Toon posts:

Dell GXa upgraden...

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Van het bedrijf waar ik werk, heb ik een Dell GXa PentiumII - 233 met 64 mb ram gekregen. Er zit ook al onboard-sound en onboard-vga op (ati AGP). Nu wil ik dit alles uitbreiden zodat ik deze aan m'n zoon kan geven (fifa2001, quake3 spelen). Hoe kan ik dit syteem uitbreiden?! Ik hoorde al iets over een converter voor de processor (p2 233 --> p2 450 of celeron 700??) en dat er geen AGP-kaart meer in kan, dus dat ik een pci-kaart moet hebben (tnt2 pci). Er komt al in ieder geval een SbLive! in. Ik hoop dat jullie wat oplossingen weten,

Wika

Verwijderd

Een conveter heb je niet nodig als je er een slot een in set. Als de comp. geen agp over heeft kun je dus inderdaad een pci videokaart kopen. Waarom zul je een ander geluidskaart kopen ga je er super kwaliteit luidsprekers aan hangen? Bij gewoon gebruik is het zeker voor een kind niet nodig.
Als je wil weten tot hoever je kunt gaan met het plaatsen van een proc zul je op de dell site moeten kijken of ff de helpdesk moeten bellen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik kan er een hoger geklokte p2 inhangen of niet?! En waar zou ik die nog kunnen krijgen?! En een nieuwe geluidskaart is niet echt nodig dus. Thanks voor de tips alvast!

Verwijderd

Op woensdag 05 september 2001 00:38 schreef Wika het volgende:
Dus ik kan er een hoger geklokte p2 inhangen of niet?! En waar zou ik die nog kunnen krijgen?! En een nieuwe geluidskaart is niet echt nodig dus. Thanks voor de tips alvast!
Of je de proc kunt upgraden zul je ff moeten navragen aan dell.
http://support.euro.dell.com/nl/nl/emaildell/cc_opt01.asp?type=dsk

Voor gebruikte proc kun je oa hier zoeken:
http://www.tweakers.net/aanbod/cat/1

Verwijderd

Ik denk dat je hier maar ff naar moet kijken.
specificaties:
http://support.euro.dell.com/docs/systems/dfuj/Specs.htm

Algemeen:
http://support.euro.dell.com/docs/systems/dfuj/

Verwijderd

Topicstarter
Weet jij toevallig of ik er nog een AGP-kaart in kan doen?! Dus naast die onboard-VGA?!

Thanks voor je reacties! :)

Verwijderd

Ik zag bij de specificaties staan dat er 3 pci soten en een iisa in zit. Dus mijn adwoord is nee gaat niet lukken. Je kan hele goede pci kaart kopen. zie ook vraag en aanbod of price watch voor meer info.

Vorr driver zie www.dell.nl

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:55
Daar valt niet zo veel meer aan op te waarderen; de GXa heeft een i440LX chipset, daar kun je alleen 66MHz FSB cpu's in kwijt (dus geen P!!!'s). Dat je er een snelle Celeron in kwijt kan lijkt mij zeer sterk. Gewoon niet aan beginnen zou ik zeggen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op woensdag 05 september 2001 00:58 schreef Wika het volgende:
Weet jij toevallig of ik er nog een AGP-kaart in kan doen?! Dus naast die onboard-VGA?!

Thanks voor je reacties! :)
In een GXa zit geen AGP slot. Dus er zal geen AGP kaartje inkunnen, enkel PCI

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de reacties, hier misschien een kleine aanvulling:

"*Microprocessor type Intel® Pentium® II microprocessor with MMX technology

*Microprocessor speeds 233, 266, 300, or 333 MHz

*Internal cache 32 KB (16-KB data cache, 16-KB instruction cache)

*L2 cache memory 512-KB pipeline burst, 4-way set-associative, write-back SRAM "

Dit stond op de techsupport van Dell over mijn Dell GxA.
Is een p2-333 nou de max. processor snelheid of kan er een p2-450 op?!?! (66mhz vs. 100 mhz probleem)

Verwijderd

450 kun je schudden, die draait op 100 MHz,
Misschien dat je er nog een Celeron 533 in kwijt kan, die maken gebruik van zowat dezelfde core die de P2 heeft.
Misschien is er een BIOS-update aanwezig op de site van Dell

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 01:50 schreef TweakGuy het volgende:
450 kun je schudden, die draait op 100 MHz,
Misschien dat je er nog een Celeron 533 in kwijt kan, die maken gebruik van zowat dezelfde core die de P2 heeft.
Misschien is er een BIOS-update aanwezig op de site van Dell
Dus ik kan er wel een p2-366/333 indoen (draaiend op 66mhz), maar ook een Celeron 533, en hoe gaat dat dan precies in zn werking :? (met converters ???) Bios staat al de nieuwste versie van op het rom.

Verwijderd

Voor een Celeron heb je zoiezo een converter nodig, hier zet je de Celly 533 op.
Een goeie converter is de Abit Slotket III, let er alleen wel op of die Dell wel de 533 herkent

Verwijderd

Zou je wel upgraden ? Voor 1500 pieken heb je een compleet systeem met monitor die de huidige config incl upgrades wegblaast (zonder monitor 1000). Wat zou je nodig hebben voor de Dell : andere processor, mem, speakers, videokaart..

Verwijderd

Topicstarter
Nieuw geheugen heb ik aangeschaft: 128 mb erbij maakt 192 mb ram. Nu nog de processor van een p2-233 naar een p2 366 of Celeron 4/5xx mhz + converter. heeft iemand ervaring met zo een upgrade? En een nieuwe PCI videokaart?! Wat zal lekkerder draaien? Een Voodoo 3 of een Tnt2 (m64) ?

(btw. dit is gewoon een pc'tje voor mn zoontje om een beetje mee aan te klooien)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:55
Op maandag 10 september 2001 20:19 schreef Wika het volgende:
Nieuw geheugen heb ik aangeschaft: 128 mb erbij maakt 192 mb ram. Nu nog de processor van een p2-233 naar een p2 366 of Celeron 4/5xx mhz + converter. heeft iemand ervaring met zo een upgrade? En een nieuwe PCI videokaart?! Wat zal lekkerder draaien? Een Voodoo 3 of een Tnt2 (m64) ?

(btw. dit is gewoon een pc'tje voor mn zoontje om een beetje mee aan te klooien)
Ik denk dat je hier het meeste opsteekt; d'r staat wel wat over cpu upgades voor de GXa en de daarbijbehorende ervaringen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik een PPGA-converter krijgen van Iwill of Powerleap. Iedereen op Dell-Talk heeft het daarover, zijn er enige alternatieven?! En er is ook een probleem dan een Celly PPGA boven 533 het niet doet onder XP of Windows 2000, groot probleem of blijft Win98 nog standhouden?

ps. draait een Celly 533 PPGA met 192mb ram met XP goed? Of kiezen voor een Celly 766 PPGA onder Win98?
Pagina: 1