RF koptelefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 12:16
Helaas is mijn Cyberwave RF3000 geval van een jaar of 4 oud overleden. Heb ook geen zin meer om het ding voor de zoveelste keer te repareren (te veel mishandeld :P ).
Opzich werkte die perfect, zeer weinig en zelden ruis en hij zat ook goed op mijn hoofd. Met 2 AAA 650mAh batterijen kon ik een goede 12 uur aaneen luisteren.
Ding heeft mijn moeder ooit een keer gekocht zonder dat ik erbij was om te luisteren (was een cadeau). Kostte rond de 200 gulden, wat ik zeer acceptabel vond voor de kwaliteit. Deze keer wil ik dat toch anders gaan doen door eerst zelf te luisteren en vergelijken, maar ik weet helemaal niet wat goede modellen (en merken) zijn.
Paar dingen die ik belangrijk vind:
- minimaal 100m bereik (wat is de wettelijk toegestane max eigenlijk?)
- surround is niet noodzakelijk (liever een beter stereomodel voor eenzelfde prijs)
- prijs mag niet boven de 650 gulden liggen (rond de 500 ongeveer)
- een model waar gewoon losse AA of AAA batterijen in kunnen zou handig zijn, maar is niet noodzakelijk

Zou het fijn vinden als er ff een paar modellen genoemd worden die interessant zijn voor mij. En zijn er nog zaken waar ik op moet letten bij het vergelijken behalve de geluidskwaliteit en robuustheid?

Ik zoek dus alleen info over RF modellen. Koptelefoon met draad of IR is niet interessant voor mij.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Steffie
Ik heb een aantal fabrikanten afgestruind die in eerdere topics zijn genoemd. Mijn oog is ondere andere op de volgende 3 modellen gevallen, ik kan alleen nergens een verkoopprijs vinden.

- AKG K 405 AFC II (prijs bij de importeur (www.iemkeroos.nl) is 290 gulden, maar dat is dus niet voor particulieren)
- Sennheiser RS 85-8 of RS 65-8 (geen idee wat die kosten)

Morgen maar even een paar zaken langsgaan in de buurt van Deventer / Apeldoorn. Iemand nog een voorkeur voor zaken in deze regio?

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Verwijderd

Mijn AKG K211 IR (tja geen RF) heb ik gratis gekregen bij een abo op het blad stereoplay.

Hij zou 200 in de winkel hebben gekost en ik ben er DIK tevreden over. Geen ruis... totaal niet. Zit lekker op het hoofd. Lange online tijd (door IR ipv RF) en de geluids qualiteit is uitermate goed. Natuurlijk niet zo goed als m'n B&W speaker set... (duh)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:57

Opa

Nu Multifocaal!

AKG K105 UHF, 60 £ in UK. "By far the best-sounding cordless design we have heard, and the system works a treat", aldus What HiFi.
Heeft NiCd accu's die je oplaadt in de houder zelf. Bereik tot 100 m door muren en plafonds. 864 MHz.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Steffie
Ik heb de AKG K405-UHF en de Sennheiser RS85-8 beluisterd. Wat betrefd het geluid hoorde ik eigenlijk geen verschil. De Sennheiser was wel 30 gulden duurder, maar zat veel beter op mijn hoofd, dus heb ik die gekocht voor 480 gulden inclusief extra accu. Die AKG K105 hadden ze nergens.

case closed :P

Verwijderd

Op woensdag 05 september 2001 16:02 schreef Steffie het volgende:
Ik heb de AKG K405-UHF en de Sennheiser RS85-8 beluisterd. Wat betrefd het geluid hoorde ik eigenlijk geen verschil. De Sennheiser was wel 30 gulden duurder, maar zat veel beter op mijn hoofd, dus heb ik die gekocht voor 480 gulden inclusief extra accu. Die AKG K105 hadden ze nergens.

case closed :P
Lol.. okay.. DEAL ;)
Pagina: 1