Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashartist
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-10-2023
Goedenavond mede-tweakers,

Ik wil graag de cpu van mijn hp-laptop overclocken.
Hoe kan ik dit doen?

Met vriendelijke groet,

Mitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Niet. Bijna geen enkele laptop cpu is te overklokken. Het wordt ofwel niet ondersteund, en zo wel, dan genereert het veel warmte, wat tot problemen kan leiden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashartist
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-10-2023
Oke, dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:56

sus

is druk :+

Door te beginnen met te vertellen *welke* laptop, welke specs. Daarna te vertellen wat je zelf al gevonden hebt. Of je een bios hebt waar je dat kan instellen. En dan nog eens na te denken "is mijn laptop een PC met een goede koeling".

m.a.w. te weinig info en overclocken in een laptop doe je sowieso al niet. Je koelsysteem is daar niet op ingericht en zo goed als geen enkele laptop cpu is unlocked.

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01:06
Laptops waar mogelijk undervolt ik altijd met ThrottleStop, vooral met moderne hoge turbo CPU's scheelt dat aanzienlijk alleen helaas vinden alle fabrikanten op een paar game laptops na het nodig om dat in het bios te blokkeren en als het niet is geblokkeerd dan gaat die stomme windows update er overheen met een firmware update zodat je stille laptop een lawaaiig hittemonster wordt vanwege de plundervolt exploit waar misschien 1 in de 1.000.000.000 mensen door worden getroffen zonder zelf te kunnen kiezen om dat aan of uit te zetten, meteen weer een bios downgrade erop en firmware update in windows/bios uitzetten. juist nu in deze tijd met al dat klimaatgez**k zou je verwachten dat dit aan en uit gezet kan worden. Ondertussen zijn er wel allerlei andere security opties die je uit kan zetten.

[ Voor 28% gewijzigd door Phenos2 op 28-09-2023 00:38 ]