TV bekabeling achter gips muur doortrekken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stjong
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-11-2024
Hi,

Ik heb wat advies nodig. Ik probeer de tv bekabeling(stroom, HDMI etc.) achter een gips muur door te trekken. Er zijn hier al 2 gaten voor echter lukt het me niet om van het ene naar het andere te gaan. Er zit namelijk ook nog isolatie wol achter de muur wat het nog extra moeilijk maakt . Heb een trekveer geprobeerd maar aangezien ik niet via een lise leiding ga raakt die ergens verdwaald.

Heeft iemand anders hier ervaring mee en zo ja hoe heb je het weten op te lossen of nog andere truukjes?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:55
Eerst met een magneetje een klein touwtje geleiden, en dan daaraan weer iets sterkers?

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Is het niet gewoon een voorzet of tussenwand waarbij ze gipsplaat gebruikt hebben en waarbij de bekabeling op voorhand al getrokken is? Zie je helaas wel vaker bij woningen welke 'verbouwd' zijn door de vorige eigenaar waarbij er 0,0 rekening gehouden is met bijvoorbeeld de verkoop van de de woning óf een verbouwing naar aanleiding van 'voortschrijdend inzicht'.

Tip van Flip in dat geval: Bespaar jezelf de moeite van het her-routeren van alleen kabels en bouw die hele voorzet / tussen-wand opnieuw op waarbij je er meteen de juiste leidingen in / achter trekt (en leidingen zijn dus nog géén kabels).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:12
Ik weet niet hoe groot je gat is, maar in de installatietechniek wordt nog weleens gebruik gemaakt van een deksel van een p25 goot. Die eerst doorvoeren en daar je kabel aan vast tapen en doortrekken.

Edit: typo.

[ Voor 4% gewijzigd door friggler op 25-09-2023 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:46

Reptile209

- gers -

Je zit 10 tegen 1 ook nog met allemaal staanders waar je omheen moet, afhankelijk van de afstand die je moet overbruggen (maar <60 cm had met die trekveer ook wel moeten lukken). En waar de isolatie waarschijnlijk tussen zit.

Ik denk dat de enige werkbare opties zijn:
- kabelgootjes voorlangs
- (deel van) de wand afbreken (als je 3 platen moet overbruggen hoeft mogelijk alleen de middelste er uit) en opnieuw plaatsen en afwerken
- sleuf door het gips frezen, pijpje met kabels er in en sleuf weer afwerken

Heb je een foto van de buitenkant, en een schets van wat (je denkt dat) er achter zit? Met de te overbruggen lengte?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NvS_
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13:31
Zeker als je naar beneden moet, wat ik verwacht omdat je anders inderdaad door staanders moet. Maar een rolcentimeter, rolmaat of hoe je hem ook wilt noemen. Dubbel doen en door het gat naar het volgende punt doorvoeren / uitrollen. De bolle kant zorgt dat je niet in de isolatie steekt of die zelfs wegduwd.
Pagina: 1