Meerlagenbuis kruipruimte

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckey
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 15-01 09:45
Beste,

Momenteel ben ik bezig met renoveren van huis en hierdoor ik mijn waterleidingen aan het verplaatsen en vernieuwen. Hier liggen momenteel koper leidingen en wil deze vervangen voor meerlagenbuis. Nu heb ik hiervoor niet geïsoleerd meerlagenbuis voor besteld, zou dit goed gaan in de winter of bestelling annuleren en geisoleerde variant halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:03

Freakie1NL

Grote Baas

Als het met koper al die tijd goed is gegaan gaat het met meerlagenbuis zeker goed.

Een kruipruimte behoort in principe vorst vrij te zijn. Maar daarnaast zal een meerlagenbuis minder snel stuk vriezen in vergelijking met koper.

Kortom lekker plaatsen de boel.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Zijn de koperleidingen die je nu hebt geïsoleerd en liggen deze nu ook al in je kruipruimte?

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:16
Ten eerste kun je het altijd na isoleren.

Ten tweede, zijn de huidige buizen geïsoleerd? Zo niet, dan hoeft het nu ook niet

Ten derde: is het de kruipruimte van het huis? Of van een schuur/onverwarmde aanbouw? In het laatste geval is het iets kritisch, in het eerste geval zal het geen probleem zijn.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckey
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 15-01 09:45
Zijn nu inderdaad niet geïsoleerde koperen leidingen en liggen onder het woonhuis. Ga gewoon niet geïsoleerd leidingen plaatsen en heb nog wel wat isolatiebuis materiaal over wat ik er eventueel omheen gooi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:37
Het isoleren van (warm) water leidingen is onverstandig. Deze moeten namelijk zo snel mogelijk afkoelen ivm legionella besmetting risico.
Pagina: 1