Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik denk dat dat nog heel lastig gaat worden.
Aantal jaren upgrades is een eigenschap van de fabrikant, niet het product.
Als een fabrikant besluit dit te veranderen wanneer jij al hun product hebt gekocht, dan verandert dit voor jouw product ook.
Oftewel het is nooit zeker of zoiets geldt en blijft gelden....
Aantal jaren upgrades is een eigenschap van de fabrikant, niet het product.
Als een fabrikant besluit dit te veranderen wanneer jij al hun product hebt gekocht, dan verandert dit voor jouw product ook.
Oftewel het is nooit zeker of zoiets geldt en blijft gelden....
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Lijkt me een uitstekend idee. Bovendien helpt het de consument om hierover na te gaan denken bij het maken van de keuze voor een nieuwe mobiele telefoon. Bij fabrikanten die geen garanties afgeven over hun toekomstige updatebeleid kun je het vakje eventueel gewoon leeg laten.
Dit lijkt me geen uitvoerbaar idee.
Want de fabrikant geeft meestal een x jaar support (=/= garantie), vanaf release. Niet vanaf wanneer jij het product koopt.
Dus als jij, zoals wel meer mensen doen, na 2 jaar dat het product uit is het product koopt, heb jij niet die x jaar support. Dan heb jij x - 2 jaar support.
Dan zou dus elk jaar, wanneer het product 'jarig' is, het getal in de specificaties één omlaag moeten. Wat ook niet handig is, want jij zou maar één dag daarvoor het product kopen en er vanuit gaat dat je een jaar extra support hebt, wat je niet hebt.
Om dat te verwerken in het systeem lijkt me niet te doen.
Want de fabrikant geeft meestal een x jaar support (=/= garantie), vanaf release. Niet vanaf wanneer jij het product koopt.
Dus als jij, zoals wel meer mensen doen, na 2 jaar dat het product uit is het product koopt, heb jij niet die x jaar support. Dan heb jij x - 2 jaar support.
Dan zou dus elk jaar, wanneer het product 'jarig' is, het getal in de specificaties één omlaag moeten. Wat ook niet handig is, want jij zou maar één dag daarvoor het product kopen en er vanuit gaat dat je een jaar extra support hebt, wat je niet hebt.
Dat is toch niet zo moeilijk?JelleDJs schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:00:
Dit lijkt me geen uitvoerbaar idee.
Elk product heeft een releasedatum en een aantal jaren support vanaf release.
Dus heeft elk product een einddatum van de support.
Dus kan je filteren op einddatum support >x jaar na vandaag.
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Zeker, alleen dan heb je alsnog het laatste probleem wat ik noemde.Illusion schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:32:
[...]
Dat is toch niet zo moeilijk?
En dat is alleen op te lossen als je het in dagen uitdrukt in plaats van jaren.
Zo precies bedoelde ik het niet per se. Meer als in: Google belooft 8 jaar, Samsung 5 jaar, Nokia, geen idee, 3 jaar, doe eens gek, Fairphone straks 10 jaar of zo, etc. Zet die cijfers op een rijtje en maak het te sorteren en/of te filteren. Verrekenen met het introductiejaar zou fijn zijn, maar kan ik ook zelf.
En hoeft echt niet op de dag nauwkeurig, maar wel per model uitgesplitst want niet alle modellen per merk hebben dezelfde update garanties.
Edit: En blijkbaar kan dit zonder devwerk, dus is het in principe niet moeilijk...
En hoeft echt niet op de dag nauwkeurig, maar wel per model uitgesplitst want niet alle modellen per merk hebben dezelfde update garanties.
Edit: En blijkbaar kan dit zonder devwerk, dus is het in principe niet moeilijk...
[ Voor 8% gewijzigd door Fiber op 04-10-2023 20:02 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Deze is voor @Mooijekind, omdat hij iets meer inzicht heeft in de wereld van smartphones.
Dit lijkt me inderdaad de goede aanpak in de Pricewatch. met misschien twee einddatums:Illusion schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:32:
...
- Einddatum feature updates
- Einddatum security updates
Klein zijsprongentje: In 2021 heeft Around Wokke een fantastisch artikel geschreven hierover: De belofte van smartphone-updates. Ondertussen hebben de meeste fabrikanten wel aangekondigd welke smartphones Android 14 gaan krijgen, en is bekend welke smartphones iOS 17 hebben gekregen.
@arnoudwokke ik denk dat het heel cool is om hier nog eens een artikel aan te wijden, en dan ook te benoemen welke fabrikanten/series zijn verbeterd (en welke verslechterd) ten opzichte van 2 jaar geleden!
@arnoudwokke ik denk dat het heel cool is om hier nog eens een artikel aan te wijden, en dan ook te benoemen welke fabrikanten/series zijn verbeterd (en welke verslechterd) ten opzichte van 2 jaar geleden!
Even naar gekeken en ik zal hier een nieuwe spec voor aanmaken tot welk jaar er softwaresupport is. Zodoende kan hier makkelijk een filter voor gemaakt worden.
Tevens worden er nog specificaties bij geplaatst die we nu ook al gebruiken bij de tablets met de datum van release en de datum van einde softwaresupport. Dit zijn vrije invulvelden en daardoor niet geschikt om als filter te dienen, Echter kun je daardoor op het kenmerkentabblad wel nauwkeurig zien tot wanneer er support wordt geleverd. Deze informatie dient natuurlijk wel beschikbaar te zijn vanuit de fabrikant.
Tevens worden er nog specificaties bij geplaatst die we nu ook al gebruiken bij de tablets met de datum van release en de datum van einde softwaresupport. Dit zijn vrije invulvelden en daardoor niet geschikt om als filter te dienen, Echter kun je daardoor op het kenmerkentabblad wel nauwkeurig zien tot wanneer er support wordt geleverd. Deze informatie dient natuurlijk wel beschikbaar te zijn vanuit de fabrikant.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.