ASRock Z370 Extreme 4 - M.2. Set-off mount afgebroken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 07:51
Bij het monteren van een tweede M.2 NVME had ik een bij de NVME bijgeleverde schroef gebruikt. Deze bleek (achteraf) een stuk langer te zijn dan de schroef die ik bij mijn moederbord (ASRock Z370 Extreme 4) kreeg meegeleverd. Resultaat, bij het voorzichtig vastdraaien merkte ik nog ruimte tussen de Set-off mount en de nvme. Ik dacht de schroef nog een klein slagje te geven en SNAP! schroef van de set-off mount die in het moederbord gaat afgebroken. Ik kon mij wel voor mijn hoofd slaan... Enfin, nu probeer ik het te fixen, mijn opties:

- Set-off mount weer vast maken met 2k-lijm (geen idee of dit een probleem opleverd tav geleiding/grounding)
- proberen het afgebroken schroefdraad uit de bus van het moederbord te schroeven en een nieuwe set-off mount plaatsen. Ik heb al even voorzichtig geprobeerd, maar er lijkt weinig beweging in te zitten. Mogelijk ook met iets van bonding gebonteerd (ik roep maar wat).
- Dmv adapter op de andere set-off mount gaten, de nvme aan te sluiten
- Beun-oplossing: Ergens een veer tussen spannen zodat de NVME naar beneden/horizontaal wordt gedrukt. Geen idee of dit een issue opleverd ivm ontbreken geleiding met de set-off mount in het moederbord.

Wat adviseren jullie?

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 07:51
Uiteindelijk heel voorzicht met seconde lijm de set-off mount met de NVME er al in vast geschroefd weer erop geplakt en dat lijk te werken.

Gek genoeg treft ik wat vreemde effecten. Initieel zag het bios de 2e NVME niet. M2_1 deelt lanes met SATA3_0 en SATA3_1 en M2_2 deelt lanes met SATA3_4 en SATA3_5. Ik heb mijn SATA3s dan ook op SATA3_2 en SATA3_A1 en SATA3_A2 gezet. Nu blijkt/lijkt dat M2_2 ook lanes deelt met SATA3_A1 en A2. Nu kan ik het niet helemaal pin-pointen want de CSM-Enabled functie lijkt ook effect te hebben op het wel of niet detecteren van drives in het bios