Gehackt Instagram account

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepasa
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-06 21:51
Beste mensen,

Helaas is het me gister overkomen dat mijn Instagram account is gehackt, ze hebben mijn wachtwoord gewijzigd, email gewijzigd en vermoedelijk ook mijn nummer. Gisteravond kwam ik erachter en heb ik geprobeerd met 2% in mijn mobiel om het snel te regelen, helaas na gezichtsherkenning viel mijn mobiel uit. Later zag ik dat na de gezichtsherkenning ik mijn wachtwoord kon wijzigen, maar dat de link in de mail het al niet meer deed. 7 minuten later ontving ik een mail dat mijn email adres was gewijzigd, maar de link om dit ongedaan te krijgen deed het ook niet.

Is er iemand die ook in deze situatie heeft gezeten en mij tips kan geven? Of weet iemand een manier om in contact te komen met Instagram. Mijn profiel is al door al mijn vrienden gerapporteerd als gehackt.

Bij voorbaat dank,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 17:44
Zijn er geen contact gegevens te vinden? Wellicht even Googlen hoe andere mensen in deze situatie tot een oplossing zijn gekomen?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepasa
Jumpman schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:06:
Zijn er geen contact gegevens te vinden? Wellicht even Googlen hoe andere mensen in deze situatie tot een oplossing zijn gekomen?
Ik heb ondertussen een mailadres gevonden, maar bij elke website staat ook dat je een kleine kans op reactie hebt helaas. Alle support is al voorgeschreven op hun hulppagina's. Op google ben ik niet veel wijzer geworden van mensen in dezelfde situatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Ik zou een bedankje sturen naar de hacker. Weg met die geest-dodende social media.

On a more serious note:
Heeft die hacker geen toegang tot je email account? Dat lijkt me namelijk zorgelijker. Hoe heeft hij anders je wachtwoord gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er zijn zeg 2,5 miljard instagram-gebruikers. Kans is klein dat je een mens te spreken krijgt.

Ga inderdaad eerst kijken naar de toegang tot de mailbox. Wachtwoord wijzingen, alle sessies beeindigen. En natuurlijk op alle accounts unieke password phrases gebruiken (of anderszins hele lange wachtwoorden).

Of weet je hoe men binnen is gekomen, bijv. doordat je het password ook elders gebruikte?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepasa
Anoniem: 36835 schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:51:
Ik zou een bedankje sturen naar de hacker. Weg met die geest-dodende social media.

On a more serious note:
Heeft die hacker geen toegang tot je email account? Dat lijkt me namelijk zorgelijker. Hoe heeft hij anders je wachtwoord gereset?
Je eerste zin geef ik je wel gelijk in stiekem, maar toch is het wel balen.

Ja ik ben er vanochtend achtergekomen dat hij toegang had tot mijn mailaccount, van de verenigde staten, naar Nigeria tot slot naar Vietnam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-06 16:19

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Quepasa schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:17:
[...]

Je eerste zin geef ik je wel gelijk in stiekem, maar toch is het wel balen.

Ja ik ben er vanochtend achtergekomen dat hij toegang had tot mijn mailaccount, van de verenigde staten, naar Nigeria tot slot naar Vietnam..
Probeer z.s.m. op al je accounts 2 factor te activeren.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepasa
Ghostrider schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:19:
[...]

Probeer z.s.m. op al je accounts 2 factor te activeren.
Ik ben nu eerst alle belangrijke accounts de wachtwoorden te wijzigen en alles met twee Staps verificatie in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepasa
Ik krijg nu mailtjes van de Hacker, hij wil 50 dollar krijgen en dan krijg ik het account terug. Nu is dat bullshit, dat weet ik. Maar is iets van contact een manier om aangifte of iets dergelijks te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Aangifte bij de politie kan, voor de rapportages en later de aandacht voor volgende slachtoffers. Dus goed om te doen.

Voor de eigen account is het vooral hopen, en (met kleine kans) blijven proberen bij Meta.

Betalen, ik zou het geen goed idee vinden de volgende tig hacks te financieren. Een nieuwe account aanmaken is makkelijker..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1