• Humanpro
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 28-12-2023
Mijn zoon van 11 jaar is gek op video's editten voor Youtube. De edits maakt hij met de app Capcut. Nu heeft hij op Discord ontdekt dat je met Adobe After Effects veel gave effecten kan toevoegen aan video's. Dat wil hij ook. En dat effecten beschikbaar zijn op Discord.

Echter verschijnt bij het toepassen van een effect in After Effects (via menu "Animation" > "Apply Animation Present" > bladeren naar het desbetreffende .ffx bestand) de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LoTuTbNjjQJjFEWa6w4z0smqCgo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/e9nxLybhkoRkqHTNQFUCAibv.png?f=user_large

Ook als ik andere .ffx bestanden probeer verschijnen vergelijkbare meldingen.

Er ontbreken dus blijkbaar effect references. Hoe kom je aan die desbetreffende effecten daar aan? Ik kan deze niet vinden in deze map: C:\Program Files\Adobe\Adobe After Effects 2023\Support Files\Plug-ins\Effects. Ik kan dus de references ook niet leggen. En dus het effect niet gebruiken.

Iemand hier met meer After Effect kennis die misschien de oplossing weet? Zou geweldig zijn. _/-\o_

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:49
Heb je alle updates for After Effects geinstalleerd?

• Humanpro
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 28-12-2023
Archer_VC10 schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:51:
Heb je alle updates for After Effects geinstalleerd?
Bedankt voor jouw reactie.
Heb gekeken in mijn Adobe Creative Cloud app. Daar zag ik wel updates klaar staan die ik ook geïnstalleerd heb. Echter stond After Effects daar niet bij, dus ik neem aan dat ik de laatste versie heb incl. updates.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:49
Is dit iets: https://creativecloud.ado...ootage-fonts-aftereffects ?

Ik ben geen expert met dit pakket, maar volgens mij gebruikt AE geen enkele projectfile, maar linkt deze allerlei zaken binnen een project aan diverse files verspreid over je drive(s). Kan het zijn dat dit effecten zijn die in dit project zijn gebruikt, maar met een andere toepassing zijn ingevoegd?

Op deze pagina: https://helpx.adobe.com/n...ion-presets-overview.html staat o.a. een link naar de effects die met AE meegeleverd zouden moeten zijn. Controleer ook even of de files die je zoekt hier tussen staan.

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb "After Effects effect s_JpegDamage" even gegoogled, blijkbaar heb je daar de 'Sapphire' plugin voor nodig. Dus het lijkt erop dat je presets download die verwijzen naar iets anders dan native, ingebouwde effecten en dat je 3rd party software zult moeten installeren om het aan de gang te krijgen. Staat er geen omschrijving bij de link naar de presets?

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-10 21:40
After Effects werkt met effectpresets en plug-ins. In de plug-ins zit alle intelligentie om bijvoorbeeld een bepaald effect toe te voegen, in de presets zitten enkel een paar parameters en instellingen opgeslagen om een plug-in op een bepaalde manier te laten gedragen. M.a.w.: deze effectpresets werken pas wanneer de bijbehorende plugins ook geïnstalleerd worden. Je zult op zoek moeten gaan naar de in de foutmelding genoemde plugins om deze presets te laten werken. Overigens kun je online ook presets vinden die geen gebruik maken van 3rd party plugins en enkel gebruik maken van plugins en effecten die “af fabriek” in After effect ingebouwd zitten.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Pagina: 1