Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:23
Net de doos van mijn nieuwe uitvoering: ASUS Dual Radeon RX 6750 XT OC Edition geopend. Onderin de doos ligt een los schroefje. Er lijkt op het eerste gezicht niks te ontbreken in de videokaart. En onderdelen lijken niet los te zitten. De videokaart is nog niet ingebouwd. Wat is nu het verstandigste?
  • Videokaart inbouwen en temperaturen in de gaten houden?
  • Of preventief een RMA/WKOA aanmaken?
Als iemand het schroefje herkent, dan helpt dat natuurlijk ook. Fotos op 5x5mm papier

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_sB-7AGz5bMWHCEMJXeODxNiSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gv8neTnCmtEEbEAAbF7awnGf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PxrdmDZyVtpcIXss3ddputTozNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ncvH0Ebu8pbAHlWTyEh3DKG.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via NESFreak op 24-09-2023 17:30)

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Verstandigste is meteen even contact opnemen met de verkoper, en niet inbouwen tot je expliciet van ze hebt gehoord dat het de bedoeling is. Mocht er wel iets zijn dan kun je daar naar verwijzen.

Schroefje is van het formaat waar vaak fans en printplaten vastgemaakt zijn, dus dat zijn wel nogal essentiële onderdelen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
schroefje voor het bracket om je videokaart vast te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:20
Ik zou een mailtje sturen naar de verkoper en vragen wat te doen. Als deze zegt inbouwen, prima.
Reageer dan wel richting de verkoper, voordat je hem gaat inbouwen en opstarten, dat als er iets misgaat je de garantie gaat claimen.

apollo13

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Verstandigste is meteen even contact opnemen met de verkoper, en niet inbouwen tot je expliciet van ze hebt gehoord dat het de bedoeling is. Mocht er wel iets zijn dan kun je daar naar verwijzen.

Schroefje is van het formaat waar vaak fans en printplaten vastgemaakt zijn, dus dat zijn wel nogal essentiële onderdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NESFreak
Oon schreef op zondag 24 september 2023 @ 16:31:

Na alle reacties toch te veel twijfels. Eerst de winkel maar een mail gestuurd. Ik zal de reactie hier posten.

Het lijkt op een van de schroefjes waarmee backplate van binnenuit vast zit. Maar van wat in t zicht zit lijkt niks te missen. Jammer, ik keek na 6 jaar erg uit na een gpu upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
Reactie van de winkel gekregen:
Beste [...],

Hartelijk dank voor je mail.

Wat vervelend om te horen dat er iets mis lijkt te zijn met de GPU door het schroefje dat onderin de doos ligt.

Wij kunnen je garanderen dat de volledige garantie op het product zit. Je kan het product dus zorgeloos in gebruik nemen. Mocht je toch wensen het product te retourneren dan kan je hiervoor uiteraard een retour aanvragen en daarbij kiezen voor 'manco'. Je ontvangt dan van ons een retourlabel om je bestelling kosteloos te kunnen retourneren. Alles over het aanvragen van een retour vind je op: [...].

Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Met vriendelijke groeten,
[...]
Vanavond nog maar eens goed kijken en dan toch maar inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Ik zou hem gewoon inbouwen.

Schroefje lijkt van een socket of backplate te zijn echter zeg je niets ontbrekends te zien.

Volgens mij worden alle nieuwe kaarten ook geleverd in een ESD zak. Dus als het schroefje van de kaart zelf is, zou het in de zak moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
mukkel schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:35:
Ik zou hem gewoon inbouwen.

Schroefje lijkt van een socket of backplate te zijn echter zeg je niets ontbrekends te zien.

Volgens mij worden alle nieuwe kaarten ook geleverd in een ESD zak. Dus als het schroefje van de kaart zelf is, zou het in de zak moeten zitten.
De kaart zit met de onderkant op een stuk karton, en een stuk tape van voor naar achter er overheen. langs de zijkanten kan er zeker wat uitvallen. Zo'n verpakking dus:

Maar als iemand het schroefje dus herkent...

[ Voor 11% gewijzigd door NESFreak op 25-09-2023 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

was de doos gesealed ? want het kan ook zomaar een retourtje zijn met een schroefje van het vorige systeem. het lijkt een vrij algemeen schroefje dat je ook bij je moederbord in een zakje krijgt.

[ Voor 29% gewijzigd door knightofn1 op 25-09-2023 16:13 ]

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:07
Waarschijnlijk een foutje in de fabriek. Zoals hierboven al aangehaald werd zit de kaart in een antistatische zak. Als het schroefje daadwerkelijk uit de kaart kwam had het wel in de zak gezeten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NESFreak
Retourlabel aangevraagd: het is één van de schroefjes die het ASUS logo+rgb aan de shroud vastmaakt. Plastic eronder is afgebroken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AoAyi8oKlzu2GhssI1-OvH1saiw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dw97dxFXUkGhL97yl20BKqN0.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1