Gipsplaatschroeven / snelbouwschroeven hoe roestbestendig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-07 23:20

silverball

De wagen voor moderne mensen

Topicstarter
Vanwege drama met behang verwijderen heb ik, na veel te lang hannesen, door advies van hier op vrijwel mijn hele bovenverdieping gipsplaten vervangen of op sommige plekken een extra gipsplaat aangebracht, mits ik goed uitkwam met deuren en kozijnen.

Op een muur komt een schroef ongeveer even hoog als de dunpleister, deze heb ik er eerder dus niet helemaal goed ingedraaid. Jammer. Door het licht opschuren van de dunpleister is een klein bloot stukje van de schroef zichtbaar, deze is dus niet meer zwart maar blank metaal.

Wat is wijsheid, even aanstippen ergens mee, of gewoon overheen latexen? De schroef lijkt op het moment (na een week of vier) niet aan het roesten te zijn.

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-07 20:51

Kheos

FP ProMod
silverball schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:14:
Vanwege drama met behang verwijderen heb ik, na veel te lang hannesen, door advies van hier op vrijwel mijn hele bovenverdieping gipsplaten vervangen of op sommige plekken een extra gipsplaat aangebracht, mits ik goed uitkwam met deuren en kozijnen.

Op een muur komt een schroef ongeveer even hoog als de dunpleister, deze heb ik er eerder dus niet helemaal goed ingedraaid. Jammer. Door het licht opschuren van de dunpleister is een klein bloot stukje van de schroef zichtbaar, deze is dus niet meer zwart maar blank metaal.

Wat is wijsheid, even aanstippen ergens mee, of gewoon overheen latexen? De schroef lijkt op het moment (na een week of vier) niet aan het roesten te zijn.
waarom er niet gewoon een nieuwe schroef in draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball

silverball

Topicstarter
Kheos schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:28:
[...]

waarom er niet gewoon een nieuwe schroef in draaien?
Hmm niet eens perse aan gedacht;
Werk ik dan niet mijn pleisterwerk aan gort?

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-07 20:51

Kheos

FP ProMod
oude schroef eruit, nieuwe erin, dunpleister bijwerken, klaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silverball

silverball

Topicstarter
Kheos schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:30:
oude schroef eruit, nieuwe erin, dunpleister bijwerken, klaar?
Ja ik denk te moeilijk, doe ik dat wel. Dank je wel.