-05 22:22
Het zou wel fijn zijn als vanaf een pagina als categorie: Voedingen er ook gevote kan worden op diezelfde prijsdalingen; daar bevind ik me persoonlijk meer dan op https://tweakers.net/pricewatch/deals/
Vooral ook omdat het op /deals/ het wat moeilijk is om een bepaalde categorie te vinden; ik snap dat dat categorien filter links er is, maar dat is echt een gigantische alfabetische lijst met vriezers, vaatwassers en voedingen naast elkaar; ik zou dan het liefst op Componenten > Basiscomponenten niveau filteren, zoals je bij de normale Pricewatch ook doet.

Tot zo ver mijn feedback

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:26

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Waarom staat de plus-knop links, en de min-knop rechts?

Als ik denk aan een 'stepper input', waar dit component op lijkt, is dat de verkeerd-om:

Afbeeldingslocatie: https://media.nngroup.com/media/editor/2018/09/18/1_steppers.png

Vrijwel altijd staat de min-knop dan namelijk links, en de plus-knop rechts.

Ik begrijp dat dit geen reguliere 'stepper input' is, omdat je maar één keer kunt klikken. Maar gezien er wel overeenkomsten zijn (de knopjes verlagen/verhogen het getal in het midden met '1'), en het er visueel op lijkt, vind ik het heel vreemd om het zo andersom te zien.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05 05:06
Er is geen sortering mogelijk om de deals met de meeste stemmen bovenaan de lijst te krijgen. Het wordt zo wel lastig om snel deals te vinden met veel stemmen. Op dit moment moet je scrollen op elke pagina om te zoeken waar er deals met stemmen zijn.

De keuze qua layout kon ook beter. Nu heb je het percentage van de prijsdaling en meteen daaronder het aantal stemmen, wat maakt dat je bij sneller scrollen snel over de stemmen heen kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

basdej schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:08:
Kun je ook sorteren op de stemmen die gegeven zijn door de community? Het lijkt me interessant om een overzicht te hebben van de meest geupvote deals binnen de pricewatc
Flying schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 06:16:
Er is geen sortering mogelijk om de deals met de meeste stemmen bovenaan de lijst te krijgen. Het wordt zo wel lastig om snel deals te vinden met veel stemmen. Op dit moment moet je scrollen op elke pagina om te zoeken waar er deals met stemmen zijn.
Waarom zou je de deal met de meeste stemmen per se willen vinden? En is meeste stemmen dan "aantal positieve + aantal negatieve" of "aantal positieve - aantal negatieve" of ... ?

Het doel van de listing is om "de beste deal" bovenaan te krijgen. De daling in absolute en relatieve zin waren daar voorheen de enige componenten in; de positieve en negatieve stemmen zijn daar nu ook in verwerkt. En het algoritme is zo opgezet dat naarmate er meer stemmen op een deal komen, dat zwaarder zal wegen.

De gedachte daarachter is dat met 'weinig' stemmen, we nog niet zo zeker zijn dat het feit dat er een enkele positieve vote is ook echt betekent dat het een betere is dan een met minder stemmen.

Overigens is dit ook voor ons net nieuw we konden alleen met fictieve scenario's testen; dus het kan goed zijn dat we nog e.e.a. moeten tunen aan de manier waarop de stemmen in de sortering worden verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

TimDJ schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:10:
is het niet gek dat bij een verdere prijsdaling de deal gereset wordt? je zou toch juist zeggen dat hij daarna alleen maar meer stemmen kan krijgen?
Zowel bij stijging als daling kan het zijn dat de originele stemmen niet meer kloppen. Bij een daling zullen met name eventuele negatieve stemmen niet meer terecht zijn dan.

En het kan natuurlijk dat de winkel die er onder is gaan zitten door de meerderheid als niet-betrouwbaar wordt gezien en de deal dan ineens minder interessant is.

Al met al moeten we uiteraard ook dit aspect nog verder evalueren nu er 'echte' data binnenkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Hoe wordt de populariteit van een deal dan nu bepaald? Het aantal views toch? Een plusje aan een deal geven betekent niet dat iemand er ook op heeft geklikt. Waarom staat deze deal voor de Seasonic voeding met 13 stemmen niet bovenaan? Er is nog een gelijkaardige deal met 17 stemmen. Waarom staat die niet hoger?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kMLeOsE.png

Is het de bedoeling om clicks te genereren op Tweakers? Dat je zoveel mogelijk pagina's doorklikt om te zoeken welke deals veel plusjes hebben ontvangen?

Sorteren op populariteit betekent dat deze deals al helemaal verdwijnen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BVkhFYW.png

De 2% prijsdaling van de iPhone 15 staat het hoogst, maar is niet echt een prijsdaling te noemen imho. De voeding met 17 plusjes komt zelfs niet meer voor op de eerste pagina. Mocht de prijsdaling op de iPhone 15 een goede deal zijn, dan had die volgens mij wel plusjes ontvangen?

De vraag is dan eenvoudig: waarom is er niet een mogelijkheid om de door gebruikers best gestemde deals meteen terug te vinden zonder een hoop handmatig zoekwerk? Wat was het punt dan van het stemmen?

[ Voor 38% gewijzigd door Flying op 29-09-2023 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Flying schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 07:27:
Hoe wordt de populariteit van een deal dan nu bepaald? Het aantal views toch?
Niet. Er is een relevantie-sortering, maar daarbij wordt het aantal views niet meegenomen.
Een plusje aan een deal geven betekent niet dat iemand er ook op heeft geklikt. Waarom staat deze deal voor de Seasonic voeding met 13 stemmen niet bovenaan? Er is nog een gelijkaardige deal met 17 stemmen. Waarom staat die niet hoger?
Dat is nou precies het soort vragen dat ik bedoelde met mijn opmerking:
Overigens is dit ook voor ons net nieuw we konden alleen met fictieve scenario's testen; dus het kan goed zijn dat we nog e.e.a. moeten tunen aan de manier waarop de stemmen in de sortering worden verwerkt.
Is het de bedoeling om clicks te genereren op Tweakers? Dat je zoveel mogelijk pagina's doorklikt om te zoeken welke deals veel plusjes hebben ontvangen?
We willen uiteraard graag dat men doorgaat naar winkels om de interessante producten te kopen, maar daarvoor is het niet zinvol om een bezoeker dan heel lang op de deal-listing te laten klooien.
Sorteren op populariteit betekent dat deze deals al helemaal verdwijnen:
Sortering op populariteit is dan ook niet bijster zinvol voor de dealspagina; want dat is de populariteit van het product zelf... En dan is het niet heel gek dat een iphone bovenaan staat; we houden niet apart de kliks vanuit de dealslisting bij. Dat is dan ook de reden dat die populariteitsortering daar niet standaard aan staat.
De vraag is dan eenvoudig: waarom is er niet een mogelijkheid om de door gebruikers best gestemde deals meteen terug te vinden zonder een hoop handmatig zoekwerk? Wat was het punt dan van het stemmen?
Je lijkt met je vragen aan te nemen dat de functionaliteit nu al in onze ogen precies doet wat het zou moeten doen. Dat is simpelweg nog niet het geval, want we konden niet eerder met 'echte' data testen.

De bedoeling van stemmen geven is dat een deal meer relevant wordt. Dus sorteren op relevantie zou al moeten zorgen dat deals met meer stemmen hoger uitkomt, zeker als ze een vergelijkbare absolute en relatieve daling hebben.
Maar zoals ik ook heb gezegd, vinden we het ook niet per se goed om uitsluitend op stemmen te sorteren. Want wat doe je dan met producten die geen stemmen hebben? En is een grote daling met 0 stemmen echt 'slechter' dan een kleinere daling die er toevallig wel 1 heeft gekregen (of 1 vs 2 stemmen)?

Voor dat laatste hebben we er dus voor gezorgd dat de daling zelf nog steeds invloed heeft op de positie in de sortering.
Dat gaat volgens een Bayesian sortering. Waarbij we als "prior" bovendien de oude relevantie-logica gebruiken.

De precieze combinatie daarvan moeten we - zoals jouw voorbeeld uitwijst - nog beter bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Flying schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 07:27:
Waarom staat deze deal voor de Seasonic voeding met 13 stemmen niet bovenaan? Er is nog een gelijkaardige deal met 17 stemmen. Waarom staat die niet hoger?
We tonen effectief daar "aantal plusstemmen - aantal minstemmen". Helaas betekent een 17 daardoor niet altijd hetzelfde, want als er in theorie 1017 plusstemmen en 1000 minstemmen zouden zijn, zou je hetzelfde zien als nu.

Deze 17 is opgebouwd uit 22 plusstemmen en 5 minstemmen. En die 5 minstemmen zorgen er (met de huidige code) voor dat het toch wat lager uitkomt dan je puur op het saldo wellicht zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Laatst online: 13-05 10:32

basdej

OutSystems Consultant

ACM schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 07:23:
[...]

[...]

Waarom zou je de deal met de meeste stemmen per se willen vinden? En is meeste stemmen dan "aantal positieve + aantal negatieve" of "aantal positieve - aantal negatieve" of ... ?
De beste "deals" van de pricewatch lijken me een interessant lijstje om bij te houden, Hoe meer mensen het een goeie deal vinden, hoe meer het de moeite waard is om naar te kijken denk ik zo!

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
ACM schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:46:
[...]

We tonen effectief daar "aantal plusstemmen - aantal minstemmen". Helaas betekent een 17 daardoor niet altijd hetzelfde, want als er in theorie 1017 plusstemmen en 1000 minstemmen zouden zijn, zou je hetzelfde zien als nu.

Deze 17 is opgebouwd uit 22 plusstemmen en 5 minstemmen. En die 5 minstemmen zorgen er (met de huidige code) voor dat het toch wat lager uitkomt dan je puur op het saldo wellicht zou verwachten.
Maar dat is wel relevante informatie voor de gebruiker om uit te maken of de deal goed is of slecht. In het geval van de Seasonic-voeding kan ik me voorstellen dat de deal goed is qua prijs, maar misschien downvotes krijgt omdat die voedingen kampten met een probleem bij spanningspieken en daarom niet aan te raden zijn.

Ik hoop dat er functionaliteit toegevoegd wordt om snel deals te zien met het meeste plusjes, ongeacht of die deal dan ook heel veel minnetjes kreeg, met een manier om die twee zelf te kunnen bekijken. Als Tweaker ga ik dan vragen stellen over waarom dit zo is en meer research doen.

De echte test ga je pas krijgen met Black Friday of heel misschien met de aankomende Prime Days. Tegen Black Friday zou het leuk zijn mocht er een manier zijn om de meest gepluste deals snel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

basdej schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:06:
De beste "deals" van de pricewatch lijken me een interessant lijstje om bij te houden, Hoe meer mensen het een goeie deal vinden, hoe meer het de moeite waard is om naar te kijken denk ik zo!
Maar dat is dus al de bedoeling van de nieuwe implementatie van de Relevantie-sortering ;)
Flying schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:12:
Maar dat is wel relevante informatie voor de gebruiker om uit te maken of de deal goed is of slecht. In het geval van de Seasonic-voeding kan ik me voorstellen dat de deal goed is qua prijs, maar misschien downvotes krijgt omdat die voedingen kampten met een probleem bij spanningspieken en daarom niet aan te raden zijn.

Ik hoop dat er functionaliteit toegevoegd wordt om snel deals te zien met het meeste plusjes, ongeacht of die deal dan ook heel veel minnetjes kreeg, met een manier om die twee zelf te kunnen bekijken. Als Tweaker ga ik dan vragen stellen over waarom dit zo is en meer research doen.
Klopt. En we gaan ook zeker kijken of en hoe de opbouw van de +17 duidelijk gemaakt kan worden.
De echte test ga je pas krijgen met Black Friday of heel misschien met de aankomende Prime Days. Tegen Black Friday zou het leuk zijn mocht er een manier zijn om de meest gepluste deals snel te vinden.
Klopt ook, maar feedback die we voor die tijd al kunnen verwerken is dan mooi meegnomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikloon

ikloon

Product Owner
Topicstarter
Razortek schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:31:
Het zou wel fijn zijn als vanaf een pagina als categorie: Voedingen er ook gevote kan worden op diezelfde prijsdalingen; daar bevind ik me persoonlijk meer dan op https://tweakers.net/pricewatch/deals/
Tot zo ver mijn feedback
Voting beschikbaar maken op de deals-listings is een eerste stap. We zijn aan het bekijken hoe we voting ook op andere plekken in de Pricewatch kunnen toepassen.

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikloon

ikloon

Product Owner
Topicstarter
Ulster Seedling schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:25:
We zullen hier zeker op door blijven testen. En ook deze feedback is waardevol. Dus het kan zijn dat dit in de toekomst gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor Belli
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23:28
Is het een idee om de tekst met het aantal up- of downvotes tussen de plus- en de minknop de kleur groen of rood te geven?

Ik vind dat de deals met veel plusjes er niet beter uitspringen dan deals met minnetjes nu. Vooral bij meer dan 10 votes een bepaalde kant op, wordt de + of - minder duidelijk omdat er dan 3 tekens staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQF7dYmB_a1IZFBJrfIXqBuMHKk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pHGfJgB9ZFCM6APIRUjlz3L7.png?f=fotoalbum_large

Ik heb echt 5 keer die deal die als tweede in de lijst staat hier zien staan voordat ik me realiseerde dat het ging om een "slechte" deal: (https://tweakers.net/revi...grootste-prijsdalers.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 23:28

Zeror

Ik Henk 'm!

Ulster Seedling schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:25:

Als ik denk aan een 'stepper input', waar dit component op lijkt, is dat de verkeerd-om:

[Afbeelding]

Vrijwel altijd staat de min-knop dan namelijk links, en de plus-knop rechts.

Ik begrijp dat dit geen reguliere 'stepper input' is, omdat je maar één keer kunt klikken. Maar gezien er wel overeenkomsten zijn (de knopjes verlagen/verhogen het getal in het midden met '1'), en het er visueel op lijkt, vind ik het heel vreemd om het zo andersom te zien.
De + en - symbolen zijn eigenlijk helemaal geen goede symbolen om "Dit is een goede/geen goede deal" aan te duiden.

Beter zou zijn een:
- duimpje omhoog of duimpje omlaag
- hartje of gebroken hartje
- smiley of sad smiley.
Edit: - vinkje of kruisje kan ook nog.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-05 15:24
Zeror schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:36:
[...]

De + en - symbolen zijn eigenlijk helemaal geen goede symbolen om "Dit is een goede/geen goede deal" aan te duiden.

Beter zou zijn een:
- duimpje omhoog of duimpje omlaag
- hartje of gebroken hartje
- smiley of sad smiley.
Ik dacht inderdaad ook aan de duimpjes. En dan het aantal van elk duimpje apart tonen (evt bij een mouseover).

Feel free to Buy me a coffee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikloon

ikloon

Product Owner
Topicstarter
We hebben ook een variant met duimpjes (omhoog/omlaag) getest. Die presteerde significant slechter dan de variant waarmee we nu live zijn gegaan.
musicpixel schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:44:
[...]
En dan het aantal van elk duimpje apart tonen (evt bij een mouseover).
Bij on-click (desktop view) of on-tap (mobiele view) zie je een popupje waarin de stemverdeling te zien is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tslnFqp6nWhtZjp79th17jlKw-8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/164AuTUOMCQ6E1M2w5K6GWi3.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:21
ACM schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:31:
Sortering op populariteit is dan ook niet bijster zinvol voor de dealspagina; want dat is de populariteit van het product zelf... En dan is het niet heel gek dat een iphone bovenaan staat; we houden niet apart de kliks vanuit de dealslisting bij. Dat is dan ook de reden dat die populariteitsortering daar niet standaard aan staat.
Het zou toch fijn zijn als deze optie op z'n minst werd geboden. Waarom zou je stemmen op iets wat populair is maar geen goeie deal 8)7
Het lijkt mij, en anderen, het handig dat deze optie er wel komt zodat je óók kan sorteren op het platte getal wat wordt gepresenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:46

Eagle Creek

Breathing security

Misschien snap ik het systeem niet goed hoor maar waarom staat de deal met 4 upvotes hoger dan de deal met 35 upvotes?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Skr13PMvjvcMq_KPKYgVZ0gyzn8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jd1eVfVzr9o6YKNRkTAgqu8O.jpg?f=user_large

Deze deal staat bijvoorbeeld véel lager:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iT6XC7IquvRWdSFAsfEQYTGKMY0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uDLj8aHi93SbEXwbNPmCIBeq.jpg?f=user_large

Hoog percentage én hoog aantal upvotes.

Ik begrijp als gebruiker eigenlijk geheel niet waar deze lijst nu op is gebaseerd en het voegt voor mij op dit moment niets toe.. sorry.

[ Voor 39% gewijzigd door Eagle Creek op 20-11-2023 11:04 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:46

Eagle Creek

Breathing security

Eagle Creek schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:03:
Misschien snap ik het systeem niet goed hoor maar waarom staat de deal met 4 upvotes hoger dan de deal met 35 upvotes?

[Afbeelding]

Deze deal staat bijvoorbeeld véel lager:
[Afbeelding]

Hoog percentage én hoog aantal upvotes.

Ik begrijp als gebruiker eigenlijk geheel niet waar deze lijst nu op is gebaseerd en het voegt voor mij op dit moment niets toe.. sorry.
@ikloon ?

@Eric van Ballegoie jij misschien een reactie op mijn vraag van maandag :+?

[ Voor 4% gewijzigd door Eagle Creek op 23-11-2023 09:08 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikloon

ikloon

Product Owner
Topicstarter
Eagle Creek schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:03:

De lijst wordt nu weergegeven op basis van een combinatie van de 'Deal score' die we voor de introductie van het kunnen stemmen op deals al toepasten en een 'Bayesian score'.

De deal score is een algoritme op basis van zowel de relatieve als absolute prijsdaling.

Een Bayesian ranking wordt in de wereld van up- en downvotes vaker toegepast. Meer over de Bayesian ranking lees je op https://julesjacobs.com/2...n-scoring-of-ratings.html.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
  • Laatst online: 10-05 20:35
Ik vind het een hele fijne feature, maar ik merk dat de plaatsing van de functie steeds voor wat dissonantie zorgt in mijn hoofd. Het kortingspercentage slaat op de van/voor prijs, maar het staat bij de stemmen. Ik heb telkens het gevoel dat ik met stemmen invloed kan hebben op het kortingspercentage, wat natuurlijk niet zo is. Ik zou het logischer vinden als het kortingspercentage en de van/voor prijs bij elkaar zouden staan en de stemmen op een veilig afstandje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikloon

ikloon

Product Owner
Topicstarter
Dat hebben we zelf ook op het vizier @misha. We zullen zeker doorontwerpen en testen om dit duidelijker te maken. De laatste jaren zijn er veel elementen toegevoegd aan de weergave van de producten op de listings. Dat strakker trekken en beter inrichten heeft onze aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:37
Heb een vraag betreft de `Deals` sectie op de frontpagina.

Ik zie daar allemaal deals staan en je kan er als gebruiker een min voor geven of een plus.

Neem aan dat dit gedaan is zodat je de beste deal kan onderscheiden van de andere deals.

Nou staan deze met de plussen en minnen allemaal door elkaar bij de gene die nog op 0 staan.
Er er een optie mogelijk om deze te filteren..

Zodat het product met de meeste plussen bovenaan komt te staan.?

Dan de producten met de minnen en dan de producten die nog op 0 staan..

Want nou is het best wel een gezoek welke producten al een plus hebben en welke niet.

De vraag is ter verbetering van de site natuurlijk.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:10

jelle.

Product Owner
Robin4 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:36:
Heb een vraag betreft de `Deals` sectie op de frontpagina.

Ik zie daar allemaal deals staan en je kan er als gebruiker een min voor geven of een plus.

Neem aan dat dit gedaan is zodat je de beste deal kan onderscheiden van de andere deals.

Nou staan deze met de plussen en minnen allemaal door elkaar bij de gene die nog op 0 staan.
Er er een optie mogelijk om deze te filteren..

Zodat het product met de meeste plussen bovenaan komt te staan.?

Dan de producten met de minnen en dan de producten die nog op 0 staan..

Want nou is het best wel een gezoek welke producten al een plus hebben en welke niet.

De vraag is ter verbetering van de site natuurlijk.
Ik heb je topic even samengevoegd met het bestaande topic over het stemmen op deals in de Pricewatch :) In dit topic kun je ook meer lezen over hoe de sortering nu tot stand komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:37
Oke top

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Pagina: 1