Recent ben ik voor het eerst op een multi-pitch in de situatie beland dat ik en mijn klimpartner graag wilden gaan abseilen vanaf een niet-doorverbonden anker waar geen aanvullend materiaal aan hing.
Het waren dus uitsluitend 2 Petzl-haken waar je niet je touw doorheen wilt halen.
Wat zou jullie oplossing zijn in deze situatie? Ik kan bedenken:
1. Hang 2 eigen maillons in de haken en bouw de abseil door de maillons.
2. Laat 2 setjes achter en bouw de abseil door de tegengestelde setjes.
3. Haal een bandsling door de haken en verbind ze met een beveiligde karabiner. Bouw de abseil door de karabiner. Laat de bandsling en beveiligde karabiner achter.
Als je 2 maillons bij je hebt lijkt optie 1 me de beste. De volgende kan vanaf dan ook abseilen vanaf dat anker. Zien jullie dat ook zo? En zijn er nog andere opties?
Het waren dus uitsluitend 2 Petzl-haken waar je niet je touw doorheen wilt halen.
Wat zou jullie oplossing zijn in deze situatie? Ik kan bedenken:
1. Hang 2 eigen maillons in de haken en bouw de abseil door de maillons.
2. Laat 2 setjes achter en bouw de abseil door de tegengestelde setjes.
3. Haal een bandsling door de haken en verbind ze met een beveiligde karabiner. Bouw de abseil door de karabiner. Laat de bandsling en beveiligde karabiner achter.
Als je 2 maillons bij je hebt lijkt optie 1 me de beste. De volgende kan vanaf dan ook abseilen vanaf dat anker. Zien jullie dat ook zo? En zijn er nog andere opties?