[macOS Ventura] Onbekende melding "Vereiste beheerde update"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjm
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-07 15:33
Op mijn Mac met Ventura versie 13.6 krijg ik elke dag een melding over een update. Voor zover ik kan zien, zijn er nergens updates gaande die ik onderbreek door mijn Mac op sluimer te zetten of zoiets.

Er staat in de melding:

Vereiste beheerde update
De automatische installatie van een update staat voor vanavond gepland. Voor deze update moet de batterij ten minste 50% zijn opgeladen of moet de computer verbonden zijn met het lichtnet. De computer wordt opnieuw gestart om de update uit te voeren. Je kunt de installatie niet meer uitstellen.

Enig idee wat dit kan zijn? Bij Instellingen staat dat alles up to date is en de Mac staat altijd op Sluimer.

NH, vrijstaand, 182 m2, 600 m3 incl verw garage, 1 Quatt met T6, alles OT, optimalisatie in Quatt app aan met echte tarieven, HRE 36/30, 4950 wp panelen, vvw beneden met HR++, radiatoren boven, de koffie nog steeds op z’n Italiaans.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:18
Beheerde update... dus dit klinkt als een Mac die in een MDM omgeving zit en waarbij je baas (de IT afdeling) iets probeert te pushen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjm
Archer_VC10 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:35:
Beheerde update... dus dit klinkt als een Mac die in een MDM omgeving zit en waarbij je baas (de IT afdeling) iets probeert te pushen.
Nee, gewoon privé. Thuis en stand-alone.

NH, vrijstaand, 182 m2, 600 m3 incl verw garage, 1 Quatt met T6, alles OT, optimalisatie in Quatt app aan met echte tarieven, HRE 36/30, 4950 wp panelen, vvw beneden met HR++, radiatoren boven, de koffie nog steeds op z’n Italiaans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietjm
Archer_VC10 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:35:
Bedankt! Ik heb de procedure gevolgd die daar stond en voorlopig heb ik de melding niet meer gehad. Ik kreeg die meestal binnen een minuut nadat de Mac weer was gestart. Opgelost dus!