Hoi allemaal,
Mijn PC is na een aantal jaren trouwe dienst toe aan vervanging.
Mijn huidige systeem is een vrij grote tower en ik wil eigenlijk naar een iets kleinere footprint, zowel qua verbruik als ook fysiek.
Daarom heb ik een hele poos NUCs in de gaten gehouden (Intel, Minisforum etc.), maar ik zie toch nog veel problemen langskomen wanneer ze op lange termijn ook voor zwaardere taken worden ingezet.
Voorlopig blijven NUCs dus even geparkeerd en heb ik besloten te gaan voor een iets kleinere, medium-sized tower.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Over het algemeen licht dagelijks gebruik:
- Office werkzaamheden.
- Surfen.
Maar ook zwaardere taken:
- Gamen: ik neem genoegen met 1080-1440p @60fps. Ik speel alleen single player games (Starfield, Cyberpunk etc.), dus niet competitief. Zwaardere games hoeven niet op de allerhoogste settings te draaien.
- Photoshop / Premiere Pro voor hobby projecten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~€1000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, het oude systeem gaat ergens anders worden ingezet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Mijn huidige build is AMD Ryzen gebaseerd en dat draaide altijd prima, vandaar dat ik daar nu ook naar heb gekeken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eigenlijk niet. Ik ben me ervan bewust dat deze build met AM4 onderdelen niet per se future proof is, maar de prijsverschillen t.o.v. AM5 zijn momenteel toch nog steeds aanzienlijk. Als ik met dit systeem 3-5 jaar vooruit kan ben ik tevreden.
Wel vraag ik me af wat voor koeling ik eventueel erbij zou kunnen plaatsen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Voornamelijk meekijken naar de compatibiliteit van onderdelen.
Tevens sta ik open voor suggesties, zo denk ik dat de voeding waarschijnlijk een beetje overkill is.
Het enige wat 'non-negotiable' is, is de behuizing. Ik ga voor een witte retro look en deze case bevalt me.
Mijn lijst:
Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!
Mijn PC is na een aantal jaren trouwe dienst toe aan vervanging.
Mijn huidige systeem is een vrij grote tower en ik wil eigenlijk naar een iets kleinere footprint, zowel qua verbruik als ook fysiek.
Daarom heb ik een hele poos NUCs in de gaten gehouden (Intel, Minisforum etc.), maar ik zie toch nog veel problemen langskomen wanneer ze op lange termijn ook voor zwaardere taken worden ingezet.
Voorlopig blijven NUCs dus even geparkeerd en heb ik besloten te gaan voor een iets kleinere, medium-sized tower.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Over het algemeen licht dagelijks gebruik:
- Office werkzaamheden.
- Surfen.
Maar ook zwaardere taken:
- Gamen: ik neem genoegen met 1080-1440p @60fps. Ik speel alleen single player games (Starfield, Cyberpunk etc.), dus niet competitief. Zwaardere games hoeven niet op de allerhoogste settings te draaien.
- Photoshop / Premiere Pro voor hobby projecten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~€1000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, het oude systeem gaat ergens anders worden ingezet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Mijn huidige build is AMD Ryzen gebaseerd en dat draaide altijd prima, vandaar dat ik daar nu ook naar heb gekeken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eigenlijk niet. Ik ben me ervan bewust dat deze build met AM4 onderdelen niet per se future proof is, maar de prijsverschillen t.o.v. AM5 zijn momenteel toch nog steeds aanzienlijk. Als ik met dit systeem 3-5 jaar vooruit kan ben ik tevreden.
Wel vraag ik me af wat voor koeling ik eventueel erbij zou kunnen plaatsen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Voornamelijk meekijken naar de compatibiliteit van onderdelen.
Tevens sta ik open voor suggesties, zo denk ik dat de voeding waarschijnlijk een beetje overkill is.
Het enige wat 'non-negotiable' is, is de behuizing. Ik ga voor een witte retro look en deze case bevalt me.
Mijn lijst:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 144,- | € 144,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B550M-PLUS WIFI II | € 151,79 | € 151,79 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Behuizingen | ASUS Prime AP201 Wit | € 92,92 | € 92,92 |
| 2 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 57,90 | € 115,80 |
| 1 | Voedingen | Gigabyte GP-UD750GM | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 104,63 | € 104,63 |
| Totaal | € 988,04 | |||
Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!