Toon posts:

wie vertelt mij wat Fdisk me eigenlijk zou ......

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie vertelt mij wat FDisk me eigenlijk zou moeten vertellen.

hij geeft namelijk een foutcode 6 aan na het aanmaken van een partititie van 30 GB (is 30 GB hdd) en dat ik dit kan nalezen in fdisk.msg, maar dit bestand bestaat niet.

verder werkt alles goed dus dat is niet het probleem, maar ben toch benieuwd wat het betekent!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:51

Hu9o

Schokkend

weet het niet precies, maar waarschijnlijk iets van dat de drive te groot wordt?? Moet je proberen met een kleinere schijf. Alhoewel het wel vaag is, want ik heb er nu zelf toch ook echt een van 30GB (wel net iets minder trouwens).

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Topicstarter
mijn mobo moet het toch ondersteunen. Ik heb het namelijk nu op een AMD mobo, maar was voorheen ook al op mijn Intel BX mobo met Highpoint controller, toch een beetje vreem.d

Verwijderd

Ligt zeker aan de FDISK. Hij moet in het begin bij het opstarten van FDISK vragen of je ondersteuning voor grote drives wil hebben. Doet die dat niet dan heb je een ouwe versie en moet je ff een bootdisk van Win98 maken met FDISK. SUCK-6.

Verwijderd

Heb hier ook al eens me zitten knoeien. Exact wat jij schrijft.

Verwijderd

Welke versie van Ef Disk gebruik je?

Er zijn er nogal wat....dos 5 dos 6 dos 6.2 dos 7 probeer GDISK eens...is van Norton Ghost, welkt veel sneller en makkelijker..

• Oeth
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Oeth

knapste van de klas

Als je HD aan een raid-controller hangt zal Fdisk 'm proberen te aktieveren.
Helaas kan er maar één primaire partitie aktief zijn dus vandaar die foutmelding.

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:51

Hu9o

Schokkend

Fout melding 6 maakt geen ene F*ck uit. Maar is het je enige schijf die er in hangt?? Want dan moet je hem nog wel ff activeren. Weet zo niet precies meer waar dat moest. Maar je kunt zien of hij is geactiveerd als er een A voor staat.

Dat fout 6 niks uit maakt is uit ervaring gebleken, maar heb geen idee wat het in houd.

Succes er mee

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Pagina: 1