Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Development, basis office taken, draaien van / spelen met docker containers & virtuele machines, gamen (call of duty warzone, rocket league, diablo 4, ...).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Limiet ligt op 1000€ voor de nieuwe onderdelen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik kom nu van een mItx build met een intel i5-6400 (in combinatie met een noctua low profile koeler) in een fractal design node 202 case. Omwille van plaatsgebrek is er toen gekozen voor een mItx build . Grootste issue van deze build was warmte tijdens het gamen.
Ik wil nu dus ook gewoon overstappen naar een atx build. Het lijkt me dat ik daardoor niet al te veel onderdelen kan gaan meenemen op enkel de SSD schijf, GPU & scherm na:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik besef dat die 1660super het tijdens het gamen niet gaan trekken op 1440p@100hz maar dat is voorlopig geen ramp :-). Het lijkt me dat momenteel mijn CPU de grootste bottleneck is. Het idee is om nu te investeren in een degelijke basis setup en om dan later (over 1 a 2 jaar) een deftige GPU upgrade te doen (vandaar ook de keuze voeding in onderstaande lijst) . In de tussentijd zetten we de grafische instellingen tijdens het gamen wel wat minder.
Verder heb ik me vooral een beetje gebaseerd op de reacties van de BBG topic die momenteel actief is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voldoende airflow / koeling! :-)
Er is geen bekabeld netwerk in mijn bureau. Momenteel gebruik ik zo'n wifi AC USB dongle maar dat is afschuwelijk. Een MoBo met wifi is dus geen overbodige luxe.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Algemene feedback op onderstaande build. Klopt het gehele plaatje? Zijn er zaken die jullie met bovenstaande info anders zouden doen?
Alvast bedankt!
Development, basis office taken, draaien van / spelen met docker containers & virtuele machines, gamen (call of duty warzone, rocket league, diablo 4, ...).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Limiet ligt op 1000€ voor de nieuwe onderdelen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik kom nu van een mItx build met een intel i5-6400 (in combinatie met een noctua low profile koeler) in een fractal design node 202 case. Omwille van plaatsgebrek is er toen gekozen voor een mItx build . Grootste issue van deze build was warmte tijdens het gamen.
Ik wil nu dus ook gewoon overstappen naar een atx build. Het lijkt me dat ik daardoor niet al te veel onderdelen kan gaan meenemen op enkel de SSD schijf, GPU & scherm na:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super Gaming OC 6G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitors | Samsung C34J791 (WTR) Wit | € 699,- | € 699,- |
| Totaal | € 699,- | |||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik besef dat die 1660super het tijdens het gamen niet gaan trekken op 1440p@100hz maar dat is voorlopig geen ramp :-). Het lijkt me dat momenteel mijn CPU de grootste bottleneck is. Het idee is om nu te investeren in een degelijke basis setup en om dan later (over 1 a 2 jaar) een deftige GPU upgrade te doen (vandaar ook de keuze voeding in onderstaande lijst) . In de tussentijd zetten we de grafische instellingen tijdens het gamen wel wat minder.
Verder heb ik me vooral een beetje gebaseerd op de reacties van de BBG topic die momenteel actief is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voldoende airflow / koeling! :-)
Er is geen bekabeld netwerk in mijn bureau. Momenteel gebruik ik zo'n wifi AC USB dongle maar dat is afschuwelijk. Een MoBo met wifi is dus geen overbodige luxe.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Algemene feedback op onderstaande build. Klopt het gehele plaatje? Zijn er zaken die jullie met bovenstaande info anders zouden doen?
Alvast bedankt!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 233,76 | € 233,76 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | € 199,90 | € 199,90 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Chalk White | € 134,90 | € 134,90 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 31,90 | € 31,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 104,50 | € 104,50 |
| 1 | Voedingen | MSI MAG A750GL PCIE5 750 watt | € 108,25 | € 108,25 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 89,- | € 89,- |
| Totaal | € 902,21 | |||
[ Voor 6% gewijzigd door devenox op 25-09-2023 13:06 ]