Bij het monteren van een tweede M.2 NVME had ik een bij de NVME bijgeleverde schroef gebruikt. Deze bleek (achteraf) een stuk langer te zijn dan de schroef die ik bij mijn moederbord (ASRock Z370 Extreme 4) kreeg meegeleverd. Resultaat, bij het voorzichtig vastdraaien merkte ik nog ruimte tussen de Set-off mount en de nvme. Ik dacht de schroef nog een klein slagje te geven en SNAP! schroef van de set-off mount die in het moederbord gaat afgebroken. Ik kon mij wel voor mijn hoofd slaan... Enfin, nu probeer ik het te fixen, mijn opties:
- Set-off mount weer vast maken met 2k-lijm (geen idee of dit een probleem opleverd tav geleiding/grounding)
- proberen het afgebroken schroefdraad uit de bus van het moederbord te schroeven en een nieuwe set-off mount plaatsen. Ik heb al even voorzichtig geprobeerd, maar er lijkt weinig beweging in te zitten. Mogelijk ook met iets van bonding gebonteerd (ik roep maar wat).
- Dmv adapter op de andere set-off mount gaten, de nvme aan te sluiten
- Beun-oplossing: Ergens een veer tussen spannen zodat de NVME naar beneden/horizontaal wordt gedrukt. Geen idee of dit een issue opleverd ivm ontbreken geleiding met de set-off mount in het moederbord.
Wat adviseren jullie?
- Set-off mount weer vast maken met 2k-lijm (geen idee of dit een probleem opleverd tav geleiding/grounding)
- proberen het afgebroken schroefdraad uit de bus van het moederbord te schroeven en een nieuwe set-off mount plaatsen. Ik heb al even voorzichtig geprobeerd, maar er lijkt weinig beweging in te zitten. Mogelijk ook met iets van bonding gebonteerd (ik roep maar wat).
- Dmv adapter op de andere set-off mount gaten, de nvme aan te sluiten
- Beun-oplossing: Ergens een veer tussen spannen zodat de NVME naar beneden/horizontaal wordt gedrukt. Geen idee of dit een issue opleverd ivm ontbreken geleiding met de set-off mount in het moederbord.
Wat adviseren jullie?