CV systeem leegmaken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strahinja1991
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09-10-2023
Goedemorgen,

Ik heb een vraagje over het volgende:

Op de benedenverdieping heb ik vloerverwarming liggen, nu moet ik het cv-systeem leegmaken i.v.m. een klus aan een radiator op een slaapkamer.

Kan ik de vloerverwarming in blokken door de aanvoer en retour per groep dicht te draaien (uiteraard even de instellingen van de knoppen onthouden!!!)

Zodra ik dit gedaan, kan ik dan op het aftap punt van de verdeler de rest van het systeem leeg laten lopen?

Alvast bedankt voor jullie reactie

Gr Strahinja

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieWolters
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 20:20
Waarom zou je het hele systeem leeg willen halen?

Vooraf een slang op het aftappunt en de waterdruk er af halen. Daarna kun je de radiator los koppelen en met een waterzuiger het meeste water er uit zuigen. Daarna even snel een stop er op maken en je kan in feite aan de gang.

Joe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strahinja1991
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09-10-2023
@BennieWolters
Ik moet de aanvoerleiding los halen om de knop te wisselen, deze knop lekt en de klep is uit zijn as vandaan hierdoor kan ik hem niet meer dicht zetten.

Op de retour is geen aftappunt gerealiseerd anders had ik hem op die plek ingeblokt.

Wat jij bedoelt is via het vulpunt de druk eraf halen en dan gewoon loshalen?

Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:31
Kort gezegd: ja, zorg wel dat je ergens boven ook lucht aanvoert en geef het tijd om leeg te geraken. Radiators boven openzetten helpt ook voorkomen dat er terwijl je werkt plots een luchtbel passeert en een hele gulp water tervoorschijn komt.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.