Stream server thuis bouwen - oude pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josxxl
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 15-02-2024
Ik wil een server bouwen thuis die ik kan gebruiken om naar toe te streamen met telefoon zodat ik die stream kan binnen halen met OBS (op mijn stream pc) zodat ik obs kan laten draaien, streamen kan zonder onderbreking als ik weg ga of terug kom en de overlays kan laten doorgaan. om kosten te besparen en gegarandeerde beveiligde verbinding te hebben wil ik dat thuis op een oude windows 10 64 bit machine gaan doen.
Nu wil ik graag weten welke software voor server plus welke software voor ontvangen van de telefoon stream, en eventuele tips waar ik op moet letten. 8)7 :)

Beste antwoord (via josxxl op 28-11-2023 16:21)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@josxxl ik heb je titel een klein beetje aangepast, er ontbraken wat letters.

Verder kan het aan mij liggen. Maar ik kan van je bovenstaande verhaal nog steeds erg slecht opmaken wat nu precies je bedoeling is.

[ Voor 46% gewijzigd door rens-br op 06-11-2023 11:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
@josxxl Ik kan niet echt chocola maken van wat je wil, maar ik raad je af daar een oude windows 10 64 bit machine te gebruiken (als die 24/7 aan moet staan). Kies in dit geval iets energie zuinigs, tenzij je een heel goedkoop energie contract hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josxxl
p.s. dank voor je antwoord zal de vraag anders stellen. ok 24/7 is dus niet nodig, zal de server alleen gebruiken bij streamen als ik naar buiten ga of weg ben.maar de vraag uitsplitsen: 1 software om een sever te maken ( Freenas?) en dan streamen met mijn telefoon (zoals naar twitch) 2! maar dan naar mijn eigen server (ontvang software) om die er vervolgens weer af te kunnen halen met obs als browserbron in scenes dus 3 de stream (telefoon) er live afhalen net als ttv of yt dus ik wil niet een server huren, maar alles in eigen beheer. enig chocola?

[ Voor 16% gewijzigd door josxxl op 25-09-2023 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als ik het goed begrijp wil je vanaf je telefoon streamen naar server thuis die OBS draait om het vervolgens door te sturen naar een streaming dienst.
Vragen
Welke app op je telefoon ga je gebruiken en kan die streamen naar een eigen OBS server. Hoeveel bandbreedte heb je nodig. Hoeveel streams ga je samenvoegen en hoeveel rekenkracht heb je hiervoor nodig.
Ik denk dat je dit even moet gaan Googlen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josxxl
Frogmen schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:52:
Als ik het goed begrijp wil je vanaf je telefoon streamen naar server thuis die OBS draait om het vervolgens door te sturen naar een streaming dienst.
Vragen
Welke app op je telefoon ga je gebruiken en kan die streamen naar een eigen OBS server. Hoeveel bandbreedte heb je nodig. Hoeveel streams ga je samenvoegen en hoeveel rekenkracht heb je hiervoor nodig.
Ik denk dat je dit even moet gaan Googlen.
Dank voor je antwoord, allereerst gebruik ik IRLPRO, om vanaf mijn telefoon te streamen en kan daar zelf mijn server op instellen en met streamsleutel bandbreedte heb ik genoeg, gsm 5 g full abonnement , en pc, glasvezel aansluiting 1000gb dus dat zit wel goed. stream samen voegen die ik niet, ik heb 1 buiten cam (gsm) en wil die doorstreamen naar hoofd pc met obs etc. (ik heb nu b.v. een dubbel kanaal aangemaakt , maar daar zouden mensen mee kunnen kijken, en niet eigenbeheer zo gezegt.) dus primair, pc-1 windows 10 ontvang server,- andere pc-2 windows 11 obs en daarop de beelden van streamtelefoon pc-1 (server) live binnen halen als browserbron. dus puur door streamen zonder vertraging en kunnen binnen wandelen en via obs mijn thuis camera's gebruiken en door streamen zonder onderbreking.

[ Voor 5% gewijzigd door josxxl op 06-11-2023 11:14 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@josxxl ik heb je titel een klein beetje aangepast, er ontbraken wat letters.

Verder kan het aan mij liggen. Maar ik kan van je bovenstaande verhaal nog steeds erg slecht opmaken wat nu precies je bedoeling is.

[ Voor 46% gewijzigd door rens-br op 06-11-2023 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:33
Ik snap dat je iets met OBS wilt stream, maar wat dat is en waarom en hoe kan ik ook geen touw aan vast knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josxxl
ik snap niet wat onduidelijk is maar zal het proberen uit te leggen, ik stream op twitch met obs op mijn hoofd pc. Als ik naar buiten wil lopen, dan moet ik met mijn telefoon een nieuwe stream starten en andersom. nu om dit te omzeilen stream ik mobiel naar een tweede kanaal op twitch, haal die beelden binnen met obs als browserbron en hop heb camera waarmee ik naar buiten kan doorstreamen en mijn obs zettings blijven gebruiken, pauze video's scenes overlays. nu wil ik die schakel twitch (kanaal twee openbaar dus)---obs prive maken door een server te bouwen thuis en daarheen streamen met mijn mobiel. en daaraf halen als brouserbron. twee huge voordelen, 3 eigenlijk, geen mee kijkers op verkeerde kanaal, 30 seconden vertraging eraf (twitch buffer) en het mag,
tweede kanaal word gedoogd maar...
u snapt hem nu wel sorry voor late reactie, dank voor de uwe! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09:46
Ik begrijp dus dat OBS dit moet zijn: Open Broadcaster Software Studio Die wil je op een server gebruiken. Even wat op een rijtje gezet:

1) Je filmt jezelf met je PC en gooit die nu met Open Broadcaster Software Studio op een stream (kanaal op twitch)
2) Je wilt naar buiten lopen met een mobiel. Dat doe je nu een nieuwe stream (met nieuw kanaal op twitch) via IRLPRO te starten.
3) Je haalt dat tweede kanaal binnen in Open Broadcaster Software Studio op de PC. Via Open Broadcaster Software Studio zet je dat op de eerste stream.

Je idee:
1) Open Broadcaster Software Studio op een PC zetten die 24 uur per dag aanstaat. Deze is dan een "server".
2) De telefoon blijft naar het tweede kanaal streamen. De "server" ontvangt de stream in Open Broadcaster Software Studio. Deze streamt het intern je netwerk op.
3) Je haalt op de "Hoofd PC" vangt de stream in Open Broadcaster Software Studio op.
4) Op de "Hoofd PC" zorg je voor het mixen van de twee streams en zet de definitieve stream op het wilde wereld wijde web.

Als Open Broadcaster Software Studio de stream op je interne netwerk kan zetten en Open Broadcaster Software Studio kan deze ontvangen dan kan je "ideetje" werken. Daarvoor zal je moeten kijken in de handleiding van Open Broadcaster Software Studio. Of het allemaal even efficiënt is met betrekking tot het 24/7 aanhouden van een consumentencomputer en/of stroomgebruik. Je blijft altijd 2 "Twitch-kanalen" gebruiken.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
@josxxl Ik heb het net voor mezelf opgezet met behulp van onderstaand filmpje.
ipv Larixbroadcaster moet je de opvolger, IRL pro op je telefoon zetten.

YouTube: SRT in under 5 Minutes for Larix Broadcaster & OBS Studio

En dan in OBS natuurlijk een extra scene aanmaken voor je IRL streams met overlays.

[ Voor 17% gewijzigd door Ernemmer op 01-12-2023 00:08 ]

Pagina: 1