Toon posts:

Leuk Kastje voor S-VHS

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hello Boyezz!!!

Ik heb misschien een nogal rare vraag en het zal wel niet zo zijn maar here goes: |:(

Ik heb dus een S-Video uitgang op mun videokaart in mun Lappie (ATI Rage Mobile 4MB) en ken via een leuk kabeltje (je kent ze wel) aan mun tv aansluiten. Van die Gold-nogwattus dingen) met SCART aansluiting voor mun tv.
Nou moet je tv dus ook S-Video ondersteunen om kleuren te kunnen krijgen. :P

Anyways .... de meeste tv's (including my daddies bigscreen tv) die geen S-Video ondersteunen!!
Dus geen kleuren!!! :(

Nou vroeg ik me dus af of er een soort van "kastje" is die ik dan ertussen ken zetten en het voor mij van S-Video in normale RGB omzet. Dan ken ik met die tv dus wel met mooie kleurtjes kijken!!
Ik weet dat er voor de Playstation ook zoiets is als je een NTSC spel hebt dat je het met zo'n kastje om ken zetten in PAL (PAL booster ofzo heet dat)

Alle hulp is welkom!!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

De meeste video/TV kaarten ondersteunen het ondanks dat ze alleen een svideo uit/ingang hebben, toch wel om daarover een normaal PAL signaal te sturen(o.a. mijn GF2MX, en mijn winTV). Dat moet je ze dan natuurlijk wel ff vertellen... Ga eens in de instellignen van je videokaart kijken, mischien dat je wat tegen komt.

Luxx

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Topicstarter
mmmm......
ik heb zoiets nooit ertussen zien staan.
Wel een hoop colorschemes van verschillende landen en refresh rates. Maar het maakte allemaal niet echt veel uit.
Hij bleef zwart-wit. Misschien heeft iemand anders er ook ervaring mee ....

Verwijderd

Ja mijn Leadtek GF2Pro heeft precies hetzelfde probleem. En nee dat ligt niet aan de instellingen.

Vraag me ook af of zoiets bestaat ja, want ik heb nu een dxr3 gekocht speciaal voor dvd

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Vaag dat op die kaarten wel een S-VHS uitgang zit, maar geen normale video uitgang.....

Verwijderd

Dit heb jij nodig : [topic=114821] en die stop je gewoon via een SCART convertor (plug van ongeveer een tientje) in je tv.

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Blindfold

Donde estan los conejos?

Op woensdag 05 september 2001 12:39 schreef Courage het volgende:
Dit heb jij nodig : [topic=114821] en die stop je gewoon via een SCART convertor (plug van ongeveer een tientje) in je tv.
Dit werkt alleen ook niet als je TV het dus niet ondersteund. Ik heb zo'n scart plug waar ook een SVHS ingang op zit, dus ik kan hem wel aansluiten, maar ook geen kleur. Ik heb het maar opgegeven, aangezien het toch een oude tv is, maar mocht er voor weinig geld idd. zo'n kastje zijn, dan zou dat zeker een goede optie zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 september 2001 12:39 schreef Courage het volgende:
Als ik het goed begrijp heb ik dus eerst het S-VHS kabeltje vanuit mun laptop. Dan dat kabeltje daaro (S-VHS to composite) en dan die scart convertor nar mun tv??

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 07:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik heb dat ook dat scartblok met ook 3 tulp ingangen gewoon op mijn tv, en dat is een goedkoop prul van Audiosonic welk ik al 5 jaar heb, dus volgens mij zou het ok moeten werken bij jullie

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 september 2001 23:47 schreef The_PyroPath het volgende:
Ik heb dat ook dat scartblok met ook 3 tulp ingangen gewoon op mijn tv, en dat is een goedkoop prul van Audiosonic welk ik al 5 jaar heb, dus volgens mij zou het ok moeten werken bij jullie
ik snap het ff niet ....

Verwijderd

Op woensdag 05 september 2001 23:43 schreef Daryath het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp heb ik dus eerst het S-VHS kabeltje vanuit mun laptop. Dan dat kabeltje daaro (S-VHS to composite) en dan die scart convertor nar mun tv??
Dat begrijp je goed. :) en wat The_PyroPath bedoelt is dat het ook bij hem werkt op deze manier :)
Eerst het SVHS-composiet kabeltje, dan de tussenkabel en die draagt dan een composietsignaal, welke via die SCART convertor je tv ingaat.

Verwijderd

Topicstarter
vet relaxt!!
Ik ga eens ff een stel van die electronica shoppies langsthier in Roosendaal. Eens kijken of ze zoiets hebben :D
Thx a lot Dudes!!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Wat ik dus precies heb is een scartblokie met daarop 3 tulp ingangen en een s-vhs.
de drie tulpen zijn voor video en geluid(stereo) en das s-vhs gaatje spreekt voorzich. Ik heb toen een lekker lange s-vhs kabel gehaald en deze achterin mijn puter geschopt en deze verbonden met het s-vhs gaatje van het scart blokje. dat blokkie heb k in mijn scart van mijn TV geramt en de TV op de AV stand gezet. en toen had ik beeld van mijn computer op de TV.

daarna heb ik de audio van de computer de radio in getrapt omdat ik nog geen fatsoenlijk setje boxen heb op de puter. de Radio op de aux gegooit en hoppa nog lekker geluid ook.

simpeler kan ik het denk ik niet uitleggen

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 11:54 schreef The_PyroPath het volgende:
Wat ik dus precies heb is een scartblokie met daarop 3 tulp ingangen en een s-vhs.
de drie tulpen zijn voor video en geluid(stereo) en das s-vhs gaatje spreekt voorzich. Ik heb toen een lekker lange s-vhs kabel gehaald en deze achterin mijn puter geschopt en deze verbonden met het s-vhs gaatje van het scart blokje. dat blokkie heb k in mijn scart van mijn TV geramt en de TV op de AV stand gezet. en toen had ik beeld van mijn computer op de TV.

daarna heb ik de audio van de computer de radio in getrapt omdat ik nog geen fatsoenlijk setje boxen heb op de puter. de Radio op de aux gegooit en hoppa nog lekker geluid ook.

simpeler kan ik het denk ik niet uitleggen
en dat SCART-blokkie zet het dus over van S-VHS naar Composite?? kewl ..... hup gelijk halen zo :D

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 12:42 schreef Daryath het volgende:

[..]

en dat SCART-blokkie zet het dus over van S-VHS naar Composite?? kewl ..... hup gelijk halen zo :D
Dat is iets wat je even goed moet bekijken, je hebt namelijk 'blokkies' die SVHS overzetten naar composietsignaal en ook 'blokkies' die het SVHS-signaal in stand houden. (bij gebruik van een SVHS-kabel)
Daarbij komt nog dat een composietkabel stukken_goedkoper is dan een SVHS-kabel, als je het signaal toch niet gebruikt kan je beter een composietkabel kopen of leuker nog, zelf in mekaar solderen. Paar vergulde pluggies, meter of wat betere coaxkabel, klaar. En :9 maar !

• Luxx

Luxx

S-video is dus een z/w signaal (helderheid) eneen kleursignaal. Het helderheidsignaal is op een scartplug het zelfde signaal als je composiet signaal. Als je dus s-video hebt, en die sluit je aan op een tv die het niet ondersteund, dan komt dit signaal gewoon door. Het kleursignaal heeft op een scartplug twee eigen pinnetjes. Deze moet je als je svideo wil gebruiken dus appart doorverbinden, en dat moet je tv dus wel ondersteunen.

Veel videokaarten kennen het probleem van het niet ondersteunen, en kunnen daarom een gewoon composiet signaal over het s-video "helderheids-aansluiting" zetten. Als je dan insteld dat je composiet gebruikt kan je met de svideo2scart gewoon kleuren op je tv krijgen. Je Tv snapt dus niet of ie composiet of een half svideo krijgt, maar dat maakt verder niet uit.

Het is volgens mij niet mogelijk om je 2 s-video signalen zomaar straffeloos aan elkaar te knopen.

Luxx

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 12:53 schreef Luxx het volgende:
S-video is dus een z/w signaal (helderheid) eneen kleursignaal. Het helderheidsignaal is op een scartplug het zelfde signaal als je composiet signaal. Als je dus s-video hebt, en die sluit je aan op een tv die het niet ondersteund, dan komt dit signaal gewoon door. Het kleursignaal heeft op een scartplug twee eigen pinnetjes. Deze moet je als je svideo wil gebruiken dus appart doorverbinden, en dat moet je tv dus wel ondersteunen.

Veel videokaarten kennen het probleem van het niet ondersteunen, en kunnen daarom een gewoon composiet signaal over het s-video "helderheids-aansluiting" zetten. Als je dan insteld dat je composiet gebruikt kan je met de svideo2scart gewoon kleuren op je tv krijgen. Je Tv snapt dus niet of ie composiet of een half svideo krijgt, maar dat maakt verder niet uit.

Het is volgens mij niet mogelijk om je 2 s-video signalen zomaar straffeloos aan elkaar te knopen.

Luxx
Jaja ... nou snap ik er dus geen hol meer van.
(ik snap dus wel wat je bedoelt, maar niet wat ik nou moet veranderen!!)
Weet iemand welke optie het precies is en of het met mijn videokaart wel kan??
Ik heb een ATi Rage Mobility Pro (laptop)

Verwijderd

Bij mijn GF2 zat al een Y-stukje van de speciale aansluiting op de GF2 naar SVHS en composite. Maakt niet uit welke ik gebruik (heb ook SVHS kabel naar SVHS->SCART convertor gebruikt) omdat tv niet svhs ondersteunt GEEN kleur dus

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 16:43 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
Bij mijn GF2 zat al een Y-stukje van de speciale aansluiting op de GF2 naar SVHS en composite. Maakt niet uit welke ik gebruik (heb ook SVHS kabel naar SVHS->SCART convertor gebruikt) omdat tv niet svhs ondersteunt GEEN kleur dus
aha ....
en hoe kan ik nou zien welke SCART convertor WEL van S-Video --> Composite convergeert??
Zijn ze van een speciaal merk ofzo? Want ik stond in de winkel en wist het niet zeker. Dat ding was wel FL22,50.

• Luxx

Luxx

Op vrijdag 07 september 2001 00:53 schreef Daryath het volgende:

en hoe kan ik nou zien welke SCART convertor WEL van S-Video --> Composite convergeert??
Zijn ze van een speciaal merk ofzo? Want ik stond in de winkel en wist het niet zeker. Dat ding was wel FL22,50.
Daar heb je dus HET probleem, een scartplug kan dat nooit zomaar. Een gf2mx kan over het svideo een composiet sturen, zodat je de svideokabel softwarematig "voor de gek houd". De svideo kabel gebruik je dan gewoon, maar de kaart stuurt een composiet signaal. Probeer het tvtool (www.tvtool.de) eens, om te kijken of je ook zo'n soort van instelling hebt.

Luxx

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Blindfold

Donde estan los conejos?

Op vrijdag 07 september 2001 04:02 schreef Luxx het volgende:

[..]

Daar heb je dus HET probleem, een scartplug kan dat nooit zomaar. Een gf2mx kan over het svideo een composiet sturen, zodat je de svideokabel softwarematig "voor de gek houd". De svideo kabel gebruik je dan gewoon, maar de kaart stuurt een composiet signaal. Probeer het tvtool (www.tvtool.de) eens, om te kijken of je ook zo'n soort van instelling hebt.

Luxx
En hoe zit het met een Ati Radeon SDR met TV-Out. Ik heb namelijk begrepen dat TV-Tool niet met alle kaarten werkt.

Verwijderd

Topicstarter
TV-Tool werkt alleen met nVidia Grafische kaarten. Dus niet met ATi Rage Mobility kaarten ......
Dat zuigt!! Weet iemand anders nog zo'n soort proggie??

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik heb ook een Radeon en daar werkt het dus gewoon op, en je gaat me niet vertellen dat mijn audiosonic bagger TV dat s-vhs gewoon begrijpt

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Een convertor KAN NIET een volledig SVHS signaal naar SCART converteren, dat is technisch onmogelijk geloof ik

Ik heb zo'n 3x tulp+ SVHS <-> SCART (2-weg) met vergulde pluggen voor een geeltje gekocht, dat was de beste die er is geloof ik

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb tvtool geinstalleerd. En nou zegt ie dus dat ie geen supported grafic card vind. Ik denk dus niet dat ie het dan gaat doen :(
Zijn er niet meer van zulke soorten proggies??
Ik zou niet weten waar ik moest zoeken.
Pagina: 1