Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onk_the_Monk
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09 21:25
Fibaro wall switch met z-wave usb stick gekoppeld aan Home assistant op een RP4

Ik heb af en toe op een fibaro wall plug 2 melding unsafe op Power Management - Over-current detected. Als ik in trend van de power kijk kom ik nergens boven de 1200w uit. Ook op het moment dat die unsafe word gaat de schakelaar uit. Hier hang een grondwaterpomp aan. Ik heb er een 10tal in dienst en geen enkele andere doet het. Is ook niet zo heel vaak kan eens in de paar weken zijn. Op sommige heb ik 2000w hangen zonder problemen.

Hier zie je een screenshot op het moment dat hij die error gaf (rode pijl). Ik kan geen oorzaak vinden. Iemand tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qwdh-_DBE-nUrCoPDphYyHHJgCY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JeOwoLApTG66ZDKIwmuGbxpq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 24-09 07:09
Wat er gebeurt is dat als de pomp aanslaat een piekstroom ontstaat waar de plug op reageert. In de grafiek zie je die piek waarschijnlijk niet omdat de grafiek de waarde per minuut weergeeft en niet per seconde.
Ik had hetzelfde probleem, oplossing was een inschakelstroombegrenzer ertussen zetten. die vlakt die inschakelpiek dus af en sindsdien heb ik geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onk_the_Monk
Bedankt voor de tip. Welke had jij er tussen geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onk_the_Monk
emielbf schreef op maandag 25 september 2023 @ 07:06:
Wat er gebeurt is dat als de pomp aanslaat een piekstroom ontstaat waar de plug op reageert. In de grafiek zie je die piek waarschijnlijk niet omdat de grafiek de waarde per minuut weergeeft en niet per seconde.
Ik had hetzelfde probleem, oplossing was een inschakelstroombegrenzer ertussen zetten. die vlakt die inschakelpiek dus af en sindsdien heb ik geen probleem meer.
Want ik zie heel grote prijs verschillen hiertussen. Heb het nooit eerder gebruikt. Hoe werken deze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 24-09 07:09
ik heb deze: https://www.bol.com/nl/nl...grenzer/9300000040659345/

inderdaad niet heel goedkoop. En ik heb geen idee hoe ze werken, vast en zeker iets met een condensator, maar dat vind ik niet heel belangrijk. Eerder gebruikt voor een afkortzaag die steeds de automaat in de meterkast eruit deed springen, nu voor de beregenings pomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truncator
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik heb hetzelfde probleem maar dan met als gevolg een permanente uitschakeling van mijn stekker. Diagnose in HomeAssistant zegt Onveilig bij Over-current detected.

Als je hem inschakelt dan schakelt hij zichzelf na 1 seconde automatisch uit.

Heeft iemand een tip om deze stekker weer te resetten? Hij is uit garantie.

Het is een Fibaro Wall Plug FGWPE/F-102 ZWS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onk_the_Monk
Truncator schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 12:35:
Ik heb hetzelfde probleem maar dan met als gevolg een permanente uitschakeling van mijn stekker. Diagnose in HomeAssistant zegt Onveilig bij Over-current detected.

Als je hem inschakelt dan schakelt hij zichzelf na 1 seconde automatisch uit.

Heeft iemand een tip om deze stekker weer te resetten? Hij is uit garantie.

Het is een Fibaro Wall Plug FGWPE/F-102 ZWS
Je kan een factory reset proberen.

Knop inhouden tot lampje geel brand en dan loslaten en nog eenmaal klikken. Iets later ligt hij rood op en is hij gereset.
Pagina: 1