Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexis
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 02-10-2023
Mijn vraag
Ik heb nu 2 maand een Google Pixel 7a in gebruik. Voorheen nooit problemen met bellen over Wifi met Hollandsnieuwe en Samsung A53, maar zelfde sim kaart in de Pixel 7a, bij hetzelfde wifi netwerk, geeft geen bellen over Wifi. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en de oplossing heeft?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Google Pixel 7a, Hollandsnieuwe abonnement met sim kaart

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
alle instellingen gecontroleerd, zowel door mijzelf als door de winkel (Belsimpel)
Ik heb de sim kaart in een ander android toestel gedaan en direct werkt bellen over wifi
Ik heb andere sim kaart in de Pixel 7a gedaan, geen succes
De pixel is ter controle teruggegaan naar Belsimpel, daar melden ze dat er niets aan de hand is met het toestel

Kan het zijn dat de combinatie toestel (Pixel 7a) niet matcht met de provider (Hollandsnieuwe)?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamitesteph
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-02 16:27
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Pixel 7 pro. Stop ik mijn Hollandsnieuwe sim in een oudere Samsung telefoon dan werkt het meteen.
Hebben nog meer mensen dit probleem? En nog belangrijker... Heeft iemand een tip hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion183
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09 08:18
Mijn vrouw heeft een Pixel 7a, bellen via wifi werkt wel, maar geeft een krakend geluid aan haar kant, de andere kant verstaat haar goed.
Althans, bellen via Wifi staat wel aan, hoe kan je testen of je daadwerkelijk belt via wifi?

Ahh ik weet hoe je dat checkt. Open de app waarmee je belt, klik op de drie puntjes. Kies instellingen.
Bij bellen via wifi staat of de voorkeur het mobiele netwerk is of je Wi-Fi. Je ziet dan rechtsboven een icoontje met een hoorntje en wat wifi golfjes.
Ik ga vanavond checken of dit werkt voor de Pixel 7a.

[ Voor 65% gewijzigd door Centurion183 op 13-11-2023 10:07 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamitesteph
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-02 16:27
Ik heb inderdaad precies hetzelfde probleem met mijn Pixel 7 Pro en Hollands Nieuwe.
Gelukkig heb ik mijn toestel en abonnement bij Belsimpel vandaan en ik mag mijn toestel terug sturen. Als ze geen oplossing kunnen vinden, bijvoorbeeld met een andere simkaart, mag ik hem zelfs nu een half jaar later omruilen voor een ander toestel omdat ik er nu door slecht mobiel bereik (met iedere provider) heel erg afhankelijk ben van bellen via wifi. Super service van Belsimpel!
wel jammer want ik vind het verder echt een top toestel!

[ Voor 17% gewijzigd door Dynamitesteph op 23-01-2024 12:55 ]