Vaatwasser die push to open ondersteund, wat als eraan trek?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-05 22:22

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Topicstarter
Ha Tweakers,

Ik heb een gekke vraag maar kan er geen duidelijk antwoord op vinden online of bij klantenservice van verkoper en fabrikant.

Onze vaatwasser is defect. Ik heb een nieuwe vaatwasser op het oog voor inbouw in onze huidige keuken die nog een paar jaar mee mag. We verwachten de rest van de keuken over een jaar of 3 - 5 te gaan vervangen.

Ik dacht: Ik kies de meest moderne maatvoering die in mijn keuken past, en de meest flexibele qua deur-type. Dat is gelukt denk ik, maar ik twijfel over wat heet "OpenAssist". Een functie die bij greeploze deur de vaatwasser opent als er tegen geduwd wordt. Mijn huidige keukenkastje heeft gewoon een traditionele "trek-greep" erop. Die zijn we gewend en wil ik graag blijven gebruiken (immers, anders nieuw deurtje nodig). Tegelijkertijd wil ik nu nog niet besluiten of we in de toekomst greeploos gaan. Ik wil het wel kunnen, maar nu nog niet vastleggen. De vaatwasser is een Bosch SBD6TCX00E (klikbaar) De handleiding gaat niet op mijn specifieke vraag in ("Wat als je niet duwt maar trekt aan het deurtje..."), al staat er dat de functie niet uitgeschakeld kan worden.

De hamvraag is nu: Kan ik een vaatwasser met OpenAssist ook openen door ouderwets :+ aan een deurgreep te trekken, om later eventueel alsnog push-to-open te gaan gebruiken? Weet iemand dit zo?

[ Voor 6% gewijzigd door DualDevil op 25-09-2023 15:37 ]

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:31
Is open assist niet enkel voor niet-inbouw vaatwassers?
Anders reageert die nabijheidssensor continue / nooit, of je moet gat in deur hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil

DualDevil

Topicstarter
@99ruud99
Er zijn dus verschillende vormen van. In deze houdt het iets anders in, namelijk en ik citeer van de Bosch site:
OpenAssist: deur openen met één druwtje
Ja

[ Voor 40% gewijzigd door DualDevil op 25-09-2023 15:41 ]

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:31
Pak de handleiding erbij en zoek op hoe je het uitschakelt zou ik zeggen,

of voorzie van die kastjes die opengaan als je ze induwt - zodat er ruimte is om de vaatwasser in te duwen.
(dus dat het paneel gewoon in zijn geheel even ingeduwd wordt - dat kan ook met handvat :)

[ Voor 20% gewijzigd door 99ruud99 op 25-09-2023 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil

DualDevil

Topicstarter
Dat nakijken in de handleiding heb ik dus al gedaan. De handleiding geeft niet aan dat uitschakelen mogelijk is, ik hou er dus rekening mee dat dat gewoon niet kan. De handleiding gaat verder niet in op mijn "use-case"

Dan blijft over:

- Wat als je het niet uitschakelt, maar toch aan trekt. Kan het systeem daar mee omgaan? Of gaat dat niet / gaat het stuk? Uit gewoonte zal dat zeker de eerste weken na vervanging namelijk wel gaan gebeuren door mij of mijn vriendin tenzij ik de handgreep van het deurtje haal.

- De andere optie is dus de greep van het deurtje verwijderen, maar dan zit ik met een lelijk deurtje met gaatjes erin. Dat kan ik wel weer netjes maken, maar heeft niet de voorkeur.

Vandaar mijn vraag voor wie het weet: Wat als ik een vaatwasser met deze functie gebruik met een traditionele greep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:33
Door het drukken tegen de deur zal er een palletje ingedrukt worden wat er weer voor zorgt dat de vergrendeling ervan af gaat. Dat is dus denk ik meer mechanisch dan electrisch en daarom ook niet uit te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

DualDevil schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:50:
Dat nakijken in de handleiding heb ik dus al gedaan. De handleiding geeft niet aan dat uitschakelen mogelijk is, ik hou er dus rekening mee dat dat gewoon niet kan. De handleiding gaat verder niet in op mijn "use-case"

Dan blijft over:

- Wat als je het niet uitschakelt, maar toch aan trekt. Kan het systeem daar mee omgaan? Of gaat dat niet / gaat het stuk? Uit gewoonte zal dat zeker de eerste weken na vervanging namelijk wel gaan gebeuren door mij of mijn vriendin tenzij ik de handgreep van het deurtje haal.

- De andere optie is dus de greep van het deurtje verwijderen, maar dan zit ik met een lelijk deurtje met gaatjes erin. Dat kan ik wel weer netjes maken, maar heeft niet de voorkeur.

Vandaar mijn vraag voor wie het weet: Wat als ik een vaatwasser met deze functie gebruik met een traditionele greep?
Kan prima. Hier staat het overigens uit, want als je er tegenaan leunt, of er loopt een kind tegenaan gaat ie ook open.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:20

Tijntje

Hello?!

Wij hebben deze Siemens SX87Y800BE
Die heeft openAssist en dat is volledige elektrisch en kan met een Kindersluiting worden "uitgezet" (je moet dan 2 keer duwen voordat hij open gaat)
We trekken hem altijd normaal open, openAssist is te traag :)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil

DualDevil

Topicstarter
pman63 schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:54:
Door het drukken tegen de deur zal er een palletje ingedrukt worden wat er weer voor zorgt dat de vergrendeling ervan af gaat. Dat is dus denk ik meer mechanisch dan electrisch en daarom ook niet uit te zetten.
Die aanname klopt niet, het is wel degelijk een tenminste deels electrisch gestuurd "slot". Je kan namelijk niet uitzetten, maar wel kinderslot aanzetten waarbij je twee "duwtjes" moet doen tegen het deurtje in plaats van 1 (wat blijkbaar al vrij snel per ongeluk gebeurt).

Bedankt voor jullie reacties, ik laat de order wel doorgaan. Mocht het niet kloppen of niet werken zoals beoogd meld ik me bij de verkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-05 14:15

Alaksandus

Vae puto deus fio

Wij hebben een Siemens met dit systeem. Je moet "dubbelklikken" tegen de deur en dan gaat ie open. Maar hij gaat ook heel vaak open als je iets aan het snijden bent. De functie hebben we dus ook uitgezet.

De vaatwasser kan je in ieder geval probleemloos opentrekken, dat doen wij nu tenslotte ook altijd.

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Dit systeem hebben wij ook gehad totdat het na een jaar de geest gaf. Nu trekken en duwen we gewoon.
Wel typisch dat zoiets verrot gaat.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil

DualDevil

Topicstarter
Super, dank voor alle reacties. Komt goed dus 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik heb auto open en open assist nu sinds een half jaartje op onze vaatwasser en ik ben er blij mee. Ik trek hem vaak gewoon zelf open, maar als ik natte/vieze handen heb geef ik hem een duw en kan ik hem vanaf daar verder openmaken zonder dat het front vies wordt.
Pagina: 1