advies goede game pc toekomstbestendig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hania82
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-01 20:54
Ik ben momenteel bezig met het samenstellen van een nieuwe game pc.
Ik gebruik nu alternate voor het samenstellen. Als ik dit beter ergens anders kan doen hoor ik dit graag.
Dit is wat ik in gedachten heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nrfAUYNBYG-iALq5_ArFsH_5PRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SCVZwgZ39NfRtrBUm97PMIE1.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de prijs van Alternate voor wat ik in gedachten had:
Geassembleerd systeem
€ 2.994,79
Losse onderdelen
€ 2.745,79

Voorlopig wil ik op 1440p blijven gamen. Maar misschien later naar 4k over gaan.
Ik speel graag games als cyberpunk, Cities skylines 2, resident evil 4, racegames en andere veeleisende spellen.
Zou ik wat aankoop advies kunnen krijgen? Of dit een goede setup is, of dat ik onderdelen betere kan vervangen voor een alternatief.

[ Voor 9% gewijzigd door hania82 op 26-09-2023 12:45 . Reden: GPU aangepast op advies van chrisborst ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:56

Thomg

Aww yiss

Lees even
DKA beleid

Eerste observatie is dat ik 3000 euro echt ongelooflijk veel geld vind voor een 4070Ti Game PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 11:39
@hania82
Zou om te beginnen hem lekker zelf in elkaar zetten. Is echt niet moeilijk en doordat je de onderdelen kan bestellen bij goedkopere losse winkels bespaar je ook al snel honderden euro's.
Verder is een AM5 systeem een prima basis met een 7800X3D als processor. Als GPU zou ik naar een 7800XT kijken of een 7900XT, die hebben momenteel een erg goede prijs/kwaliteitsverhouding.