Windows 11 op met meerdere schermen wordt langzaam wakker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Mijn vraag
Hoe kan ik voorkomen dat mijn computer lang bezig is om alle schermen goed in te stellen naar een standby?

Als de schermen uit zijn geweest dan duurt het lang voordat de PC weer bruikbaar is. Je ziet de schermen knipperen, beeld wordt vergroot en verkleind, venster springen van laptop naar hoofdscherm en weer terug tot het na een 20-25 seconden stabiel is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
HP Zbook Fury G9, RTX A2000, I9-12950HX, 4K scherm in laptop draaiend op 1920*1200 om alles maar 100% te schalen. Losse schermen: Samsumg G9 512021440 en 2e Samsung G9 draait op 4146*1440 (zijkant van scherm is slecht geworden dus die gebruik ik niet)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Resolutie laptopscherm verlagen zodat er geen schaalverschil meer is.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Volgens mij is dat hoe het werkt? Ik heb dat ook en het maakt niet echt uit welke laptop ik connect. Er vinden handshakes plaats en ze moeten dus even overeenstemmen welke resolutie etc ze gaan gebruiken. Dat heeft inderdaad even tijd nodig.

Overigens draaien al mijn schermen op hun native resolutiie.

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 26-09-2023 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Dat is inderdaad hoe het werkt maar niet hoe ik het wil :)

Ik zou graag zien dat de computer eerst kijkt of alles nog is aangesloten zoals voor standby en dan in 1 keer alles terug op zn plek zet in plaats van scherm voor scherm te activeren en na elk scherm dat extra wordt aangezet, weer alles herposiitioneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Probeer het eens met sluimerstand/hibernate mode in plaats van standby?
Misschien werkt dat beter bij het her-initialiseren van de schermen.