Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INsaiGN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-09 15:57
Mijn vraag:
Mijn LG televisie start bijzonder traag op. Het vreemde is dat ik voorheen dat probleem niet had in deze setup. Wat zou ik kunnen doen om dit te verhelpen? Ik start alles op met de remote van mijn Apple TV. De Soundbar is aangesloten op de ARC poort van de TV.

Relevante software en hardware die ik gebruik
LG OLED48CX6LB
Apple TV 4k (2022)
Bose Home Soundbar 700

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
HDMI CEC opnieuw opgezet
HDMI verbinding getest via Apple TV
Gecontroleerd op software updates
TV aanzetten met zijn eigen afstandsbediening. Dan start hij direct op. Hardwarematig lijkt dat dus ook oke.

[ Voor 9% gewijzigd door INsaiGN op 25-09-2023 10:10 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Wat versta je hier onder opstarten? Ik begrijp dat het niet een koude start is, maar gewoon inschakelen vanuit standby, maar ook dat is dubbelzinnig. Dus de Apple TV moet de TV via CEC inschakelen als hij dat doet, geeft de TV niet binnen 10 seconden beeld? Of geeft hij wel beeld en schakelt hij niet op tijd naar de HDMI-ingang van de Appeltelevisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INsaiGN
Dank voor je vraag en reactie. Het zit hem vooral in de opstarttijd. Die is via de Apple remote zo'n 8 seconden alvorens de TV zichzelf inschakelt. Via de remote van de TV zelf is dat vrijwel direct.
Dat is inderdaad opstarten vanuit standby via de CEC. In beide gevallen opent hij op het Apple TV scherm en dus ook de juiste HDMI poort.

[ Voor 25% gewijzigd door INsaiGN op 25-09-2023 12:25 ]

• INsaiGN
Hi, topic mag dicht. Uiteindelijk nog druk aan het troubleshooten geweest en ik heb het opgelost bij de CEC instellingen van de soundbar.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:05
Wellicht nuttig als je even deelt wat nu de oplossing was... iemand anders met een gelijksoortig probleem zou daar veel aan kunnen hebben.

• INsaiGN
Archer_VC10 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:54:
Wellicht nuttig als je even deelt wat nu de oplossing was... iemand anders met een gelijksoortig probleem zou daar veel aan kunnen hebben.
Je hebt gelijk. De oplossing wist ik te vinden in de CEC instellingen van de Bose Soundbar. Daar kun je via de app terechtkomen en dat geeft je een 9 tal opties van CEC integratie die allemaal gaan over de integratie met de televisie. 1 optie zegt bijvoorbeeld: activeer deze als het volume niet reageert zoals verwacht; een andere optie zei: Activeer deze als de tv niet aan of uit gaat zoals je verwacht. Die heb ik geactiveerd. Alles even gereboot en gisteravond ging dat prima. Toch vanochtend nog een keer getest na een langere stand-by tijd en dat ging ook vlekkeloos. Meer vragen: let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik heb bijna dezelfde setup (andere soundbar), maar ik heb hetzelfde probleem als OP.

Mijn setup:

LG OLED77G26LA
Samsung HW-Q990B
Apple TV 4K (2022) (tvOS 17.5.1)

De Apple TV is aangesloten via HDMI naar de TV, de Soundbar is aangesloten via de ARC van de TV.

Wanneer ik alles aanzet via de Apple TV remote gaat de Apple TV gelijk aan, de tv doet er soms 15 of wel 20 seconden over voor deze aangaat.

Ik kan in de SmartThings app geen CEC settings bereiken van de soundbar, dus ik vroeg me af of iemand een tip heeft?
Pagina: 1