Wat ga je met je laptop doen?
Graag wil ik mijn eerste stappen in concept art en 3d-ontwerp gaan zetten voor in mijn vrije tijd. Programma's als Blender en de Adobe suite moeten dus kunnen draaien. Daarnaast Chrome, Office suite, rekordbox voor DJ sets, eventueel wat lichte gaming, verder huistuinkeuken activiteiten zoals fotoboeken software en surfen. Idealiter heeft de laptop een toekomstbestendige processor en 16GB RAM, of is dit te upgraden. De laptop moet voor minimaal 8 jaar meegaan, daar waar ik nu zelf nog een MBP uit 2012 gebruik, maar deze op zijn laatste poten begint te komen.
Wat is je budget?
Idealiter minder dan, of rondom, de 1000 euro. Als een MacBook Air / Pro de juiste keuze blijkt, ben ik bereid daar geld uit te geven.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, daar waar ik veel flexwerk (bieb, Seats 2 Meet, ouders, etc)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Qua OS kan ik zowel met Windows als MacOS overweg. Qua Windows-laptop fabrikanten heb ik geen voorkeur noch deskundigheid over welke fabrikant het beste is. Ik hoor goede verhalen over Lenovo Yoga/Thinkpad laptops en de laptops van Dell.
Wat ik zelf al heb gevonden
In de Pricewach kwam ik de volgende laptops tegen:
- uitvoering: Lenovo ThinkPad X1 Carbon (7e gen.) 20QD00L1MH
- Apple MacBook Air M1
- uitvoering: Lenovo IdeaPad 5 14ITL05 (82FE01ECMH)
- uitvoering: Dell XPS 13 7390 (H9T97)
Dank voor alle hulp en feedback!
Graag wil ik mijn eerste stappen in concept art en 3d-ontwerp gaan zetten voor in mijn vrije tijd. Programma's als Blender en de Adobe suite moeten dus kunnen draaien. Daarnaast Chrome, Office suite, rekordbox voor DJ sets, eventueel wat lichte gaming, verder huistuinkeuken activiteiten zoals fotoboeken software en surfen. Idealiter heeft de laptop een toekomstbestendige processor en 16GB RAM, of is dit te upgraden. De laptop moet voor minimaal 8 jaar meegaan, daar waar ik nu zelf nog een MBP uit 2012 gebruik, maar deze op zijn laatste poten begint te komen.
Wat is je budget?
Idealiter minder dan, of rondom, de 1000 euro. Als een MacBook Air / Pro de juiste keuze blijkt, ben ik bereid daar geld uit te geven.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, daar waar ik veel flexwerk (bieb, Seats 2 Meet, ouders, etc)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Qua OS kan ik zowel met Windows als MacOS overweg. Qua Windows-laptop fabrikanten heb ik geen voorkeur noch deskundigheid over welke fabrikant het beste is. Ik hoor goede verhalen over Lenovo Yoga/Thinkpad laptops en de laptops van Dell.
Wat ik zelf al heb gevonden
In de Pricewach kwam ik de volgende laptops tegen:
- uitvoering: Lenovo ThinkPad X1 Carbon (7e gen.) 20QD00L1MH
- Apple MacBook Air M1
- uitvoering: Lenovo IdeaPad 5 14ITL05 (82FE01ECMH)
- uitvoering: Dell XPS 13 7390 (H9T97)
Dank voor alle hulp en feedback!
[ Voor 4% gewijzigd door EdwardK123 op 01-10-2023 08:46 ]