Pieptoon elke dag bij Honeywell Galaxy DM48

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siegbertdh
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 29-08-2024
Hallo,

Wij hebben een Honeywell Galaxy DM48 installatie en sinds een aantal weken laat deze om de 15 sec ongeveer een pieptoon horen via het bedieningspaneel. Dit is enkel wanneer ik het alarm uitzet. De pieptoon start dan opnieuw wanneer het alarm een zelftest uitvoert om 10u in de ochtend. Ik kan deze pieptoon uitzetten door nog eens in te loggen, door de foutmeldingen te gaan en dan op ESC te duwen.

Wij hebben enkel een telefoonkiezer en geen meldkamer. Weet iemand de oorzaak hiervan?

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishione
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:28
siegbertdh schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:38:
Ik kan deze pieptoon uitzetten door nog eens in te loggen, door de foutmeldingen te gaan en dan op ESC te duwen.
Welke zijn de foutmeldingen dan? Als je erdoor gaat en ze zijn niet opgelost is het maar logisch dat ze ook terugkomen

• siegbertdh
De foutmeldingen zijn allemaal "COMM FAIL COMM 4"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Je gebruikt ook de app neem ik aan?
Ff 't ip address van de push server aanpassen, de oude server is offline, en geeft jou een comm fout.

Edit:
• Nieuw IP-adres: 20.74.64.74 (poort: 10000)

Zie dat de oude server pas de 30e offline gaat, maar zou 'm toch even proberen!
Let op!
De nieuwe Honeywell push notificatie server draait nu naast de bestaande server; de bestaande server wordt op 30 september 2023 om middernacht uitgeschakeld. Galaxy centrales waarvan het IP-adres op 1 oktober nog niet is gewijzigd, zullen geen push notificaties meer ontvangen maar een FTC-fout op het bediendeel weergeven en hierbij een audio-waarschuwing gegeven.
En als je met telefoonkiezer ook echt een telefoonkiezer bedoelt, dan zit daar je probleem. Ik heb de aanname gedaan dat je een ethernet module bedoelt d:)b

[ Voor 76% gewijzigd door Koekstra op 27-09-2023 09:46 ]

• siegbertdh
dank Koekstra, dit ga ik onmiddellijk proberen!

Ik gebruik inderdaad de GX RemoteControl app. Met IP adres aanpassen, bedoel je dan het IP address op de eerste pagina wanneer ik op mijn "Home" klik?

Daar staat momenteel een IP ingevuld alsook een poort eronder.

De termen zijn me helaas wat onbekend. Mijn installateur zei dat ik met een telefoonkiezer zit, die ervoor zorgt dat ik dat automatisch telefoontje krijg wanneer alarm afgaat.

Ik las ook wat dingen nu over SelfMon. Wat is dat precies en welk voordeel heeft dit over een standaard config?

Thanks!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
siegbertdh schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:53:
dank Koekstra, dit ga ik onmiddellijk proberen!

Ik gebruik inderdaad de GX RemoteControl app. Met IP adres aanpassen, bedoel je dan het IP address op de eerste pagina wanneer ik op mijn "Home" klik?

Daar staat momenteel een IP ingevuld alsook een poort eronder.

De termen zijn me helaas wat onbekend. Mijn installateur zei dat ik met een telefoonkiezer zit, die ervoor zorgt dat ik dat automatisch telefoontje krijg wanneer alarm afgaat.

Ik las ook wat dingen nu over SelfMon. Wat is dat precies en welk voordeel heeft dit over een standaard config?

Thanks!
Ah, dus je programmeert de boel niet zelf?
Dan even de installateur laten komen. Zij zijn hiervan op de hoogte, en zouden dit zo voor je kunnen doen.

Dit ip adres staat in de programmering, waar in principe de installateur toegang toe heeft.

• siegbertdh
Nee, niet echt. Ik heb wel de manager code maar niet de engineer code volgens mij.
Zal de installateur contacteren.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siegbertdh
De installateur krijg ik maar niet te pakken..
Echter wanneer ik in mijn GX Remote Control app kijk onder Panel Accounts, dan zie ik wel degelijk het nieuwe IP Adres. De audio toon blijft wel gaan..

enig advies?
Pagina: 1