Kan een bluetooth dongle het MOBO bluetooth verbeteren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hivendo
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-09 10:45
Een vriend van me heeft last van een slechte verbinding met zijn draadloze muis via bluetooth. Hij bedient zijn pc vanuit de zetel op zijn tv-scherm dus hij zit wat verderaf dan als hij aan een bureau zou zitten.

Zijn MOBO heeft bluetooth 4.2 en ik vroeg me af of een dongle met een nieuwere versie deze connectiviteit zou verbeteren. Of kan een MOBO met bluetooth geen andere versie gebruiken?

Of is er een andere optie om de range van zijn muis te verbeteren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hoever zit de persoon bij zijn Pc vandaan? Bluetooth is namelijk niet bedoeld voor lange afstanden, daarbij wordt het ook problematiser als als Pc en randapparatuur niet in dezelfde ruimte staan.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hivendo
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-09 10:45
Ik denk 2,5 - 3m. En de pc staat vlak onder het tv-scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Hivendo schreef op zondag 24 september 2023 @ 20:16:
Een vriend van me heeft last van een slechte verbinding met zijn draadloze muis via bluetooth. Hij bedient zijn pc vanuit de zetel op zijn tv-scherm dus hij zit wat verderaf dan als hij aan een bureau zou zitten.

Zijn MOBO heeft bluetooth 4.2 en ik vroeg me af of een dongle met een nieuwere versie deze connectiviteit zou verbeteren. Of kan een MOBO met bluetooth geen andere versie gebruiken?

Of is er een andere optie om de range van zijn muis te verbeteren?
Jazekers kan losse bt adapter het bereik vergroten
Als je gaar googlen op nieuwere versies bijvoorbeeld 5.0 dan wordt dit bijvoorbeeld ook aangegeven en ga je naar bijvoorbeeld versie 5.3 dan is niet alleen het bereik groter maar ook het streamen van muziek beter en energie zuinigere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als het bereik zo slecht is, ga dan eerst even kijken waar de punten van de antennes precies zitten. Want hoewel een USB dongle het kan verbeteren, als je die achterin de pc prikt en nog steeds allerlei elektronica er omheen heeft, blijft de verbindingskwaliteit ruk.

Mijn pc heeft ook bluetooth+wifi met een losse antenne die ik vrij kan plaatsen zolang de kabel lang genoeg is. Zet ik de antenne direct achter de pc, dan kan ik niet eens fatsoenlijk typen vanaf de bank. Maar zet ik 'm op de behuizing, verder van de voeding en andere kabels, dan is het beter.

De headset die ik tevens aan m'n pc heb gekoppeld doen hooguit bt 4.x en ik kan hiermee zelfs naar de eerste verdieping. Zolder is wat problematisch, hapert veel, maar heb nog wel verbinding, al is het maar net aan.

Ga dus eerst eens kijken waar de antenne precies staat en verplaats die als het even kan. Ga je de USB kant op, zorg dan voor een verlengkabel om de dongle buiten de interferentezone van de pc en tv te brengen.

Commandline FTW | Tweakt met mate