Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Hoi :)

Heb een uitvoering: Motorola Moto G5 Plus Goud
5,2" smartphone op Android, maar zeker geen 10 of 11. De crux is: het ding is lekker klein. Ik gebruik hem puur zakelijk en meer dan mail, whatsapp, en Spotify hoeft ie eigenlijk niet te doen. Belangrijkste: lekker licht en klein, past in mijn kontzak.
Maten:
Lengte 150,2mm
Breedte 74mm
Dikte 7,9mm
Gewicht (gram) 155g

Alleen is ie ook traag, Android verouderd, android auto loopt regelmatig te klapperen (compatibiliteit), etc. Is ook alweer 5,5 jaar oud dus mag met pensioen.

Alleen ik zie dus nergens een kleine foon, zonder veel bloatware of eigen GUI schil, zonder poespas eigenlijk. Alles lijkt veel groter te zijn.

Mijn prive uitvoering: Motorola Moto G Pro Blauw vind ik bijvoorbeeld al te groot (6,2") en te zwaar (192 gram).

Voorkeur voor Motorola, Samsung komt er niet in, geen Apple . Budget rond de 200 euro. Full spec android, liever geen Android One.
Motorola lijkt niks te hebben, alleen de oudere toestellen. Dus ik moet elders kijken. Maar waar? Pricewatch gaf weinig soelaas op de kleinere schermen. Behalve dan dus de oudere toestellen.

Waar kan ik nog meer kijken / iemand tips?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Als je er één hebt gevonden laat je het me dan weten? ;)

Is geen markt voor, alleen verouderde toestellen zoals de

https://www.samsung.com/n...lack-64gb-sm-g525fzkdeeb/

Maar je wil geen Samsung, succes met de zoektocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 13:02
De kleinste hier gangbare telefoon op dit moment is een iPhone SE 2022. Kost wel rond de 400 Euro, maar kun je wel weer de komende jaren vooruit, en heeft een snelle processor. Maar dan moet je wel je eisen bijstellen.

Wil je dat niet kun je op AliExpress kijken of er via de import iets te vinden is. Hier is er regulier niets kleinere bij mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Samsung s23 of Zenfone 10, zijn beiden ook relatief klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Dan zul je snel bij Apple uitkomen. Ik was privé ook op zoek naar een kleiner toestel, enige criteria waren geen Chinese zooi of kleine fabrikanten, en geen budgetlijn van een premium merk (dus bijv. geen Samsung) want die zijn allemaal minder.

Merken die gewoon goede budgettelefoons hebben zijn er niet zo heel veel meer, en zelfs de Moto G-lijn is alweer groter dan wat ik zocht. Ik heb uiteindelijk dan maar gesettled voor een Pixel 7A, die met 6,1" al veel groter is dan ik zocht, maar een stuk kleiner dan de telefoons waar ik vanaf kwam.

De enige andere optie was de iPhone SE, maar privé wil ik (nog) niet over op Apple. Andere opties binnen Androidtelefoons zijn er niet echt, tenzij je voor de plastic rommel of het Chinese spul kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Google Pixel 6a heeft dezelfde afmetingen. Software updates t/m 2027. Dan ga je prive mogelijk wel jaloers zijn op je zakelijke mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-10 20:31
Voor die prijs ga je alleen maar out of date modellen vinden. ( gecombineerd met formaat )

Die maten vind je alleen maar Samsung, Google pixel of Apple. ( als je de inch maat weglaat )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Naast alles wat al genoemd is, deze Sony misschien nog. Voldoet niet helemaal aan je lijstje, maar qua gewicht zit dit wel redelijk in de buurt.

uitvoering: Sony Xperia 10 V, 6GB intern, 128GB opslag Zwart

Lengte 155mm
Breedte 68mm
Dikte 8,3mm
Gewicht 159g
Pagina: 1