Epox 8k7a+ DooD?

Pagina: 1
Acties:

• cybered
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
(overleden)
Mijn mobo (epox 8k7a+) gaat wel aan maar de post code letjes springen gelijk op 'FF' en verders niets geen beeld geen piep niets nada nopes nul.
Dit is gekomen na dat ik er een Swiftech MC462-A rev 1.0 geplaats heb.
Zonder vga kaart zou die moeten piepen doet die niet.
Is de CPU dood of het Mamaplankje :'(
Wie heeft er een idee wat het kan zijn ut is zonde om een cpu te gaan kopen als mobo stuk is.
'FF' staat voor System Booting. (niet bij mij dus :? )

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-08 18:51
En als je nou us ff een andere koeler er op zet om te kijken of ie het dan wel doet. Als ie het dan nog steeds niet doet, ga er dan mee terug naar de winkel als je nog garantie hebt.

There is no magic.

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:35

Hu9o

Schokkend

Kunnen ze bij de computer boer niet ff een nieuwe cpu er instoppen om te kijken. Of heb je niemand die z'n cpu ff wil uitlenen, of je neemt jou cpu mee naar een andere bak....

Maar een probleem is het wel ja. Doet de voeding het nog wel? Gaan de ventilatoren nog wel ronddraaien? Zitten alle stekkers er goed in?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• cybered
  • Niet online
(overleden)
Voeding doet het fan's gaan draaien met andere cooler helpt niet cpu wordt wel gelijk gloepes heet.
Zonder cpu krijg c1 als post code maar geen piep of wat dan ook.
C1 = Auto-detecting of onboard RAM & CACHE mem heb ik er uit gehaald mischien dat die dan piepie wilde geven.
Bij blijft wel op die c1 hangen zonder mem erin en zonder cpu cpu er in weer gelijk 'FF' terwijl er geen mem op zit en geen vga weird allemaal hopelijk is die cpu naar de klooie en niet het mobo.

Verwijderd

misschien helpt het als je ff op forum kijkt van amdmb.com daar is een forum special voor epox mobo's... zelf heb ik geen problemen gehad met men 8k7a+... heb je trouwens al geprobeerd om de cmos te clearen? misschien helpt dat

Verwijderd

Raar... Ik heb dat moederbord ook en "port 80" code FF zou aangeven dat de POST succesvol doorlopen is en het systeem probleemloos kan starten. Als er iets mis zou zijn met de voeding, het moederbord, de CPU of het geheugen, zou hij status FF helemaal nooit mogen bereiken...

Vaag...

Wat ook vaag is is dat volgens jouw beschrijving de display meteen naar FF springt. Ook dat klopt niet. Bij mij zie je bij het starten dat hij eerst nog een paar andere statussen doorloopt voordat hij uiteindelijk bij FF uitkomt en blijft staan totdat het systeem wordt gereset.

Heheh, ik maakte me pas nog zorgen toen bij mij zich ongeveer hetzelfde voordeed: het systeem startte wel, maar ik kreeg van die piepjes uit de interne speakers die op een defecte of ontbrekende grafische kaart zouden duiden. Maar ik had alles goed aangesloten. Wat bleek? Op de Voodoo5 moet je ook een 4polige interne voedingsconnector aansluiten, anders werkt hij niet. |:( :+

Ik wens je sterkte en succes. En hopelijk heb je wat aan deze info.

• cybered
  • Niet online
(overleden)
Hij springt indeed meteen naar FF voorheen was het ook zo dat ik eerst die andere post codes voorbij zag springen.
Nu niet meer.
Andere voeding help ook niet helaas.
Naja ik denk dat er toch maar een andere cpu gekocht moet gaan worden anders kom ik er niet uit.
En dan maar hopen dat het niet toch het mobo was...
Hey bedankt totzo ver
Pagina: 1