Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1234
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13-10-2023
Hallo,

Ik heb sinds kort een een WD mycloud home DUO met de experiabox 10 van KPN maar kom er van buitenaf niet op. Intern wel een IPadres zowel IPV4 als IPV6. Intern kan ik er wel spullen opzetten, maar het gaat juist om het stukje van buitenaf.

- Poort netjes in de port forward open gezet (In een application groep gezet). Heb zelfs een application groep aangemaakt met alle poorten (1 t/m 65535) open op 8085 na..(management poort KPN volgens mij).
- Port forward gedaan op basis van IP.
- DHCP lease vastgezet
- Apparaat staat in de UPNP lijst
- Apparaat hing eerst aan een switch (tot 1 gbps) maar goed alsnog direct aan het modem gekoppeld
- Zitten knutselen met DMZ en ISP DNS maar werkt ook niet.
- Veelvuldig contact gehad met WD, uiteindelijk geeft men aan dat het een HW probleem is (leek een makkelijke aanname van hun kant maar goed). Of ik heb wil opsturen en 3 weken kon wachten, Niet dus.
- Dus apparaat terug naar de winkel met dit verhaal, en een nieuwe meegekregen.
- Nieuwe zaterdag neergezet, zelfde probleem.

Ik zie het niet, iemand nog ideeen? Het kan 3 richtingen op volgens mij:

1) Kpn experia box doet niet wat hij moet doen (Verklaard niet wat WD aangeeft).
2) WD heeft een mandatory update aangekondigd eerder dit jaar, wellicht dat die roet in het eten gooit. Wel gevraagd aan WD maar kon het echt niet zijn.. Ansich doet hij het Intern natuurlijk.
3) Ik heb voor de 2de keer een apparaat gekregen uit dezelfde lichting die niet lekker werkt (longshot).

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:23
Tip: Ga alleen poorten forwarden etc als je weet waar je mee bezig bent. Zaken als UPNP/Alle poorten mappen is beetje vragen om gehackt te worden...

Maar is het wel nodig? Zon nas heeft een remote access dienst waar porten mappen niet voor nodig is, ik las https://home.mycloud.com/ voor deze. Werkt dit niet?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1234
De wd mycloud home duo is de basis van die dienst. Daarmee kun je op jou eigen WD komen.
WD zelf geeft aan dat het volgende open moet staan daarvoor:

The My Cloud Home UPnP port assignments

Internal SSL Port is 443
Proxy Server SSL Port is 8443
External Port map range is any available ports between 40000-49999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1234
linkje naar de WD site is het volgende:

https://support-en.wd.com...ilweb/a_id/24283#subject9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
Vaak kunnen die dingen in 2 modussen draaien, "direct mode" met port mappings voor extra snelheid of via de cloud wat wel vaak trager is. Ik ken WD niet goed genoeg maar in de handleiding zie ik ook niet dat port mapping strict noodzakelijk is

Ik lees wel dat je OS 5 moet hebben en firmware level 9.4.1-101.

Welk OS/Firmware heb je? En wat zegt de my cloud status?
Afbeeldingslocatie: https://global.discourse-cdn.com/wd/optimized/3X/a/a/aa6f5bddcbeac26cabd95f682a1ec9c1257d965a_2_516x500.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1234
Dat is het probleem, ik zit nog voor de daadwerkelijke inlog op de WD. OS versie had ik gezien maar moet hem eerst registreren daarna kan ik erop inloggen. Dus mycloud status kan ik ook niet inzien.
Hij staat zoals WD het noemt, in een slow breathing mode:

https://support-en.wd.com...ilweb/a_id/27281#subject4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
Erwin1234 schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:48:
Dat is het probleem, ik zit nog voor de daadwerkelijke inlog op de WD. OS versie had ik gezien maar moet hem eerst registreren daarna kan ik erop inloggen. Dus mycloud status kan ik ook niet inzien.
Hij staat zoals WD het noemt, in een slow breathing mode:

https://support-en.wd.com...ilweb/a_id/27281#subject4
Pff dat spul wordt echt steeds meer "cloud connected" .Een NAS die je niet kunt instellen zonder internet 8)7

Nou ik kan het mij niet voorstellen dat je een port mapping nodig hebt om dat ding uberhaupt te installeren...
Kun je niet opnieuw beginnen? Gekke p[ort mappings/dhcp bindings alles eruit halen en NAS resetten
Welk model gaat het om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1234
Haha.. Nou precies dat. (ik ben ook van de generatie dat je ook lokaal iets kon). Was ook het eerste wat ik aan die support engineer vroeg.. hoe ik op de backend kon inloggen. (Geen antwoord op gekregen).
Het is toch een linux based os wat erop draait, dus je zou denk dat er een root/admin oid is. Kan namelijk wel een log dump maken, maar dat zijn veel bestanden met in mijn ogen weinig info.

Alle port forwarding zaken eraf gooien is zeker mogelijk. Die poortmappings gooi ik er straks thuis wel ff uit. Nas resetten is al een paar keer gedaan, maar kan daarna ook nog wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1234
Betreft een WD MyCloud Home Duo 16TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
@Erwin1234
JE zou hem ook, tijdelijk, even via je pc internet toegang kunnen geven.
Zou niets mogen uitmaken maar kleine moeite

https://community.wd.com/...-from-the-internet/283767

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1234
Zou wel bijzonder zijn, ja kan ik na het verwijderen van de Port forwarding rules.. en een reset van de nas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin1234
Beide opties geen oplossing.. Ik ga die WD terug sturen ga wel naar een Synlogy of Qnap.. pfft.
Pagina: 1