Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Bondje01
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 27-09-2023
Hoi.

Aangezien mijn dimmer kapot was had ik gekozen voor een contactdoos met dubbele schakelaar. Echter net zoals zo veel stroom dingen hier in huis blijkt dat achteraf ook een puinzooi. Er bleken 2 draden uit de muur te komen en rondgedraaid om de dimmer. Een zwarte en een bruine. Aangezien ik vorige week al een nieuwe lamp had opgehangen weet ik dat deze ook in het plafond zitten. Nu zit ik te kijken naar een goedkope oplossing. Mijn man verdient het alleen namelijk. Wat kan ik zelf doen want de lichtknop werkt nu gelukkig wel maar de stekkerdoos niet. Ja heb een stekkerdoos met schakelaar voor buiten gehaald aangezien het in die ruimte door regelmatig lekkage (woningbouw kan zogenaamd niets vinden) erg vochtig is. En een electricien vraagt al geld voor deze al binnen stapt.

Alle reacties

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:49
Je mist dan sowieso een blauwe draad (nul) (en een aardedraad), deze zal je dan nog moeten trekken, Daarnaast je geeft aan dat het een woning van de woningbouw is, voor zover bij mij bekend mag je dan dat soort werkzaamheden niet als huurder uitvoeren.

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03:05

timovd

Voorsprong door techniek

Er zat alleen een dimmer en er heeft nooit een wcd gezeten? Dan mis je denk ik ook een blauwe dropveter. Wat heb je zelf gevonden? Er zijn voldoende schemas te vinden op internet? Daar hoef je geen account voor aan te maken op Tweakers. En liever veel betalen voor een elektricien dan gaan beunen aan de elektrische installatie.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)